سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستان تو سه کسند و دشمنانت سه کس . امّا دوستان تو . دوست تو و دوست دوست تو و دشمن دشمن توست ، و دشمنانت : دشمن تو و دشمن دوست تو و دوست دشمن توست . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :17
کل بازدید :108564
تعداد کل یاداشته ها : 190
103/2/5
3:48 ص

در بعضی خانواده ها، بلافاصله بعد از آشنایی زوج، به منظور آشنا شدن خانواده ها با تشریفات مجالس در مراسم نامزدی جشنی ترتیب می دهند ولی در برخی از خانواده ها، ترجیح می دهند که بعد از آشنایی کامل زوج و قبول کردن شرایط یکدیگر، جشن نامزدی را برگزار کنند. در جشن نامزدی معمولا خانواده عروس، میزبان هستند و خانواده داماد به عنوان مهمان، به خانه پدر عروس می آیند. مخارج جشن نامزدی بنابر رسومات هر شهر و هر خانواده، متفاوت است. رسم بعضی خانواده ها به این صورت است که تمامی مخارج بر عهده خانواده عروس است و در بعضی خانواده ها، هر دو طرف عروس و داماد، برای این کار شریک هستند.جشن نامزدی از اولین مراسم های است که زوج های جوان قبل از پیوند با یکدیگر، برگزار می کنند. ایرانیان از قدیم برای جشن های هفت شبانه روز شان، شهرت زیادی داشتند. اگر از تشریفات و چشم و هم چشمی های امروزه کم کنیم، هنوز می توانیم از جشن ها نهایت لذت را ببریم. بازه زمانی بین آشنایی یک زوج و عقدکنان آنها، دوران نامزدی نامیده می شود. این مراسم در هر شهر و کشوری، به گونه ای متفاوت برگزار می شود که در ادامه می خواهیم رسومات رایج در این جشن را بررسی کنیم.

 

تشریفات عروسی در جشن نامزدی

برگزاری مراسم نامزدی یکی از سخت ترین مراسم زوجین می باشد که عروس و داماد روزها و هفته ها درگیر چگونگی برگزاری این جشن می باشند. موسسات تشریفات عروسی سعی دارند بهترین و با کیفیت ترین خدمات و امکانات را در جشن نامزدی زوجین تدارک ببیند. با توجه به این امر در سال های اخیر موسسات ارائه دهنده ی تشریفات عروسی بسیار محبوب و مورد پسند افراد واقع شده است. از خدماتی که تشریفات عروسی برای مجالس نامزدی ارائه می دهد می توان به لباس نامزدی، تالار و باغ جشن نامزدی، عکسبرداری و تزئین دکوراسیون داخلی مکان برگزاری جشن نامزدی اشاره کرد که در ادامه ی مطلب به توضیح مختصر هر کدام یک از موارد ذکر شده پرداخته ایم. توجه داشته باشید هر چقدر که خدمات ارائه شده در تشریفات مجالس عروسی مدرن و شیک تر باشد، هزینه ی بسیار زیادی را نیز در بر خواهد گرفت که این امر به خواست و انتخاب شما بستگی دارد که چه خدماتی را از تشریفات عروسی خواستار باشید.

لباس و دسته گل نامزدی

بی شک یکی از مهم ترین مواردی که ذهن عروس خانم ها را مشغول می کند، می توان به لباس نامزدی اشاره کرد که عروس ها می خواهند زیباترین و رویایی ترین لباس نامزدی را در جشن خود بر تن داشته باشند. موسسات تشریفات عروسی با توجه به سایز و سلیقه ی شما یکی از بی نظیرترین لباس های جشن نامزدی را برایتان در نظر خواهند گرفت. شما می توانید از میان انواع مختلف لباس عروسی که در موسسات تشریفات مجالس عروسی ارائه می شود، یک مورد را پسند و در جشن تان بر تن کنید. بی شک آن شب یکی از رویایی ترین عروس های مراسم نامزدی خواهید بود. دسته گل نامزدی نیز از مواردی می باشد که زوجین در انتخاب آن حساسیت بسیار زیادی نشان می دهند. شما می توانید با سپردن این مورد به موسسات تشریفات عروسی زیباترین دست گل نامزدی را در اختیار داشته باشید.

 

تالار و باغ برای جشن نامزدی

از دیگر خدمات موسسات تشریفات عروسی می توان به تالار و باغ برای جشن نامزدی اشاره کرد. در این موضوع بایستی با توجه به تعداد مهمانانی که در این جشن حاضر خواهند بود مکانی مناسبی را انتخاب نمایید همچنین طراحی داخلی و تزئین مکان برگزاری جشن نامزدی را می توانید به عهده موسسات تشریفات عروسی بسپارید. توجه داشته باشید که طراحی و دکوراسیون داخلی تالار و باغ عروسی هر چقدر شیک تر و لوکس تر باشد، باعث تحسین مهمانان حاضر خواهد شد. برای مثال اجاره ی باغ و سالن های لوکس با فضایی شامل برکه، آبنما و نورپردازی های حرفه ای مکانی دلربا و منحصر به فردی را به وجود خواهد آورد.
برای داشتن هزینه ای پایین در عین داشتن تشریفات عروسی بسیار لوکس، می توانید این امر را به عهده موسسات تشریفات مجالس عروسی واگذار کنید چرا که برگزار کننده ی مجالس عروسی با توجه به تجربه و تخصص خود می داند با ارائه ی کدام خدمات چه هزینه هایی به وجود خواهد آمد و تمام سعی خود را در کاهش هزینه های مربوطه به کار خواهد گرفت.

