سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، چرکی و ژولیدگی را دشمن می دارد . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :2
کل بازدید :108552
تعداد کل یاداشته ها : 190
103/2/4
2:45 ع

هدف هر تبلیغ تغییر دادن میزان آگاهی ، نوع برداشت و ترجیحات مصرف کننده یا مخاطب می باشد و استراتژی تبلیغ چگونگی دستیابی به این هدف را بیان می کند. به عبارتی دیگر استراتژی تبلیغات ترکیب کننده عناصر آمیخته خلاق یعنی مخاطب هدف ، ارزشهای محصول ، رسانه ارتباطی و پیام تبلیغاتی است. تبلیغات بدون استراتژی مشخص نمیتواند مفید و موثر باشد و در نتیجه باعث هدر دادن منابع می شود. رقابت در تبلیغات سازمانها را وادار خواهد ساخت تا علمی تر و اصولی تر به تبلیغات بپردازند و با تفکر استراتژیک و نگرش سیستمی و توجه جدی به مشاوره و تحقیقات بازار مسیر مناسب ، جهت گیری درست و روشهای بجا برای انجام تبلیغات آینده فراهم آورند. استراتژی تبلیغات چگونگی فعالیت های گوناگون تبلیغاتی را با توجه به مجموعه ای از فرصتها و تهدیدهای مربوط به شرایط بازار و عوامل ملی و بین المللی و منابع و موانع تعیین می کند. به همین دلیل سازمانهای تبلیغاتی ناچار خواهند بود تا بیش از گذشته در کنار فعالیتهای تبلیغاتی خویش ، دامنه فعالیت های تحقیقاتی خود را وسعت بخشیده و با استفاده از پژوهشها و پژوهشگران حرفه ای واقعیت ها را بیابند و بشناسند و در چارچوب یک استراتژی جامع ، امور تبلیغاتی خود را در مسیری معین و با اهداف مشخص دنبال کنند.

