سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با مردم چنان بیامیزید که اگر مردید بر شما بگریند ، و اگر زنده ماندید به شما مهربانى ورزند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :19
کل بازدید :108383
تعداد کل یاداشته ها : 190
103/1/10
5:3 ص

است که به‌عنوان پایتخت تابلوفرش جهان لقب گرفته‌است. اخیراً در طراحی این نوع فرش‌ها تحول بزرگی انجام گرفته‌ و آن طراحی نقشه‌ها با کامپیوتر است. نکات ضرروی در خرید تابلو فرش موارد بشرح ذیل ارائه می گردد: 

 اولین قسمتی که باید به آن دقت کنید پشت تابلو فرش می باشد، پشت فرش به شما نشان میدهد که گره هایی که زده شده چقدر درشت یا ریز هست. اگر کمی به پشت فرش دقت کنید می توانید دقیق بودن شانه هایی که بافنده زده را ببینید. 

وقتی به پشت فرش نگاه کنید می توانید به بعضی کجی های فرش پی ببرید دقت کنید قاب کجیهای فرش را نپوشاند و اگر فرش به صورت بدون قاب به شما عرضه شود با گذاشتن دو طرف فرش روی هم کجی های آن رو ببینید.

 نکات خرید تابلو فرش نکات خرید تابلو فرش 2? با نگاه کردن به چله تابلو فرش می توانید نوع آن رو تشخیص بدهید که ابریشم یا نخ است و وقتی که دقیق به تابلو نگاه کنید خامه آن رو بهتر می توانید بسنجید، چله و پرز هایی که می درخشند ابریشم هستند. 

فرش و تابلو فرش های ابریشمی گرانتر بوده و زیباتر بنظر می رسند. 3? خیلی از اوقات امضاء یا نام فلان استاد بافنده زیر تابلو بافته می شود، حقیقت این هست که در بحث رفو و مرمت فرش و سایر فنون نظیر آن این امکان وجود دارد. 

یک هدیه تجملی

اسم تابلوفرش گویای ماهیتش است؛ تابلویی که از فرش ساخته شده. به عبارت دیگر به فرش‌هایی که در ابعاد کوچک‌تر بافته می‌شوند، جنبه هنری و زیبایی شناسانه‌شان برجسته‌تر از دیگر ابعادشان است و به عنوان یک کالای زینتی از دیوار آویخته می‌شوند، تابلوفرش می‌گویند. تابلوفرش‌های اصیل، دستباف هستند. اما امروزه نمونه‌های ماشینی آن نیز بازار را قبضه کرده است. تابلوفرش‌های دستباف نمونه‌ای از هنر فاخر ایرانی هستند و از دیرباز تاکنون جزو اشیای لوکس و تجملی بوده‌اند. زیرا مانند فرش ارزش افزوده پیدا می‌کنند و به راحتی به پول نقد تبدیل می‌شوند. میانگین قیمت آن‌ها از قالی پایین‌تر است. از این رو می‌توانند گزینه مناسبی برای هدیه دادن به شمار آیند. پس اگر در فکر تهیه هدیه‌ای منحصر به فرد، ارزشمند و ماندگار برای عزیزانتان هستید درنگ نکنید؛ طرح‌های مختلف تابلوفرش چشم انتظار شمایند.

که روی فرشی که هیچ امضاء یا نوشته ای نیست، امضاء یا نوشته قرار داد. شما باید خیلی حرفه ای باشید که متوجه این امر شوید. توصیه می کنیم در این مواقع از فروشگاه هائی خرید کنید که به آنها اعتماد دارید یا از خود آن بافنده، فرش یا تابلو فرش را بخرید. 

 برجسته بودن فرش: خیلی پیش آمده که مشتری ها می پرسند که چطوری وقتی تابلو رو می بافتند برجسته شده؟ باید بگوییم که اصلا و ابداً در هنگام بافت این اتفاق نمی افتد این مسئله بعد از بافت توسط پرداختچی اتفاق می افتد.