نکات مهم تشریفات مجالس عروسی  

برای برگزاری یک مراسم عروسی ایده آل و خاطره انگیز باید به نکات تشریفات عروسی توجه نمود. برای انجام هر بخش از مراسم عروسی کارهای خاصی انجام می شود که در هر کدام باید نکات خاصی رعایت شود. شما باید در انتخاب زمان و تالار عروسی دقت کافی را داشته باشید و سعی کنید بهترین انتخاب خود را انجام دهید. علاوه بر این موضوع آماده سازی و تهیه غذا و شام عروسی، انتخاب ماشین عروس، لباس عروس، آرایشگاه، سفره عقد، فیلمبرداری، گل عروس، تشریفات و پذیرایی از مهمان ها و ... از جمله مسائلی هستند که باید به دقت به آن ها توجه داشت و نکات تشریفات عروسی را در این موارد در نظر گرفت. اما در ادامه این مقاله می خواهیم دقیق تر درباره هر یک از موضوعاتی که عنوان شد صحبت کنیم. پس همچنان با ما همراه باشید.

انتخاب یک تالار عروسی یا باغ تالار مناسب

همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم یکی از موضوعاتی که می بایست در نظر گرفته شود و از جمله نکات تشریفات عروسی است، انتخاب یک باغ عروسی یا تالار مناسب می باشد. تالار عروسی شما باید ویژگی های خاصی داشته باشد و نیازهای مراسم عروسی شما را برآورده کند. برای مثال ظرفیت تالار عروسی مورد نظر شما باید با تعداد مهمان هایتان همخوانی داشته باشد. علاوه بر این باید زیبایی و دکوراسیون مناسبی داشته و امکانات لازم برای یک پذیرایی دلخواه را نیز در اختیار داشته باشد. شما باید زمان عروسی تان را چند ماه زودتر از انتخاب تالار تعیین کنید، تا زمان کافی برای جستجوی یک تالار مناسب را داشته باشید و بتوانید در زمان تعیین شده تالار مورد نظرتان را رزرو نمایید. به طور کلی می توانیم بگوییم که انتخاب تالار پذیرایی از جمله مهمترین نکات تشریفات عروسی است که باید به آن توجه شود.

کیفیت بالای کترینگ و تهیه شام عروسی

نکات تشریفات عروسی شامل موارد گوناگونی می شود. یکی از این موارد نحوه پذیرایی و شام عروسی است. هماهنگی این کار باید چند روز پیش از مراسم عروسی انجام شود. غذای عروسی معمولا توسط برگزار کنندگان و تالار عروسی تهیه می شود، اما اگر بخواهید می توانید با انتخاب خودتان غذای مورد نظرتان را در رستوران های داخل شهر سفارش دهید. پذیرایی بین مراسم هم از اهمیت بالایی برخوردار است و از جمله نکات تشریفات عروسی است که همگان به آن توجه می کنند. اما نحوه پذیرایی مهمان ها نکته ای است که تا حد زیادی به انتخاب تالار عروسی باز می گردد. شما در موقع انتخاب تالار مناسب باید حتما این نکته را در نظر بگیرید که کارکنان و مسئولان پذیرایی باید کار خود را به درستی انجام دهند و همه چیز باید طبق برنامه برگزار شود.

توجه به نکات تشریفات پیش از عروسی

تا این جا تنها در مورد نکات تشریفات عروسی صحبت کردیم که مربوط به زمان برگزاری مراسم می شود. اما این نباید باعث شود که به تشریفات پیش از برگزاری مراسم عروسی توجه نکنیم. برای مثال انتخاب تیم فیلمبرداری و عکاسی، طراحی دکوراسیون تالار، لباس عروس، آرایشگاه و نحوه آرایش عروس، لباس داماد، تزیین سفره عقد، دسته گل عروس، ماشین عروس و .... هم بخش هایی از یک مراسم عروسی هستند که باید به دقت به آن ها توجه کرد تا شاهد یک مراسم عروسی بی دغدغه باشیم. شما باید زمان آرایشگاه را تنظیم کنید، لباس مناسب خود را انتخاب کنید، عکس های پیش از مراسم و آتلیه ای را بگیرید و ماشین عروس را تزیین کنید. همه این ها از جمله نکات تشریفات عروسی هستند که باید پیش از مراسم عروسی هماهنگ و انجام شوند. لذا توجه به آن ها بسیار مهم و ضروری است.

عکسبرداری و فیلمبرداری مجالس

در تمام لحظات جشن نامزدی عکاسی و فیلمبرداری به عنوان یکی از بهترین شب های زندگی زوجین، از مهم ترین خدمات تشریفات عروسی می باشد. شما می توانید با در اختیار داشتن حرفه ای ترین و باتجربه ترین عکاس و فیلمبردار در جشن نامزدی خود تمام لحظات آن شب را جاودانه کنید.
پذیرایی از مهمانان نیز بایستی به بهترین شکل ممکن انجام شود چرا که از مواردی می باشد که نظر و توجه مهمانان را به سوی خود جلب می کند. شما می توانید با داشتن تنوع غذایی و سرو سلف سرویس از مهمانان خود به بهترین شکل پذیرایی نمایید. 

از آن جایی که خانواده عروس میزبان هستند، خانواده داماد، هدیه هایی برای عروس و خانواده اش می آورند. از واجبات جشن نامزدی، پیش حلقه، گل و شیرینی است. بعد از توافقات لازم، خانواده داماد، پیش حلقه را در انگشت حلقه عروس می گذارند و دسته گلی به عنوان پیشکش برای عروس می آورند. هدیه هایی که در جشن نامزدی توسط داماد به عروس و خانواده اش داده می شود، باید شیک و با رنگ های شاد و با وسواس زیاد انتخاب شده باشند چون به عنوان اولین هدایا و به نشانه پذیرش عروس در خانواده داماد، به عروس اهدا می شوند .