سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هان! بی گمان ما اهل بیت، درهای حکمت و نورهای در ظلمت و روشنی امّتها هستیم [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :19
کل بازدید :108392
تعداد کل یاداشته ها : 190
103/1/10
12:26 ع

کمتر کسی را می توان یافت که تا به حال از شلوار های جین یا لی استفاده نکرده باشد، شلوار هایی که به خاطر کیفیتی که پارچه آن ها دارد و البته نوع خاص ظاهرش مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند.

یک دست لباس عید زمانی کامل می شود که تمامی بخش های آن کامل باشد. پیراهن، شلوار و کقش باید هر کدام به خوبی خود باشند و در کنار دیگر لباس ها نیز خوب و شکیل باشند. در مورد نحوه انتخاب بهترین پیراهن مردانه با هم چند نکته ای را مرور کرده ایم و اینبار به سراغ بهترین شلوار ها می رویم:
شلوار بخشی بسیار مهم از یک دست لباس است که می تواند پیراهن و کفش شما را زیبا کند و یا اینکه هر دوی آن ها را زیر سوال برده و تیپ شما را از بین ببرد. پس قبل از آنکه به خرید بروید آنچه در نظر دارید را به دقت مشخص کنید.

برای خرید شلوار می‌توانید از جنس های جین و پارچه ای استفاده کنید. برای تیپ های مردانه، سنگین و مجلسی حتما از شلوارهای پارچه ای استفاده کنید که دربدن نیر خوب قرار می گیرند. شلوارهای جین برای آندسته از افرادی است که قصد دارند تیپ های اسپرت زده و از تی شرت برای لباس بالا تنه استفاده می کنند.

** بهترین راه برای داشتن یک شلوار پارچه ای زیبا و بدون مشکل بهتر است از یک خیاط استفاده کنید. پارچه ای خوب انتخاب کنید و سپس آن را به دست خیاط بسپارید تا بهترین شلوار را برای قالب پاهای شما بدوزد. 

** برای انتخاب شلوار جین باید یک نکته را در نظر داشته باشید و آن هم خرید شلوارهایی با فاق بلند است. شلوارهای فاق کوتاه از هر نظر بد و نا پسند هستند. این شلوارها به سختی روی بدن شما می ایستد و بسیار اذیت می کند. همچنین این شلوارها قابلیت انعطاف پذیری را از شما می گیرد. 

بهتر است شلوارهای جین را یک سایر کوچکتر از آنچه هستید بگیرید. 

در صورتی که دکمه و زیپ شلوار کمی سخت بسته می شود می تواند بهترین انتخاب شما باشد. شلوارهای جین پس از مدتی استفاده و شست و شو مقداری گشاد می شود و کاملا قالب بدن شما می شود.

 نکته ای که می تواند در میان نکته های انتخاب شلوار به آن اشاره کرد انتخاب یک کمربند مناسب است. همیشه دقت داشته باشید که انتخاب سگک های خیلی شلوغ و متفاوت زود از چشم می افتند و نمی توان دوباره از آن استقاده کرد. پس بهتر است همیشه سگک های ساده را برای کمربند خود انتخاب کنید.

شلوار جین به شلوار ها یا بهتر است بگوییم البسه ای اطلاق می شود که از جنس نوعی پارچه با نام دنیم و یا Dungaree دوخته شده باشند، دنیم یک نوع از پارچه است که مطمئنا شما با ساختار آن با توجه به شلوار های جین قدیمی آشنا هستید، پراچه ای با راه راه های ریز و البته جنس نسبتا ضخیم و خشن که برای ساخت لباس یا معمولا شلوار استفاده می شود.

همانطور که می دانید ما به این نوع شلوار ها به اصلاح  “لی”  یا همان “جین” می گوییم که این نام گذاری بر می گردد به برندی که از نخستین تولید کنندگان شلوار جین بود که نام این شرکت “Lee” بوده است. این نوع شلوار بنا بر آنچه در تاریخ آمده است، از سال 1873 تولید شده اند و در سال های 1945 تا 1950 به اوج محبوبیت رسیدند.