همه رقم هم مدل

گرچه نمی‌توان هیچ قاعده و چارچوب خاصی برای رشته‌های هنری قایل شد، اما طرح‌های مینیاتور، مذهبی، میوه، طبیعت، آثار باستانی و حیوانات حیات وحش از مهم‌ترین قالب‌های تابلوفرش‌ بافی هستند و بیشتر تابلوفرش‌های بافته شده در این چارچوب‌ها قرار می‌گیرند. تابلوفرش‌ها همچنین اندازه مشخصی ندارند و می‌توانند مطابق با میل شخصی بافنده بافته شوند. اما اندازه‌های 60×40 سانتی‌متر، 50×70 سانتی‌متر، 60×90 سانتی‌متر، 70×100 سانتی‌متر و 80×100 سانتی‌متر از معمول‌ترین ابعاد بافت این هنر ارزشمند به شمار می‌روند.

چند نکته برای خرید تابلو فرش

 

  • اگر جایی رفتید و به شما گفتند که این فرش شناسنامه دارد کمی شک کنید،  شناسنامه فرش یعنی دقیقا قسمتی که شما آن رو نمی بینید و آن  پشت فرش هست.
  • پشت فرش به شما نشان می دهد که گره هایی که زده شده چقدر درشت (بزرگ ) هست یا ریز هست.
  • با دقت کردن به پشت فرش می توا نید دقیق بودن شانه های که بافنده زده را  بفهمید.
  • وقتی به پشت فرش نگاه کنید می توا نید به بعضی کجی های فرش پی ببرید ( البته وقتی فرش یا تابلو فرش داخل  قاب هست باید اینطوری متوجه شو ید. چون ممکن است  قاب کجی های فرش رو پوشانده باشد در غیر اینصورت اگر فرش به صورت بدون قاب به شما عرضه شود می توا نید با چشم یا گذاشتن دو طرف فرش روی هم کجی های آن رو ببینید(
  • شما با نگاه کردن به چله می توا نید نوع آن را تشخیص بدید که ابریشم هست یا نخ هست.
  • وقتی که دقیق به تابلو نگاه کنید خامه آن  را بهتر می توا نید بسنجید. رایج هست که می گو یند که اون نقاطی که می درخشد ابریشم هست. این حرف تا حدی درست است .اما تاحدی هم خیر چون ممکن است ابریشم هایی باشد که درخشندگی نداشته باشد اما به کار ظرافت داده باشد.
  • خیلی از اوقات میگو یند که امضاء یا نام فلان استاد بافنده زیر تابلو بافته شده، حقیقت این هست که در بحث رفو و مرمت فرش و سایر فنون نظیر آن  این امکان هست که  روی فرشی که هیچ امضاء یا نوشته ای نیست،  بشود چیزی رو قرار داد. شما باید خیلی حرفه ای باشید که متوجه شو ید. بنابراین  توصیه ما  این است که در این مواقع از کسانی خرید کنید که به آنها اعتماد دارید یا از خود آن بافنده، فرش یا تابلو فرش را بخرید

  
  

جهت انتخاب دوچرخه باید ابتدا رشته مورد علاقه خود را پیدا کنید . در اینجا ما دوچرخه های مرتبط با دوچرخه سواری کوهستان می پردازیم . عده زیادی از مردم دوچرخه های کوهستان را به سبب استحکام بیشتر نسبت به سایر دوچرخه ها انتخاب می کنند و در مسیرهای غیر کوهستانی استفاده می کنند.

 این کار سبب صرف انژی زیاد و بیهوده می گردد و کارائی و لذت استفاده از دوچرخه را در فرد کم می کند . به طور مثال اگر فردی قصد استفاده از دوچرخه در مسیرهای فقط آسفالت دارد باید دوچرخه جاده یا کورسی بگیرد شاید استحکام پائین آن چرخها در مواجه با چالها و شکاف آسفالت او را از این چرخها گریزان کند.

 مدلهای از دوچرخها مشهور به هایبیرید جهت استفاده چند منظوره طراحی گشته که لاستیک آنها ما بین کورسی و کوهستان و می توان در جاده های خاکی البته جادهای خاکی صاف و آسفالت از آنها استفاده کرد و یا مدلهای توریستی که دارای کیف در جلو وعقب چرخ می باشد .

  زیاد بودن کمک فنر در قسمتهای مختلف یک دوچرخه نشان از راحتی آن ندارد و بسته به رشته خاصش باید انتخاب شود.

