سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس به جستجوی دانش برخیزد، فرشتگان بر وی سایه اندازند و در معیشتش برکت حاصل می شود و از روزی او کم نمی گردد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :1
کل بازدید :108360
تعداد کل یاداشته ها : 190
103/1/9
2:15 ع

لوازم تحریر (نوشت افزار) به عنوان ابزارهایی جهت نوشتن ، طراحی و ترسیم کردن بکار می روند. با گذشت زمان کارایی این محصولات مفید نه تنها کمرنگ تر نشده ، بلکه هر روز شاهد کاربر فراوان آنها در اطرافمان هستیم . بطوریکه ، هر فردی از این مجموعه وسیع لوازم تحریر به نحوی در زندگی خود بهره می برد. 

در ضمن، برای دانش آموزان نیز تحت یک وسیله سودمند و ضروری در امر فراگیر دانش تلقی می گردد . لوازم تحریر ها در شکل ها و رنگ های متنوع توسط کمپانی های مطرح در دنیا تولید و روانه بازار می شوند و هر ساله توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند .

آخرین روزهای تابستان است، اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید پدر و مادرانی را می بینید که مشغول لوازم تحریر برای دانش آموزان خود هستند. شاید به نظر برسد که خرید این لوازم برای کودکان بسیار هیجان انگیز است، ولی برای والدین اهمیت ندارد. 

راهنمای خرید لوازم التحریر اما بر اساس تحقیقات انجام شده در سال های اخیر برخی از دانش آموزان نسبت به برخی از مواد تشکیل دهنده لوازم التحریر آلرژی دارند. در این مقاله نکاتی را ارائه دادیم که خوب است والدین هنگام خرید به آن ها توجه کنند. 

 

  1.  نکاتی را در نظر بگیرید تا در عین صرفه جویی و حفظ سلامت فرزندتان، رضایت او را جلب کنید... 
  2. موقع خرید لوازم التحریر باید سن فرزندتان را در نظر بگیرید.

 اگر دانش آموز سن کمی دارد نکات ایمنی بیشتری باید رعایت شود. برای مثال ابزاری مانند مداد و پرگار و گونیا به دلیل نوک تیز بودن می توانند برای چشم بچه خطرناک باشند. رنگ های غیرمجاز بعضی از نوشت افزار مانند ماژیک و مداد شمعی هم ممکن است تولید آلرژی کنند. اصلی ترین ابزار برای نوشتن، مداد و خودکار است.

مدادهای معمولی ترکیبی از گرافیت و خاک رس و کمی دوده می باشد که بسته به میزان حرارتی که مدادهای مختلف موقع ساخت می بینند، میزان سفتی و نرمی شان متفاوت است. بهتر است برای بچه ها مداد خیلی نرم نگیرید چون زود نوکش گرد می شود و مدام باید تراشیده شود. به همین علت مدادهای با نوک نرم خیلی به صرفه نیستند.

 از طرفی نوشتن با مدادهایی که نوک خیلی سفت دارند برای بچه ها دشوار است، ضمن اینکه این جور مدادها بعد از تراشیده شدن خیلی تیز می شوند و ممکن است در حال شیطنت و بازی در چشم دانش آموز فرو روند.

 مدادهای اتود هم برای دانش آموزان بالاتر از سن دبستان مناسب اند چون تعویض نوک این مداد برای بچه های کوچک کار آسانی نیست. مزیت این مداد به مداد معمولی این است که نیازی به تراشیدن ندارد و تا مدت ها قابل استفاده است. اما این عیب را هم دارد که در صورت فشار زیاد یا گذاشتن داخل جامدادی نوک شان می شکند. 

در مورد خرید خودکار هم جنس و کیفیت آن را در نظر بگیرید. بدنه خودکارها را معمولاً از پلاستیک، چرم، سرامیک، آلومینیوم، چوب و استیل می سازند. بهتر است خودکاری تهیه کنید که سبک وزن باشد و در داشته باشد تا داخل کیف یا جا مدادی را خط خطی نکند و در صورت پس دادن جوهر، وسایل دانش آموز را کثیف نکند.

 در خرید خودکارهای معطر دقت کنید این خودکارها توجه بسیاری از دانش آموزان را به خود جلب می کنند اما ممکن است برخی از دانش آموزان به این مواد آلرژی داشته باشند.

