سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ کمیل پسر زیاد گفت : امیر المؤمنین على بن ابى طالب ( ع ) دست مرا گرفت و به بیابان برد ، چون به صحرا رسید آهى دراز کشید و گفت : ] اى کمیل این دلها آوند هاست ، و بهترین آنها نگاهدارنده‏ترین آنهاست . پس آنچه تو را مى‏گویم از من به خاطر دار : مردم سه دسته‏اند : دانایى که شناساى خداست ، آموزنده‏اى که در راه رستگارى کوشاست ، و فرومایگانى رونده به چپ و راست که درهم آمیزند ، و پى هر بانگى را گیرند و با هر باد به سویى خیزند . نه از روشنى دانش فروغى یافتند و نه به سوى پناهگاهى استوار شتافتند . کمیل دانش به از مال است که دانش تو را پاسبان است و تو مال را نگهبان . مال با هزینه کردن کم آید ، و دانش با پراکنده شدن بیفزاید ، و پرورده مال با رفتن مال با تو نپاید . اى کمیل پسر زیاد شناخت دانش ، دین است که بدان گردن باید نهاد . آدمى در زندگى به دانش طاعت پروردگار آموزد و براى پس از مرگ نام نیک اندوزد ، و دانش فرمانگذارست و مال فرمانبردار . کمیل گنجوران مالها مرده‏اند گرچه زنده‏اند ، و دانشمندان چندانکه روزگار پاید ، پاینده‏اند . تن‏هاشان ناپدیدار است و نشانه‏هاشان در دلها آشکار . بدان که در اینجا [ و به سینه خود اشارت فرمود ] دانشى است انباشته ، اگر فراگیرانى براى آن مى‏یافتم . آرى یافتم آن را که تیز دریافت بود ، لیکن امین نمى‏نمود ، با دین دنیا مى‏اندوخت و به نعمت خدا بر بندگانش برترى مى‏جست ، و به حجّت علم بر دوستان خدا بزرگى مى‏فروخت . یا کسى که پیروان خداوندان دانش است ، اما در شناختن نکته‏هاى باریک آن او را نه بینش است . چون نخستین شبهت در دل وى راه یابد درماند و راه زدودن آن را یافتن نتواند . بدان که براى فرا گرفتن دانشى چنان نه این در خور است و نه آن . یا کسى که سخت در پى لذت است و رام شهوت راندن یا شیفته فراهم آوردن است و مالى را بر مال نهادن . هیچ یک از اینان اندک پاسدارى دین را نتواند و بیشتر به چارپاى چرنده ماند . مرگ دانش این است و مردن خداوندان آن چنین . بلى زمین تهى نماند از کسى که حجّت بر پاى خداست ، یا پدیدار و شناخته است و یا ترسان و پنهان از دیده‏هاست . تا حجّت خدا باطل نشود و نشانه‏هایش از میان نرود ، و اینان چندند ، و کجا جاى دارند ؟ به خدا سوگند اندک به شمارند ، و نزد خدا بزرگمقدار . خدا حجتها و نشانه‏هاى خود را به آنان نگاه مى‏دارد ، تا به همانندهاى خویشش بسپارند و در دلهاى خویشش بکارند . دانش ، نور حقیقت بینى را بر آنان تافته و آنان روح یقین را دریافته و آنچه را ناز پروردگان دشوار دیده‏اند آسان پذیرفته‏اند . و بدانچه نادانان از آن رمیده‏اند خو گرفته . و همنشین دنیایند با تن‏ها ، و جانهاشان آویزان است در ملأ اعلى . اینان خدا را در زمین او جانشینانند و مردم را به دین او مى‏خوانند . وه که چه آرزومند دیدار آنانم ؟ کمیل اگر خواهى بازگرد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :46
کل بازدید :108642
تعداد کل یاداشته ها : 190
103/2/7
2:6 ص

فصل تابستان با همه ی جذابیت ها و میوه های خوش رنگ و لعابش از راه رسیده است! در هر سن و سال و هر قشری که باشیم نمی توانید از جریان هوای خنک دم صبح و نسیم ملایم آخر شب های تابستانی دست برداریم اما باز گذاشتن پنجره ها در ساعاتی اولیه روز و انتهای شب در تابستان ها مشکلات بسیاری را نیز با خود همراه دارد مشکلاتی نظیر ورود حشرات موذی که تمام آرامش و لذت این فصل دوست داشتنی را از بین می برد. اما راه کار ساده ای برای حل این معضل وجود دارد، آن هم استفاده از توری پنجره هاست! با ما همراه باشید تا نمونه های متنوع آن را با هم بررسی کنیم.


