سفارش تبلیغ
صبا ویژن
داناترین مردم کسی است که شکّ یقینش را زایل نکند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :22
بازدید دیروز :19
کل بازدید :108397
تعداد کل یاداشته ها : 190
103/1/10
1:23 ع

2014سال بزرگی برای شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌هایی بود که در این زمینه به فعالیت می‌پردازند. همان طور که می‌دانید برندهای بزرگ، سالیانه کمپین‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی راه اندازی می‌کنند که به آنها در تحقق اهدافی چون اطلاع‌رسانی، برندسازی و فروش یاری می‌رساند.
چند تبلیغ مشهور برند ها در فضای مجازی

چند تبلیغ مشهور برند ها در فضای مجازی
در ادامه این مطلب، نگاهی اجمالی به سه تا از کمپین‌های موفقی می‌اندازیم که در رسانه‌های اجتماعی راه ندازی شده‌اند و نتایج بسیار خوبی را به جای گذاشته‌اند.
1-کمپین کمک‌رسانی The Project for Awesome:
این کمپین تبلیغاتی که توسط موسسان یوتیوب راه اندازی شد، توانست همه مشاهیر مشهور دنیا را به خود جذب کرده و‌ فقط‌ در عرض دو روز، سبب جمع آوری 1/2 میلیون دلار شود.‌ البته طرفداران پر و پا قرص یوتیوب که Nerdfighters نام دارند، سهم بزرگی را در این کمپین داشتند و توانستند سبب ثبت 1000 ویدئو در هشتگ P4A گردند. برادران گرین تمام پول حاصل شده از این کمپین قدرتمند را به بنیاد کمک به کودکان اهدا کردند.


2-کمپین #Cheerance هوندا:
هوندا هم برای کمک به سازمان خیریه و کمک رسانی به کودکانی که درگیر تومور های مغزی هستند، یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کرد. این کمپین با یک ویدئو تبلیغاتی در یوتیوب آغاز شد و این ویدئو توانست مردم را کمی با داستان #Cheeerance آشنا کند. این کمپین قصد داشت سه میلیون Cheer میان برند هوندا و طرفدارانش دربرنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی رد و بدل شده و پس از تحقق این هدف، 100 میلیون دلار به خیریه ذکر شده توسط هوندا اهدا گردد. بخش جالب این کمپین، وقتی بود که هوندا در شبکه‌های اجتماعی به دنبال پست‌های دنبال کننده‌هایش که کلمه Cheer را نوشته بودند می‌گشت و به آن پست‌ها، جواب‌های بامزه‌ای می‌داد.

3-کمپین #ShareACoke از کوکاکولا:
کوکاکولا توانست با استفاده از نیروی آفلاین و آنلاین خود برای نوجوانان کمپینی جالب و البته مناسبتی‌ای را طراحی کند. تابستان بهانه خوبی برای کوکاکولا بود تا بتواند کمی از لوگوی سنتی خود فاصله گرفته و به فکر تنوع بخشیدن به شیشه‌های محصولاتش بیافتد؛ ولی این دفعه به سراغ افرادی رفت که دوست داشتند شیشه نوشابه مختص خودشان را داشته باشند. در حقیقت کوکا 250 اسم محبوب آمریکایی را روی شیشه‌ها آورد و با آوردن لوگوی نه چندان محبوب COKE، سعی کرد نوجوانان را به خودش جذب کند. از طرفی در شبکه‌های اجتماعی این اجازه را داد، افرادی که نامشان در آن 250 نام ذکر شده نبود، با دوستان خود به صورت مجازی یک کوکا به اشتراک بگذارند و نام آنها هم روی شیشه‌های کوکا قرار گیرد.