 

مدادشمعی و ماژیک هم به دلیل تنوع رنگی شان، از لوازم التحریر مورد علاقه بچه ها برای نقاشی هستند اما در عین حال ممکن است آلرژی زا و سمی هم باشند. مداد شمعی را از ترکیب پارافین و رنگ می سازند و به همین دلیل خیلی مراقب باشید بچه بعد از استفاده از مداد شمعی دستش را به دهان یا چشمش نزند. 

خرید مداد شمعی روکش دار بهترین راه برای ایمن کردن دانش آموزان در برابر مسمومیت و آلرژی است. درباره ماژیک هم مانند مداد شمعی بهتر است مارک های مرغوب و قابل اطمینان را تهیه کنید. 

ماژیک های غیرسمی که در بازار موجود هستند با عبارت «not poisoning» مشخص می شوند و اگرچه کمی گران تر از دیگر ماژیک ها هستند، برای بچه های کوچک که عادت به دهان بردن همه چیز را دارند مناسب تر است. 

انواع رنگ های فسفری و روشن ماژیک هم می توانند چشم بچه ها را خسته و ناراحت کنند. ابزاری مانند گونیا و پرگار و خط کش به خاطر نوک تیز بودن برای دانش آموزان خطرناک اند. بهتر است از انواع پلاستیکی این وسایل را به جای انواع فلزی شان برای فرزندتان بخرید. از خریدن خط کش های بلند و پرگارهای فلزی بدون درپوش پرهیز کنید.

در خرید مدادتراش رومیزی دقت کنید که دسته آن متناسب با اندازه دست دانش آموز باشد و جنس آن طوری باشد که در دست لیز نخورد. جنس بیشتر مدادپاک کن ها لاستیک است و ممکن است برای چشم یا پوست ایجاد آلرژی کند. 

پاک کن به دلیل کوچک بودن سایز آن معمولا زود گم می شود. در گذشته والدین برای حل این مشکل پاک کن را با نخ به گردن بچه ها آویزان می کردند ولی امروز پاک کن هایی به بازار آمده اند که خودشان بنددار هستند. 

دفترچه هم از دیگر لوازم التحریر اصلی مورد استفاده دانش آموزان است که در انواع متعدد خط دار و بی خط، 40برگ، 60 برگ، 80 برگ، 100 برگ و 200 برگ در بازار موجود است. 

برای خرید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.bamilo.com/stationery

بهتر است برای بچه های کوچک دفترچه هایی با تعداد برگ کم بخرید چون دفترچه های قطور دیر تمام می شوند و مدت ها در دست دانش آموز ورق می خورند و ممکن است ورق هایشان لوله یا کثیف شوند. دفترچه های سیمی با جلدهای محکم بهترین انتخاب برای همه مقاطع تحصیلی اند. 

انواع لوازم تحریر چه قیمت هایی دارد؟ یکی از پرسش‌هایی که این در این زمینه می تواند مطرح شود این است که خرید یک مجموعه لوازم تحریر برای یک دانش آموز در حال حاضر به طور متوسط چقدر هزینه خواهد داشت و حداقل و حداکثر قیمتهای لوازم تحریر این روزها در بازار چگونه است. 

انواع لوازم تحریر بسته به کیفیت، طرح، مدل و برند قیمت های بسیار متنوعی در بازار دارند ،به عنوان نمونه کوله پشتی که جزو اصلی ترین وسایل مدرسه است در بازار لوازم تحریر بین 50 هزار تومان تا 180 هزار تومان در مدل ها و طرح های مختلف قیمت دارد. قیمت انواع مداد رنگی که مصرف کننده زیادی هم دارد در بسته‌بندی ها و تعداد مختلف از حدود 5000 تومان شروع و به بیش از 300 هزار تومان هم می رسد. 

همچنین آبرنگ و گواش از دیگر ابزارهای نقاشی که مصرف خاص تری نسبت به مداد رنگی دارد در مدل های ساده کمتر 15 هزار تومان قمیت دارد اما در کیفیت های بهتر و رنگ های با کیفیت تر و متنوع تر بیش از 700 هزار تومان هم در بازار عرضه می شود.