 سازند گان و عرضه کنندگان دوچرخه های متفرقه به منظور جلب توجه مشتریان نا آگاه از انواع کمک فنر در قسمتهای مختلف دوچرخه اعم از زیر زین یا زیر کرپی یا کمک فنر در جلو و عقب چرخ استفاده می کنند ، زیاد بودن کمک فنر در رشته دانهیل خوب است که قصد حرکت در سراشیبی را دارد البته دوچرخه با استاندار بالا نه دوچرخه های متفرقه و اینکه این دوچرخه ها با این کمک فنرهای مختلف در سربالایها و حتی استفاده شهری سبب اتلاف انرژی فرد شده و موجبات نارضایتی و دلسردیش را فراهم می کند .


راهنمای خرید دوچرخه

در ابتدا باید دوچرخه ای را انتخاب کرده باشید تا به اندازه شما باشد. تمامی دوچرخه‌ها مرغوب در هر مدل حداقل 3 تا 5 سایز دارند و هر یک به روش خاصی سایز بندی را مشخص می‌کنند به طوری که یک کارخانه سایز را با S, M, L, XL, XXL تفکیک می‌کند، که S نشانه SMALL و M نشانه MEDIUM و L نشانه LARGE و XL نشانه XLARGE بوده و هر فرد بسته به اندازه قدش باید سایز دوچرخه خود را گزینش کند. سایز بندی ممکن است براساس اینچ به 15 و 17 و 19 و 21 و یا بر اساس سانتیمتر به 41 و 43 و 46 و 51 تقسیم بندی شود. 

حال این سایزها از کجا بدست می‌آید و چگونه می‌شود در صورت عدم وجود سایز بر روی تنه دوچرخه آن را پیدا کنیم؟ برای این کار می‌توانید با یک متر فاصله توپی تنه تا بست لوله زین را حساب کنید که اگر به اینچ متر کرده باشید به یکی از اعداد 15 یا 17 یا 19 یا بیشتر می‌رسید و یا اگر به سانتیمتر حساب کنید، به اعداد 43 یا 46 یا 51 یا بیشتر می‌رسید. برای نمونه فردی با قد 170 سانتیمتر باید سایز 46 سانتیمتر یا 19 اینچ یا M, L را انتخاب کند.
 
البته توجه به سایز گاه از مدلی به مدل دیگر فرق می‌کند چه بسا در یک مدل سایز L برای شما مناسب بوده و در یک مدل بالا تر سایز M برای شما مناسب باشد و شما بهتر بتوانید آن را کنترل کنید. یکی از معیارهای انتخاب این است که فرد ایستاده و دوچرخه بین دو پایش قرار می‌گیرد و باید حداقل 2 تا 4 انگشت تنه با فاق شما فاصله داشته باشد. اگر به تنه چسبیده باشید و به ناچار بر روی انگشتان پای خود بایستید، آن تنه بلند است و اگر فاصله تنه با فاق زیاد باشد آن تنه کوتاه است. تنه های کوتاه معمولاً کنترلشان راحت‌تر است ولی این خاصیت در سراشیبی خوب بوده و در سر بالایی باعث خستگی شما می‌شود. 

باید خود را عادت دهید تنه با سایز بدنتان سوار شوید. این نکته را توجه کنید که گاه فروشندگان به دلیل اینکه سایز مناسب شما را ندارند سعی می‌کنند تا دوچرخه موجود در مغازه خود را به شما بفروشند ولی به هیچ عنوان اگر تنها مدل مرغوب باقی مانده در بازار هم باشد آن را نخرید، تصور کنید شما کفش غیر سایز پا خود را تهیه می‌کنید و این انتخاب هم به مانند آن است که شاید در ابتدا چندان متوجه تاثیر انتخاب بدتان نشوید ولی در استفاده طولانی باعث آسیب به بدنتان می‌شود. آسیب به کمر، زانو و... از آن جمله خواهد بود. 

برجسته‌ترین قسمت یک دوچرخه تنه آن می‌باشد که باید محکم بوده و طراحی فنی آن به صورتی باشد که انرژی دوچرخه سوار را هدر ندهد. بنابراین توصیه می‌شود از برخی مدل‌های سازندگان معتبر داخلی یا شرکت‌های وارد کننده معتبر با خدمات پس از فروش خرید کنید. دوچرخه های متفرقه که بیشتر آن‌ها چینی می‌باشند ظاهری فریبنده دارد ولی در عمل قابل قیاس با دیگر دوچرخه‌ها نیستند. 