انتخاب توری مناسب برای فضاهای داخلی
پیش از هر چیز باید توجه داشته باشید که برای کدام فضا توری نصب می کنید به طور مثال برای فضایی مانند پنجره های سرویس های بهداشتی و حمام نیاز است که طوری متحرک باشد چرا که توری ها همان طور که مانع از نفوذ حشرات می شوند مانع از خروج آن ها هم می شوند! بنابراین در چنین فضاهای مربوطی که برای تکثیر حشرات بستر مناسبی است حتما باید از توری های متحرک استفاده کرد.

 اما باز شدن پنجره ها ، دغدغه هایی را هم به همراه دارد مثل ورود حشرات مزاحم به داخل منزل. حشرات مزاحمی که به محض باز کردن پنجره به داخل منزل آمده و آسایش را بر هم می زنند. برخی از افراد برای جلوگیری از ورود مگس، پشه و یا زنبور به داخل منزل همیشه پنجره ها را بسته نگاه می دارند ، در حالی که به سادگی و با نصب توری پنجره می توان برای همیشه مانع ورود حشرات مزاحم به داخل منزل شد. با نصب به موقع توری پنجره می توان در فصل تابستان ، از زیبایی ها و مواهب این فصل بیشتر استفاده نمود.

نصب توری پنجره برای همه اتاق ها و حتی سرویس های بهداشتی ضروری است. هر گونه منفذی که ممکن است راه ورود حشرات مزاحم باشد باید با توری پوشانده شود.برای نصب توری روی پنجره ها باید انواع توری را بشناسید و بهترین نوع توری با توجه به جنس پنجره را انتخاب کنید.

نصب توری پنجره عالی

توری گالوانیزه یکی از  انتخاب ها برای نصب توری پنجره است این نوع از توری در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. جنس توری محکم و با دوام بوده و عمر بالایی دارد. توری گالوانیزه قابل شستشوست و در مقابل تغییرات دمایی مقاومت خوبی دارد.

توری درب و پنجره آلومینیوم

نوع توری دیگری که برای درب و پنجره کاربرد فراوانی دارد ، توری های آلومینیومی است . این توری ها ضد زنگ بوده و انعطاف زیادی دارد. برش دادن و کار با توری در حین ساخت بسیار ساده است و علاوه بر آن وزن کمی دارد . توری آلومینیوم قابل شستشو بوده و دید قابل قبولی را نیز برای افراد فراهم می کند .

در ویدیوی زیر نوع متفاوتی از توری های پنجره را معرفی می کنیم تا با بهترین نوع توری موجود در بازار آشنا شوید.پس ویدیوی زیر را هرگز از دست ندهید!!                                 

توری پنجره فایبر گلاس

توری های فایبرگلاس که به توری پشه ای نیز معروف هستند ، از نظر اقتصادی با توجه به کیفیتی که دارند کاملا به صرفه می باشند. توری فایبرگلاس در مقابل نور خورشید و حرارت بالا مقاوم بوده و طول عمر زیادی دارد. در هنگام نصب توری پنجره توجه داشته باشید که امکان انتخاب رنگ با توجه به سلیقه و متریال بنا وجود دارد.
برای نصب توری با توجه جنس قاب پنجره و نیاز مشتری می توان از انواع مختلف توری استفاده کرد . و علاوه بر آن انواع توری ثابت، ریلی و یا لولایی نیز برای پنجره ها در نظر گرفته می شود.

توری ثابت برای پنجره ها

قاب توری با پروفیل upvc و کاملا گالوانیزه و تقویت شده می باشد. در صورت درخواست مشتری می توان توری ثابت را با قاب های آلومینیومی ضد زنگ زدگی کار کرد که استحکام قابل قبولی دارند.

توری لولایی برای درب ها

توری های لولایی در دو نوع توری لولایی آلومینیوم و توری لولایی upvc ساخته می شوند ، که تفاوت در متریال قاب است و نصب توری پنجره و درب در هر دو نوع یکسان صورت می گیرد. اغلب توری های لولایی برای درب ورودی در نظر گرفته می شود و برای پنجره ها کاربرد ندارد.

انتخاب جنس توری پنجره

امروزه توری های ویژه ای به بازار آمده است که از نوع خاصی الیاف فایبر گلاس با فناوری نوین ساخته می شود این توری ها ضد گرد و غبار هستند و دید به منظره ی اطراف را مختل نمی کند. این توری ها به انواع مختلف در بازار مانند توری رولی و یا پلیسه موجود می باشد که در پشت فریم پنجره جمع شده و به دلیل نازک بودن فریم آن ها کاملا با پنجره هماهنگ می شود و ظاهر ساختمان را از حالت اولیه خارج نمی کند همچنین جلوی دید و نور را هم نمی گیرد.