سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که بى محابا به مردمان آن گوید که نخواهند ، در باره‏اش آن گویند که ندانند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :29
بازدید دیروز :19
کل بازدید :108404
تعداد کل یاداشته ها : 190
103/1/10
5:14 ع

نکات مهم انتخاب انواع کولر گازی و اسپلیت:

امروزه کولر های گازی یا اسپلیت یونیت ها یکی  از پرطرفدارترین و متداول ترین تجهیزات تهویه مطبوع بوده که برای تأمین سرمایش (و بعضاً همراه با گرمایش) در محیط های مختلف مسکونی، اداری و ... مورد استفاده گسترده قرار می گیرند. (برای مطالعه تفاوت کولرگازی با اسپلیت و انواع آنها به ادامه توضیحات در همین صفحه مراجعه فرمایید)

 

چرا کولر گازی و اسپلیت قاچاق نخریم؟

با وجود تبلیغاتی که از سوی برخی افراد سودجو برای عرضه و فروش کولرهای قاچاق و بانه ای با قیمت ارزان تر صورت گرفته (به ویژه برندهای جنرال، جنرال کیت و ...)، خرید این تجهیزات قطعا مشکلات زیر را به همراه خواهند داشت:

 

  • درج برچسب های تقلبی بر روی کولرهای گازی قاچاق هم اندازه ولی با ظرفیت پایین، برای فروش در ظرفیت های بالاتر (گاها برچسب ظرفیت کولرهای 24000 را روی کولرهای 18000 و 12000 را روی 9000 نصب می کنند.)
  • نداشتن ضمانت و خدمات پس از فروش از شرکت معتبر، پاسخگو و خوشنام برای تجهیزاتی  به سرویس و شارژ دوره ای دارند.
  • عدم توانایی در تأمین قطعات و لوازم یدکی کولرهای گازی اسپلیت مانند کیت، کمپرسور، فن و ...
  • مصرف برق بالا و استفاده از کمپرسورهای چینی بدون نام (تقلبی) و استفاده از گاز R22 قدیم (البته ممکن است برچسب تقلبی R410a هم بزنند.)
  • خروج روغن کمپرسور و صدمه به کمپرسور در کوتاه مدت (بدلیل نحوه حمل و عبور غیر استاندارد از مبادی مرزی کشور)
  • برای تشخیص اصل و یا تقلبی بودن برند محصول مورد نظر، کافیست درخواست تصاویر محصول را از فروشندگان مختلف داشته باشید. در این صورت خواهید دید که هر یک از این تصاویر ارسالی با سایر تصاویر متفاوت است!! این یعنی نام ها، مدل ها و پنل های کولرهای گازی و اسپلیت قاچاق آنها تقلبی هستند.
  • تخلیه احتمالی گاز مبرّد در حین عملیات حمل و نصب کولر گازی و اسپلیت
  • احتمال نداشتن برخی آپشنهای اعلام شده و همچنین 5 متر لوله مسی رایگان

راهنمای تعمیر کولر گازی تخصصی:

 

چگونگی عملکرد کولر گازی و اسپلیت:  به طور کلی تمامی کولرهای گازی و اسپلیت ها بر اساس سیکل تبرید تراکمی کار می کنند. در کولرهای گازی یا اسپلیت یونیت‌ها ابتدا مایع مبرد در کندانسور (بخش بیرونی کولر گازی یا پنل بیرونی اسپلیت ها) خنک می شود و از طریق لوله مسی به شیر انبساطی (expantion valve) منتقل شده و از آنجا به صورت گاز مبرد و آماده جذب گرمای محیط وارد کویل پنل داخلی می گردد. هوای داخل نیز پس از عبور از میان کویل های پنل داخلی (اواپراتور) تبدیل به هوای خنک و دلپذیر شده و موجب آسایش و رفاه ساکنین می شود.

مزایای کولرهای گازی اسپلیت نسبت به کولرهای آبی:

کولرهای گازی و اسپلیت ها نسبت به کولرهای آبی دارای خنکی مطبوع تر، امکان تصفیه هوای داخلی و جذب ذرات و آلودگی های معلق در هوا، تأمین سریع تر دمای هوای دلخواه، قابلیت استفاده و بهره برداری در آب و هوای گرم و شرجی (مرطوب)، تأمین آسایش و رفاه بیشتر، عدم نیاز به مصرف صدها لیتر آب در هر روز، امکان تنظیم دمای هوای خنک خروجی، امکان تأمین گرمایش در مدل های خاص، عدم نیاز به اجرای کانال کشی حجیم کولرهای آبی، کارکرد بی صدا، طراحی شیک و زیبا و ... می باشند.