شما اگر یک تنه خوب داشته باشید، بعدها می‌توانید سایر لوازم دوچرخه را ارتقا دهید، ولی هیچ گاه به فکر ارتقا لوازم در یک تنه ضعیف و نامرغوب و کم ارزش نباشید، وسیله ای که پایه اصلی‌اش ایراد دارد ارزش هزینه ندارد، پس به خرید یک تنه خوب فکر کنید، البته تنه تمامی سازندگان معتبر دوچرخه خوب بوده ولی هر تنه با توجه به لوازم عرضه شده بر روی همان چرخ ارزنده است و سازندگان برای لوازم مرغوب، تنه ای با قابلیت ویژه آن لوازم ساخته‌اند تا در تلفیقی هماهنگ بهترین بازدهی را داشته باشد. هرگز برای یک تنه رده پایین یک کارخانه، لوازم رده بالا (حتی یک قطعه) استفاده نکنید. 

سازندگان معتبر کالای ساخته شده خود را که به آن اطمینان دارند برای چند سال گارانتی می‌کنند و شما در هنگام خرید در صورت اعلام گارانتی توسط فروشنده از او به صورت کتبی با مهر سازنده طلب کنید، چون بسیاری از تنه‌ها دارای گارانتی معتبری نبوده و با توجه به استفاده محدود خریداران از کالای خریداری شده، و از آنجا که در مدت کوتاه به مشکلی بر نمی‌خورند، چندان به اهمیت وجود گارانتی توجهی نمی‌کنند.
 
با توجه به اینکه در این رشته شاهد ورود نو آوری‌های جدید می‌باشیم چه بسا یک سازنده معتبر نیز طرحی را وارد بازار مصرف می‌کند که در استفاده و تجربه دارای ایراد فنی می‌گردد و حتی برای سال بعد آن مدل دیگر عرضه نمی‌گردد، پس از نوآوری‌ها و مدل‌های خاص تنه که تجربه نشده در سال نخست ارایه، خریداری نکنید تا بی نقص بودن آن ثابت شود و ایراد های احتمالی‌اش بر طرف گردد. 

البته تنه های تمامی سازندگان مشهور بی عیب و نقص بوده و آزمایشات متعدد بر روی آن تنه‌ها انجام شده تا در دنیای پر رقابت موجبات بد نامی‌شان فراهم نشود. 

  دوچرخه کوهستان تنها وسیله نقلیه است که با آن می توان بدون هیچ آلودگی زیست محیطی به عمق مناطق بکر طبیعی نفوذ کرد و از مناظر آن لذت ببرید. پس در انتخاب خود دقت کنید و این را بدانید که هرچه پول بیشتری برای خرید دوچرخه مناسب کنار بگذارید در درجه اول لذت و کارائی آن برای شما بیشتر می گردد البته تا حد معقولی که بیش از آن نیاز نیست .


  
  
هر آقایی باید حد اقل یک دست کت و شلوار د اشته باشد . بالاخره برای هر کسی مجالس عروسی و مهمانی های رسمی پیش می آید و در این مواقع کت و شلوار بهترین انتخاب است. انتخابی که کاملا هم ریشه های ایرانی د ارد . اگر به کتاب های معتبری که د رباره تاریخچه پوشاک نوشته شد ه سری بزنید ، می بینید که 2 نوآوری در دنیای تحولات پوشاک مربوط به ایرانی ها بوده است.
اول اینکه ایرانیان باستان زیر بالاپوش خود پیراهن و شلوار می پوشید ه اند و دوم اینکه به مرور زمان بالاپوش های ایرانی جای خود را به کت هایی دادند که روی شلوار پوشیده می شد . خلاصه اینکه کت و شلوارهایی که حالا جهانی شده و رنگ به رنگ و مدل به مدل د ر همه جای د نیا پیدا می شود ، خاستگاه اولیه اش ایران بوده است. از تاریخچه این لباس رسمی که بگذریم نکاتی درباره انواع کت و شلوار وجود د ارد که همه ما برای یک انتخاب د رست به آن نیاز پیدا می کنیم.

1 - اهمیت د کمه
هنگام خرید کت و شلوار حواستان به تعداد دکمه های کت باشد . کت هایی که دکمه کمتری دارندرسمی تر هستند و باید برای مجالس رسمی انتخاب شوند . علتش هم این است که کت های یک یا 2 دکمه، یقه بازتری د ارند و پیراهن زیر کت بیشتر د یده می شود ، در نتیجه حالت رسمی تری پیدا می کند . 
در اروپا کت های 2 دکمه برای مهمانی ها رایج تر است ولی ایرانی ها انواع 3 د کمه را ترجیح می د هند . هر چه تعداد دکمه بیشتر می شود کت ها نیمه رسمی می شوند ؛کت های فانتزی و مدرن و با طراحی نو هم اغلب د کمه بیشتری د ارند .