دنیای بزرگ تبلیغات مشحون از ابهامات ، سوالات ، پیچیدگیها و بعضا" مفاهیمی است که گاهی اوقات به علت وارداتی بودن ، گاهی به علت کمبود اطلاعات ودانش تبلیغات نزد دست اندرکاران وظاهرا" حرفه ای هایی که تازه به این وادی پای نهاده اند و بلاخره زمانی هم متاسفانه به علت عدم شناخت و درک صحیح مفاهیم علمی نزد قدیمی تر ها و آنهایی که سالهاست در حوزه تبلیغات و روابط عمومی فعالیت می کنند . ناشی می شود . تبلیغات بازرگانی (Adertising) رشته ای تخصصی از علوم انسانی در شاخه بازرگانی و با تاکید برارتباطات اجتماعی وانسانی است . اما بدون توجه به مفاهیم مدیریت استراتژیک و قطع نظر متدولوژی های آن نمی تواند برنامه ریزی و اجرا شود . درحقیقت ، تبلیغات یک فعالیت استراتژیک است که می تواند یک بنگاه اقتصادی را به بعضی از اهداف بازاریابی خود برساند . بدنه اصلی و بزرگتر بحث ، بازاریابی (Marketing) است که چهار مقوله اصلی کالا یا خدمات ( Product) . روشهای توزیع (Place Distribution) ، روشهای قیمت گذاری (Pricing) و روشهای تبلیغات و اطلاع رسانی (Promotion) را مورد بررسی قرار میدهد وهدف از آن تولید کالا یا عرضه خدمتی است که قیمت و کیفیت ومشخصات آن مناسب و مورد قبول مشتریان احتمالی بوده ، نیازهای آشکار و پنهان آنان را برآورده ساخته و برای بنگاه اقتصادی نیز رضایت مشتری ، شهرت ، سود وفروش بیشتر را به ارمغان می آورد .
بنابراین اگر در ریشه یابی مشکل یا مسئله یک بنگاه اقتصادی ، مشخص شود که علل نابسامانی ها واشکالات موجود در سیستم ، فقط در نحوه قیمت گذاری یا توزیع یا کیفیت نازل و نامطلوب کالاست ، فعالیت تبلیغاتی نه تنها حلال مشکل نخواهد بود بلکه باعث افزایش هزینه ها و گم کردن کلیه مشکلات نیز خواهد شد . اما در صورتی که نارسایی ها واشکالات دخیل دروضعیت ، ریشه در چگونگی و کم و کیف فعالیت های تبلیغاتی و اطلاع رسانی و روابط عمومی داشته باشد ، برنامه ریزی های تبلیغاتی می تواند مشکل گشا باشد.بدین ترتیب در اینجا باید استراتژی ها ، اهداف و برنامه ریزی ها را در دو مقوله جداگانه بازاریابی و تبلیغات از یکدیگر تفکیک نمود . استراتژی تبلیغات اینترنتی پیش نیاز و پایه هر نوع فعالیت تبلیغاتی موفق در آینده خواهد بود، زیرا تقشه جامع تبلیغات برای تبلیغ کننده خواهد بود. دنیای الکترونیک امکانات ، ابزارها و تکنیکهای جدید وگسترده ای را برای تحقیقات و تبلیغات فراهم آورده است و علاوه بر آنکه تنظیم استراتژی تبلیغات را ساده تر و سریعتر از گذشته امکان پذیر ساخته است ، وجود استراتژی برای انجام تبلیغات آینده را به عنوان یک ضرورت جدی مطرح نموده است. استراتژی تبلیغات از تحقیقات دقیق در مورد انواع مخاطبین و بویژه مخاطبین هدف ، منافع و ارزشهای محصول یا موضوع مورد نظر ، مناسب بودن نوع رسانه و کانال ارتباطی و ویژگی های پیام تبلیغاتی پدید میاید. استراتژی تبلیغ باعث می شود تا تبلیغات مسیر خود را بدرستی بشناسد و هر مسیری را نرود.استراتژی تبلیغاتی از استراتژی کلان سازمانی و یا استراتژی بازاریابی نشات می گیرد. و در واقع یک استراتژی تبلیغاتی یکپارچه، استراتژی سازمانی را حمایت و پشتیبانی می نماید. تدوین استراتژی تبلیغاتی همپوشانی زیادی با استراتژی بازاریابی یک شرکت دارد. به عنوان مثال تدوین ماتریس SWOT یا همان تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدیدها و یا بررسی شرایط کنونی بازار و رقبا و اینکه در بازار چه می گذرد و بازار به کدام سمت و سو در حال حرکت است و در آینده به کجا خواهد رفت و در نهایت ارزیابی رقبا و همچنین رفتار مصرف کنندگان.
و در مرحله بعدی که عملیاتی کردن اولویت های منتخب از این فرایندهاست نیز مشابه استراتژی بازاریابی است. فعالیت های این مرحله نتایجی از قبیل تعیین نام تجاری (برند)، تدوین هویت و توسعه نام تجاری (برند) و همچنین ارزیابی نام تجاری (برند) خواهد داشت.
تعیین اهداف و استراتژی های بازاریابی نیز به همین ترتیب عمل می نماید یعنی به عنوان مثال معرفی محصول و کسب سهم 90% بازار در چند شهر اصلی.به عقیده پژوهشگران پارک بازاریابی ایران در تعیین اهداف کمپین تبلیغاتی توجه خاص و ویژه به 5M بسیار مهم است و وجود این عوامل در کمپین الزامی می باشد. که در مقالات آتی بیشتر به تشریح آن ها می پردازیم.
هدف از تبلیغات تجاری:  در تبلیغات تجاری، ترغیب به معنی تلاش برای انگیختن دیگران به پذیرفتن دیدگاه سخن گو و یا پیام مورد نظر است. هدف از تبلیغات تجاری تشویق و ترغیب بیننده، شنونده و یا خواننده برای خرید و استفاده تجاری است.  تمام موفقیت ها درتجارت و کسب تولیدات صنعتی، اختراعات، تعلیم و تربیت منوط به طرز اجرای روش ترغیب است. بعضی تبلیغات اطلاعات را با ترغیب آمیخته و در بعضی ترغیب کم بوده و در بعضی به هیچ وجه ترغیب کار نمی رود.  به طور کلی تبلیغات باید یک وسیله ی موثر برای ترغیب تلقی شود که به وسیله آن پیام گیران را به هدف خاصی که مورد نظر تبلیغات چی است جلب کند. که این کار اگر انجام دهند یا آن جنس را بخرند یا نخرند یا به فلان تولیدات صنعتی با نظر موافق نگاه کنند. اطلاعات که در آگهی داده می شود از نظر تبلیغات چی در درجه دوم اهمّیت قرار دارد و هدف اصلی ترغیب و تشویق پیام گیران است.
طراحی که دچار تخیل وافر از حیث اثرگذاری بر همه افراد جامعه می‌شود، طراح ناکامی است که تبلیغش در سردرگمی انتخاب مخاطب محکوم به شکست است. مفهوم محصول یا خدمت برای مخاطبان چیست؟ به بیان دیگر ، مخاطبان هدف چه درکی از کسب‌وکاری که دارید برایش تبلیغ طراحی می‌کنید، دارند؟ آنچه قصد تبلیغش را دارید، تا اینجا چه تصویری در ذهن مخاطبان دارد و از این‌جا به بعد شما با این تصویر چه می‌خواهید کنید؟ تقویتش کنید؟ تغییرش دهید؟ یا ناآگاهانه با تبلیغی ناکارآمد، مخدوشش کنید؟ قرار است مخاطب تبلیغ وقت تماشا چه تصوری از محصول بگیرد؟ و آیا ما به عنوان طراح نباید به صاحبکار در تقویت تصویر مد نظرش کمک کنیم؟ متاسفانه گاه طراحان سهل‌انگار، بی‌آنکه متوجه باشند در راستایی جز آنچه استراتژی صاحبکار است، گام بر می‌دارند.
و در نهایت استفاده از مدلی به منظور متقاعدسازی مشتریان AIDA. اگر متقاعد شویم که در دوره ای خاص از عمر محصول بایستی از تبلیغی استفاده کنیم، توجه به AIDA ضروری است. این کلمه مخفف توجه (Attention) ، علاقه (Interest) ، اشتیاق (Delight) و در انتها عملیاتی کردن (Act) می باشد. در واقع AIDA یک فرایند خرید را متصور می شود.پژوهشگران پارک بازاریابی ایران به نتیجه رسیده اند که هر فروشی نتیجه اجرایی و عملیاتی شدن حداقل یکی از چهار مرحله فوق است.

http://blogad.ir/wp-content/uploads/2016/08/campaign-750x450.jpg