سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در صفت دنیا فرمود : ] مى‏فریبد و زیان مى‏رساند و مى‏گذرد . خدا دنیا را پاداشى نپسندید براى دوستانش و نه کیفرى براى دشمنانش . مردم دنیا چون کاروانند ، تا بار فکنند کاروانسالارشان بانگ بر آنان زند تا بار بندند و برانند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :17
کل بازدید :108576
تعداد کل یاداشته ها : 190
103/2/5
12:55 ع

باغبانی در منزل یک تفریح مفید است! هم یک سرگرمی تازه خواهید داشت و هم از خوردن سبزیجات ارگانیک و طبیعی کنار وعده‌های غذایی‌تان لذت می‌برید.

گل و گیاه در خانه میترا

من برای تهیه گیاهان آپارتمانی هزینه زیادی نکردم. هر زمان که در طول روز و در روزمرگی زندگی گیاهان را می بینم از آنها انرژی می گیرم و به همین دلیل دوست دارم که گل و گیاهان را در خانه نگهداری کنم. برای مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی از آبپاش، اسپری و بیلچه استفاده می کنم.

اگر به فکر باغبانی در منزل افتاده‌اید، می‌توانید از چند گیاه ساده و کاربردی شروع کنید. کاربردی‌ترین گیاهی که می‌توانید در باغچه‌ خانه‌تان بکارید، سبزی است. سبزی‌هایی مانند تره، ریحان، جعفری و حتی سیفی‌جات مانند گوجه‌فرنگی و فلفل‌رنگی را هم می‌توانید در باغچه خانه کشت دهید.

اگر تجربه باغبانی ندارید، خدمات باغبانی و هرس درخت طراحی فضای سبز می‌توانند شما را راهنمایی کنند. نکته مهم این است که آن‌قدر در این مسیر باید آزمون و خطا کنید تا به مرور زمان خودتان تبدیل با باغبانی خبره شوید.

اغبانی در منزل تنها با داشتن بذرهای سالم ممکن است

حتی با داشتن بهترین ابزارهای باغبانی، خاک حاصلخیز و کود مناسب باز هم داشتن بذر سالم و مرغوب است که اهمیت دارد. شرایط و محیط کشت زمانی کارساز خواهد بود که بذر اصلاح‌شده و مرغوب در خاک کاشته شود. برای آن‌که از سالم بودن بذر اطمینان حاصل کنید، دو یا سه عدد از بذرهای خریداری شده را در پارچه‌ای مرطوب قرار دهید و برای چند روز پارچه را با اسپری کردن آب، مرطوب نگه دارید. اگر در این زمان بذرها جوانه بزند، نشان‌دهنده سالم بودن بذر است.

روح خودتان را با باغبانی آرام کنید. احتیاجی نیست که یک حیاط یا باغچه بزرگ داشته باشید تا آرام بگیرید. یک جعبه میوه و یا یک تایر کهنه هم می‌تواند باغچه شما شود.  از این ایده‌های ناب باغبانی در منزل استفاده کنید تا هر چه زودتر به نتیجه برسید.

خدمات باغبانی در منزل

اگر بذر شما از این آزمایش سربلند بیرون آمد، قبل از کاشت پوسته آن باید نرم شود. ظرفی را از آب پر کنید و بذرها را در آن بریزید. دقت کنید که درِ ظرف بسته نباشد و آب با هوا در تماس بشد. اجازه دهید یک یا چند روز بذر در آب بماند تا پوسته‌اش نرم شود.

برای بذر سبزی، بذرهایی که خریده‌اید را بر حسب بزرگی و کوچکی و ضخامت پوسته دو تا چهار ساعت در آب قرار دهید. مثلا این زمان برای بذرهایی مانند شاهی و جعفری دو ساعت است و برای باقلا و لوبیا چهار ساعت خواهد بود.

از هر چیزی در زیباتر کردن باغچه حتی کوچک خود استفاده کنید. چیزی که این روزهای پر استرس ذهن خیلی‌ها را آرام می‌کند داشتن یک باغچه کوچک و کاشتن و پرورش یک گیاه است.