2 - رابطه میان قد و دکمه
بد نیست در انتخاب تعداد دکمه کت به قد تان هم توجه کنید . کت های 2 د کمه برای مرد ان کوتاه تر وکت های 3 دکمه برای مردان بلند تر مناسب هستند . این را هم فراموش نکنید که بعضی از کت ها یک ردیف دکمه د ارند و بعضی د یگر 2 طرف دکمه د ارند . دسته دوم برای افراد چهارشانه مناسب نیستند و عرض شانه ها را بیشتر نشان می دهند . کت های تک دکمه هم خیلی رسمی هستند و اگر قرار است فقط یک د ست کت و شلوار در کمد لباستان داشته باشید ، بی خیال این کت ها شوید چون خیلی خاص اند .

3 - پشمی های اسم و رسم دار
جنس کت و شلوار هم رسمی و غیر رسمی بودن آن را تعیین می کند . هرچه میزان پشم پارچه بیشتر باشد رسمی تر از کار در می آید . معمولا کت های خیلی رسمی صد در صد پشم هستند. مرغوبیت شان هم به کیفیت و نوع پشم به کار رفته بستگی دارد . البته بهتر است نقطه ضعف شان را هم بد انید . پارچه های پشمی خیلی بیشتر و سریع تر چروک می شوند و باید فکر پوشید ن آنها در محیط های اداری و کاری را از سرتان بیرون کنید . چون نظم و آراستگی آنها در حد یک مجلس رسمی است و برای محیط کار مناسب نیستند .

4 - اهمیت استاند ارد بودن
نباید سایز کت و شلوارتان خیلی بزرگ باشد . دقت کنید سرشانه های کت جذب شانه ها باشد نه بزرگ تر از شانه هایتان. قد کت و شلوار غیر از موارد استثنا استاندارد های ثابتی دارد که باید رعایت شود . همین نکات ظریف باعث می شود خوش تیپ و برازنده به نظر برسید . برای کت های معمولی که مدل شان خیلی بلند یا کوتاه نیست وقتی کت را می پوشید ، در حالت ایستاده دست ها را کنار بدن قرار د هید ، قد کت باید تا نوک انگشت شست باشد . قد آستین هم بهتر است به اند ازه ای باشد که یکی، دو سانتی متر از لبه آستین پیراهن از زیر آن بیرون بزند . 
بلندی یقه کت هم باید طوری باشد که یقه پیراهن از کت بیرون باشد .
به قد شلوار هم توجه کنید . لبه پشت شلوار باید تا لبه پایین پاشنه کفشتان برسد و وقتی راه می رویدجورابتان دیده نشود . البته حواستان به رنگ جوراب هم باشد که همرنگ شلوارتان انتخاب کنید . 
در ضمن این روزها دیگر پوشیدن شلوار خیلی گشاد و خیلی تنگ در کت و شلوار، رواج ندارد . 
یک نکته مهم در شلوارهای کت و شلوار این است که کمر آنها به اندازه نیم تا یک سایز امکان تنگ یا گشاد شدن دارد و برای آنکه شلوار مناسب اندامتان د اشته باشید نگرانی زیادی نخواهید داشت.

5 - با رنگ تیره بد رخشید
اگر می خواهید د ر یک مجلس رسمی مثل جشن عروسی شرکت کنید بهتر است سراغ رنگ های تیره بروید . طیف خاکستری تا مشکی که ساده و بدون طرح یا راه راه باشد ، کاملا مناسب است. برای این نوع مجالس پارچه های چهارخانه را فراموش کنید چون اصلا رسمی نیستند . این طرح ها بیشتر به درد مهمانی های غیر رسمی می خورند .

6 - متناسب با قد و بالای شما
اگر قد بالاتنه شما نسبت به پایین تنه کوتاه تر است باید کت هایی با یقه باز و برگردان یقه بلند و باریک بپوشید ولی اگر پاهای کوتاهی د ارید کت های کوتاه تر برای شما برازنده تر است؛ چون کت های بلند باعث می شوند پاهای شما کوتاه تر از حدی که هست به نظر برسد . یادتان باشد حتی اگر دوباره شلوارهای دمپا پاکتی مد شد ، اگر پاهای کوتاهی د ارید از انتخاب آنها پرهیز کنید چون اصلا به شما نمی آید .

