سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فضیلتها چهارگونه اند : یکی از آنها حکمت است که قوام آن اندیشه است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :1
کل بازدید :108361
تعداد کل یاداشته ها : 190
103/1/9
3:3 ع

شاید شما جزو والدینی باشید که به خرید لباس برای کودک تان بسیار اهمیت میدهید دوست دارید لباسی که کودک تان به تن میکند کاملا راحت، زیبا و نرم باشد، از آنجایی که بچه ها پوست بسیار حساسی دارند باید ظرافت در انتخاب لباس کودک  به خرج دهید تا پوست فرزندتان بر اثر آن لباس دچار حساسیت نشود. کودکان معمولا لباس هایی از جس نرم و راحت دوست دارند .

راهنمای خرید لباس کودک

– اولین و مهمترین چیزی که هنگام خرید لباس برای کودک باید رعایت کنید توجه به جنس لباس است، لباس کودک باید جنس پنبه ای، نخی یا کتان داشته باشد. حواس تان باشد که لباس های پشمی برای کودکان ایجاد حساسیت میکنند.

– رنگ لباس کودک جزو فاکتور های مهمی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. رنگ های شاد و روشن بر روحیه کودکان تاثیر میگذارند، سعی کنید برای لباس کودک اصلا سراغ رنگ های تیره نروید زیرا کودکان معمولا لباس را به دلیل رنگ شاد و طرح فانتزی آن دوست دارد.

بهترین جنس لباس کودک

– در خرید لباس کودک به سلیقه کودک هم اهمیت دهید و سعی کنید لباسی که برای فرزندتان میخرید مورد پسند خودش هم باشد زیرا اگر کودک لباس را دوست نداشته باشد هرگز آن را نخواهد پوشید.

– موقع خرید لباس برای کودک در صورت امکان آن را پرو کنید و ببینید رنگ آن به پوست فرزندتان می آید یا نه، اگر رنگ لباس با رنگ پوست کودک هماهنگی نداشته باشد روی چهره کودک تاثیر منفی میگذارد.

ترفندهای خرید لباس مناسب برای کودک

– به سایز لباس دقت کنید و سعی کنید لباسی بخرید که دقیقا اندازه کودک تان باشد و با فکر کردن به این موضوع که سال دیگر هم لباس را تن فرزندتان کنید لباس بزرگ نخرید .

لباس برای بزرگترها و حتی برای کودکان حاوی ارزشها و بیانگر مفاهیم مختلفی است. به همین جهت معمولاً بر سر لباس میان کودک و پدر و مادر مشاجره ایجاد می شود. برای نمونه اغلب پدر و مادرها لباس را وسیله ای برای زیباتر کردن ظاهر کودک می شناسند. بعضی دیگر دوست دارند که فرزند آنها همیشه آراسته و مرتب باشد، چرا که این دسته از پدر و مادرها چنین می پندارند که آراسته بودن کودک نشانگر مرتب و آراسته بودن والدین او است، برخی دیگر ممکن است لباسهای کودک را مشابه لباس خود انتخاب نمایند.

در زیر لیست برخی تولیدات برند لباس نوزاد بی‌سی‌سی را مشاهده خواهید کرد.

هیچ یک از این مبانی ارزشی، برای کودک مهم نیستند، او فقط دوست دارد که لباسهایش راحت و مشابه دیگر همبازی هایش باشد تا در میان آنها احساس تفاوت نکند و به موازات همه اینها به مقدار کافی زیبا باشد.

نکاتی که کودک در مورد لباس به آنها اهمیت می دهد به قرار زیر می باشد!

1-رنگ لباس: کودک لباس را به دلیل رنگهای جذاب و شاد آن دوست دارد. او درباره تناسب رنگ لباس و این که آیا چنین رنگی به او می آید یا نه چیز زیادی نمی داند و به همین دلیل ممکن است حتی در یک زمان لباس هایی با رنگ های مختلف و ناهماهنگ را برای پوشیدن انتخاب نماید. کودکان بیشتر مایل به پوشیدن رنگ های قرمز، سبز، نارنجی، زرد، آبی و صورتی هستند.

2- طرح و شکل لباس:دگمه های رنگی و شکل های دوخته شده و برجسته بر علاقه کودک به لباس می افزاید. کودک به این گونه چیزها بیش از مدل لباس اهمیت می دهد.

3- جدید و نو بودن لباس: به دلیل عقاید و نظراتی که همواره از طرف مردم در مورد لباس نو ابراز می شود، کودک علاقه مند به پوشیدن لباس نو است. به طور مثال کودک هنگام خرید یک جفت کفش نو  آنها را در همان فروشگاه به پا کرده و مورد استفاده قرار می دهد. لباس باید طوری باشد که بپوشد و مورد استفاده قرار دهد. چنین لباسهایی جاذبه زیادی برای کودک دارند و در تقویت ایجاد حس استقلال در او مؤثرند.