سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خدا بنده ای را دوست بدارد، او را ازدنیا می پرهیزاند، همان گونه که یکی از شما بیمار خود را ازآب می پرهیزاند . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :32
بازدید دیروز :27
کل بازدید :108622
تعداد کل یاداشته ها : 190
103/2/6
6:4 ع

 

جاروب کردن و جمع اوری زباله ها و خاکروبه ها از سطوح معابر یکی از مهمترین و اصلی ترین مسائل مدیریتی در بحث بهداشت محیط مکان های شهری از جمله خیابان ها، پارک ها، محوطه کارخانه ها، شهربازی ها و … است. 

در بعضی فصول سال خصوصا فصل پاییز ما با پدیده برگریزان مواجه هستیم که تقریبا کل معابر شهری از جمله خیابان ها را می پوشاند که به طور قطع جمع اوری آنها کار ساده ای نخواهد بود و ما به وسیله یک سوییپر براحتی و در مدت زمان کمی آنها را سریعا جمع آوری می کنیم و همچنین در ایام سوگواری و دیگر مناسبت های مذهبی که بحث نذری از سوی مسلمانان عزادار  در این گونه ایام مطرح است ما با انبوهی از ظروف یکبار مصرف در کل خیابان ها و معابر و مکان های پخش غذاها و نوشیدنی های نذری مواجه خواهیم شد که به طور قطع با ابزارهای نظافت سنتی مانند جاروهای دسته دار و خاک انداز کار بسیار مشکل و طاقت فرسایی خواهد بود ولی با استفاده از یک جاروی محوطه  و نظافت صنعتی به آسانی و در مدت زمان کوتاهی قابل جمع آوری هستند و از اصلی ترین معضل در این مواقع وسیع بودن خیابان ها و معابر است که نیازمند نیرو های خدماتی بسیار زیادی است که بتواند این مشکل را رفع و معابر را کاملا جاروب کرده و تمیز کنند.


ابتدا لکه ها را تمیز می کنید وبعد نظافت را با جزئیات بیشتر انجام می دهید.وگام به گام پیش بروید،قبل از اینکه گرد وخاک را بلند کنید با جارو برقی تمام گرد وخاک را بردارید.در طول نظافت گرم بودن آب اهمیت دارد.تمام لوازمی که پاک می کنید با یک دستمال تمیز خشک، خشک نمایید ،در طول نظافت خونه آنچه برای خانم های خانه دار خیلی اهمیت دارد و باید دقت کنند مواد شوینده و پاک کنندهاونحوه استفاده ازآنهاست.  هرپاک کننده را نمی توانیم در همه جا استفاده کنید مثلا با پودر لباسشویی پارکت ها را نباید تمیز کرد.کثیفی ومیکروب ها با آب گرم بهتر پاک می شوند واندازدمای این آب هم مهم است،مثلا چربی ها با آب داغ بهتر تمیز می شوند.

 

چرا نظافت محل کار خود را به  شرکت بسپاریم

حتی ممکن است شما در حوزه فعالیت خود از بهترین ها باشید ولی به دلیل بینش بدی که در ابتدای حضور در محل کارتان برای مشتری به وجود آوردید تمایل و رغبتی به همکاری با شما پیدا نکند.
در نتیجه شرکت کیان پاک برای رفع این نیاز مهم شرکتها، با انتخاب و تربیت نیروهای متخصص ،خدماتی ویژه براینظافت دفتر کار تدراک دیده است.

خدمات قابل ارائه ما برای نظافت دفتر کار شما

  • شستشوی و نظافت محل کار مانند ورودیها، سالن های انتظار، سرویس بهداشتی، آبدارخانه، نظافت دیوار
  • نظافت سطح زمین با جارو، نظافت سطح زمین با تی، نظافت کمد، نظافت داخل کمد
  • نظافت و گردگیری کلیه تجهیزات و لوازم محل کار (میز، صندلی، فایل، کمدها، رایانه و …) توسطنظافتچی خانم یا آقا (نظافتچی آقا مناسب می باشد).
  •  نظافت و شستشوی کلیه شیشه ها، درب و پنجره های محل کار
  • صندلی‌، میز و پارتیشن ها و سایر خدماتی که مشتریان دراین زمینه لازم داشته باشند