انواع کولر گازی اسپلیت

کولر گازی‌های اسپلیت نیز انواع مختلفی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به کولر گازی اسپلیت سرد و کولر گازی اسپلیت سرد و گرم اشاره کرد.

کولر گازی اسپلیت سرد

این نوع کولر گازی در فصول گرم سال مورد استفاده قرار گرفته و محدودیت دمایی دارد. اسپلیت سرد قابلیت تغییر دما بین 16 درجه تا 26 درجه سانتی‌گراد را دارد. کولر گازی اسپلیت سرد بیشتر برای منازل یا محیط‌های کوچیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کولر گازی اسپلیت سرد و گرم

کولر گازی و سرد و گرم علاوه بر استفاده در فصول گرم در فصول سرد سال برای گرم کردن هوا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کولرهای گازی سرد و گرم قابلیت تغییر دما بین 16 الی 35 درجه را دارند.

نحوه نصب کولر گازی اسپلیت

برای نصب کولر گازی باید نکاتی را رعایت کرد. یونیت خارجی کولر گازی باید در ارتفاع بالاتری نسبت به پنل قرار گیرد که این کار باید توسط افراد مختصص انجام شود تا در نصب آن مشکل ایجاد نشود. همچنین یونیت بیرونی کولر اسپلیت باید در فضایی مناسب نصب شده و نکات ایمنی آن رعایت شود. یونیت بیرونی نباید در معرض تابش مستقیم نور آفتاب و یا بارش باران قرار بگیرد تا به موتور آن فشار وارد نشود که برای این‌کار می‌تواند از عایق یا سایه‌بان نیز استفاده کنید.

مزایای استفاده از کولر گازی اسپلیت

 

اسپلیت نسبت به کولر گازی‌های دیگر و کولر آبی مزایای زیادی  دارد. کولر گازی اسپلیت علاوه بر تنظیم دمای محیط، هوا را نیز با گرفتن بخارهای اضافی، چربی‌های موجود و ریز گردها تصفیه می‌کند. همچنین کولرهای گازی برخلاف کولرهای آبی بوی نامطبوعی از خودشان تولید نمی‌کنند و همین‌طور ظاهر زیبای آن‌ها در درکوراسیون خانه تاثیر می‌گذارد. از طرفی  یکی از چالش افراد در تاسیسات ساختمان، مشکلات شوفاژ یا بخاری‌های خانگی است. استفاده از کولر گازی اسپلیت سرد و گرم این مشکلات افراد را حل می‌کند و دیگر به استفاده از وسایل گرمایشی نیازی نیست. از طرفی هر چند کولر گازی مزایا و فواید زیادی برای افراد دارد اما این نوع کولرها از هزینه زیادی برخوردارند و همین‌طور انرژی برق  بالایی مصرف می‌کنند و معمولا در فضاهای کوچک دمای محیط را به شدت کاهش می‌دهند. 

قبل از انتخاب هر یک از مدل‌های کولر گازی و اسپلیت‌های زیر به موضوع تک فاز بودن یا سه فاز بودن برق مصرفی آن توجه نموده و همچنین آمپر برق مصرفی آن را با آمپر(A) کنتور برق ساختمان خود مقایسه فرمائید.

4. در صورت تفاوت در شرایط بهره برداری نسبت به شرایط عنوان شده فوق، می توانید قبل از سفارش خرید ، موارد را با کارشناسان شرکت دماتجهیز مطرح فرمائید.
5. بطور کلی اسپلیت ها با عملکرد خود (که پیش تر به طور کامل ذکر شد) می توانند هوای خنک و دلپذیر مورد نیاز ساکنین را در کمترین زمان لازم تأمین کنند و همین امر باعث محبوبیت این کولرهای گازی در بین مصرف کنندگان گردیده است.
6. کولرهای اسپلیت ایستاده که عموماً با استفاده از برق سه فاز کار می کنند در مکان‌هایی مانند سالن ها ، رستوران ها ، فروشگاه های بزرگ ، مساجد و ... مورد استفاده قرار می گیرند و مانند کولرهای گازی اسپلیت دیواری دارای پنل بیرونی یا همان کندانسور می باشند.