واژه جین یا جینز “jeans”  هم از یک عبارت ایتالیایی به معنی “آبی از جنوا” گرفته شده است. این پارچه مبدای فرانسوی ایتالیایی دارد.

شناسایی شلوار با کیفیت

1) شلوار با وزن بیشتر و سنگین تر را انتخاب کنید: همانطور که بالا تر در رابطه با نوع پارچه شلوار های جین صحبت کردیم پارچه مرغوب دنیم دارای ضخامت و نسبتا خشن و زبر است همه ی این ها باعث می شود تا یک شلوار جین مرغوب معمولا دارای وزن بیشتر و سنگین تر از سایر شلوار ها باشد. شما به راحتی با گرفتن چندین شلوار در دست می توانید متوجه تفاوت وزن آن ها شوید. همچنین یک شلوار جین با کیفیت معمولا دارای بافتی نسبتا قابل دید و لمس است و کمی هم به زبری و خشنی میزند. البته در رابطه با این مورد باید بگوییم که برخی از شلوار ها چون چندین بار شسته می شوند این ویژگی خود را از دست می دهند.

برخی هنگام خرید نگرانند که شاید این نوع شلوار ها با اینکه جنس مرغوبی دارند ولی در هنگام استفاده خیلی راحت نیستند که باید بگوییم این احساس به خاطر شلوار های قبلی کم کیفیت است، که شما با چندین بار استفاده از یک شلوار با کیفیت هم به آن عادت می کنید و هم اینکه آن شلوار پس از مدتی کمی نرم تر و قابل انعصاف تر می شود.

2) شلوار با دوخت های منظم و دقیق و با کیفیت را انتخاب کنید: دفعه بعد که برای خرید یک شلوار جین اقدام می کنید پس از بررسی جنس شلوار جین که در بالا تر به آن اشاره کردیم نوبت به دوخت های شلوار جین میرسد که باید به آن بسیار دقت کنید. موضوعی که با یک نگاه تا حدودی به کیفیت و اصالت شلوار جین می توانید پی ببرید. ابتدا به سراغ دوخت های کنار شلوار و جیب ها  بروید و آن ها را بررسی کنید.

شما علاوه بر بررسی ظاهر دوخت ها که باید کاملا دقیق و منظم باشند باید به نوع دوخت ها هم نگاه کنید که بدونه بیرون زدگی یا نخ کش شدن و باز شدن و البته محکم باشند. همچنین وجود دوخت های دوبل که دو دور دوخت در کنار هم به موازات هم هستند و همچنین دوخت های زنجیره ای هم می توانند نکات مثبت برای خرید یک شلوار با کیفیت باشند. ( وجود دوخت های منظم، محکم و با نخ ضخیم و البته دو نکته بالا از جمله نشانه های اکثر شلوار های یرند هستند) شما همچنین با کشیدن شلوار با دست های خود در ناحیه دوخت ها تا حدودی به محکم بودن و ایستا بودن دوخت ها می توانید پی ببرید.

معرفی برنامه بامیلو (Bamilo)

برنامه بامیلو (Bamilo) امکان خرید آنلاین محصولات مختلف و متنوع با قیمت مناسب را برای کاربران خود به ارمغان آورده است. پس از نصب و اجرای برنامه مذکور قادر به مشاهده محصولات پیشنهادی و پرفروش این برنامه خواهید بود. برنامهدانلود اپلیکیشن تخفیف های ویژه‌ای برای کاربران اپلیکیشن خود در نظر گرفته که در صفحه اصلی برنامه قابل مشاهده خواهند بود.

3) شلوار های جین کشی: برخی از شلوار های جین مخصوصا شلوار های جینی که توسط بانوان و خانوم ها مورد استفاده قرار می گیرد دارای خاصیت کشیده شدن هستند که این موضوع تا حدودی نمی تواند یک فاکتور منفی برای شلوار باشد ولی چگونه؟ همانطور که گفتیم شلوار های جین باکیفیت از شلوار های جین کشی کمی متفاوت هستند ولی از آن جایی که سلیقه و مد گرایی به این سمت قدم برداشته است ناچارا تولید کنندگان معروف شلوار جین هم سعی کرده اند خودشان را با فاکتور کشسانی بودن جین وفق دهند.