اما استفاد از مواد تمیز کننده ای که روغنها  را در خود حل می کند خیلی راحتتر تمیز می شود. در سطوح ناهموار با مالش دادن کثیفی بهتر در می آید.اما بعضی از سطوح را بیشتر مالش دهیم ممکن است به آن ضرر برسانیم.درنظافت منزل  آب را زود به زود عوض کردن لازم  وضروری است بعضی ها به این عقیده اند که ( کثیفی کثیفی در می آورد) یک اشتباه است وبرعکس کثیفی را دو برایر می کنید . در انتخاب لوازم پاک کننده  توجه به خوشبویی محصولات پاک کنند ه هم  مهم است و در هنگام نظافت منزل بیشتر حس خواهید کرد.

 

درهنگام نظافت منزل کمی صبرکنید تا مواد پاک کننده به سطوح نفوذ کرده از این جهت محصولی که استفاده می کنید روی سطوحی که پاک می کنید کمی بماند .بعد از آن شستشو وخشک کردن انجام شود.برای از بین بردن حشرات موذی وقارچها ومیکروبها از رختخواب ها ،روتختی ها،بالش ها، متکاها و...آنها را در دمای مناسب بشوید واطو کردن آنها را فراموش نکنید.مکان های که باید با دست شستشو شوند مانند سرویسهای بهداشتی ،روشویی ها،دوش،شیر آلات ،کاسه توالت و... نظافت  وبهداشتی بودن آنها نقش مهمی در سلامتی ما دارد توجه بیشتری شود.تمیز بودن فرچه های که برای نظافت  وشستشویی قالیها ،فرشها و تمام چیزهای که می شویید  بسیار اهمیت دارد.

 

 اگر لوازم نظافت تمیز نباشد نه تنها تمیز نمی کنید بلکه کثیف هم می شوند.دستمال یا پارچه های که زمین را تمیز می کنید نا خواسته با آنها مبلمان را تمیز نکنید با عث پخش میکروبها می شوید . در این مورد بسیاری ازنظافتچی ها بر می خوریم که رعایت نمی کنند. مبلمان را با یک پارچه نم دار تمیز کنید،اگر لکه دارد از مواد وشوییده های استفاده کنید که رنگ آنها را تغییر ندهد.چهارچوب ها ،کنار پله ها و سطوحی که دستها، زیاد با آنها تماس دارد ابتدا با آب گرم وسپس با یک مواد بهداشتی (مانند پودر لباسشویی ویا ضدعفونی کننده های مناسب محلول در آب )ضدعفونی نمایید.

اگراهمیت وارزش کودکان مان را در نظر بگیرم که در طول روز روی قالیها و موکت بازی می کنند ،آنگا نظافت و تمیزی آنها مهم خواهد بود، فرچه زدن بیش از اندازه به تار پود فرشها ضرر رسانده وکهنه می شوند.خانم های که فرشها وقالی ها را با پودر لباس شویی ویا صابون می شویند بعد از مدتی گردو خاک وکثیفی در سطح آن می بینند به همین دلیل فرشی که با شامپو فرش شسته می شود وقتی با جارو برقی ،جارو می زنیم کثیفی باقی نمی ماند.چنانچه برای اولین جارو زدن بعد ازشستشو روی فرش تمیز دیده نشود وبعضی مواقع بعد از خشک شدن لکه ها دیده شوند . علت چیست ؟ 

 

برای از بین بردن لکه ها باید یک یا چند بار شستشو را تکرار کنید وهنگام شستشو، فرش را به طرف داخل تا مرکز برگردانده وتمیز نماید،برای از بین بردن لکه ها قبل از اینکه لکه پخش ومحو شود باید تمیز گردد.مبلمان چوبی ویا دسته چوبی مبلمان کاملا تمیز کرده کف پارکت ویا لمینت را کاملا نظافت کرده به طوری که پا روی آن لیز بخورد ویک سطح براق به وجود آورید وهر نوع پارکت ولمینت وچوب را با جلا زدن  حال وهوای متفاوت را به منزلتان بدهید.بدین ترتیب چوب ها خواص طبیعی خود را حفظ می کند مبلمانی که از چوپ گردو ،جنگلی وسایر چوب ها ساخته شده می توانید جلا کنید واینها خط وخش سطوح را از بین برده وبک سطح زیبا بدست می دهد.