سبک های (استایل های) مختلف کت
1- دو طرف دکمه دار(Double-breasted): کت های دو طرف دکمه دار همواره شیک و به روز هستند و ظاهری متمایز دارند. انتخاب این مدل به مردان جوان تا حد امکان توصیه نمی شود همچنین به مردانی که چهارشانه هستند نیز توصیه نمی شود زیرا آن ها را عریض تر نشان می دهد. کت های دو طرف دکمه دار 6 دکمه برای افراد به غیر از دو دسته ذکر شده بسیار شیک و مناسب است. بستن تمامی دکمه ها همواره جلوه بهتری در این نوع کت به همراه دارد.


2- یک طرف دکمه دار(Single-breasted): این مدل قابل استفاده تمامی مردان است. در حالتی که شما این مدل کت را انتخاب نمودید می بایست در مرحله بعد راجه به تعداد دکمه های آن تصمیم بگیرید.

 

خرید کت و شلوار مردانه

1- تک دکمه: کت های تک دکمه خیلی متداول نیستند. اگر خواستید چهره ای متفاوت از خود به نمایش یگذارید این مدل کت تا حد زیادی برای این منظور کارآمد است. اگر قصد داشتن تنها یک دست کت و شلوار در کمد لباس هایتان را دارید به شما پیشنهاد این مدل داده نمی شود.
2- دو دکمه: مدل کت های دو دکمه ظا هری کلاسیک دارند و برای طیف وسیعی از مردان مناسب است. ذکر بستن تنها دکمه بالایی این مدل کت هنگام ایستاده صحیح است و بهتر است دو دکمه همزمان بسته نباشند.


3- سه دکمه: کت های سه دکمه از سال های نه چندان دور گذشته معروف و شناخته شدند و امروزه نیز بطور وسیعی مورد استفاده آقایان می باشند. هنگام پوشیدن این مدل کت تنها می بایست دو دکمه از سه دکمه آن در حالت ایستاده بسته باشند به این ترتیب که یا دو دکمه بالایی یا دو دکمه پایینی بسته شده باشند.
4- چهار دکمه و یا بیشتر: کت های یک طرف دکمه دار با چهار دکمه و یا بیشتر در حال حاضر مورد توجه برخی آقایان قرار دارند.

 

 

جنس پارچه
پنبه ای: کت و شلوار های از جنس پنبه برای مردانی که در مناطق آب و هوایی گرم زندگی می کنند بسیار مناسب است.اگر به دنبال یک کت و شلوار رسمی برای فصل گرم سال می گردید این جنس در رنگ های تیره به شما پیشنهاد می شود. کت و شلوار های از جنس پنبه در رنگ های متنوع غیر رسمی می باشند.

پشمی: کت و شلوار های از جنس پشم زیبا و مقاوم هستند و به عنوان کت و شلوار های همه کاره به حساب می آیند. پارچه های پشمی به جهت تراکم بافت و کیفیت تنوع بالایی دارند. کت و شلوار های از جنس پشمی که از الیاف ظریف تهیه شده اند بر خلاف تصور بسیاری از مصرف کنندگان قابل استفاده در تمامی فصل های سال می باشد.

مخلوط : پارچه های از جنس پلی استر، ریون و یا ترکیب این دو با الیاف دیگر نیز برای تولید کت و شلوار استفاده می گردد. این دسته از کت و شلوار ها به واسطه نو جنسشان از نظر اقتصادی ارزان تر می باشند اما از جهت کیفیت و دوام نسبت به کت و شلوار های پشمی ضعیف تر خواهند بود. کت شلوار های از جنس ترکیب پلی استر- پشم و یا پلی استر – پنبه بیشترین فروش را در بین انواع دیگر دارا می باشند.


  
  

 

آیا همیشه می‌توانید یک مدل ساعت را داشته باشید و در هر موقعیت و با هر استایلی از آن استفاده کنید؟ ساعت‌ها چقدر در استایل شما موثرند؟

 

 

جواب همه‌ی این‌ها را در یک مثال ساده می‌توانید پیدا کنید! یک مرد خوش تیپ را با کت وشلوار مشکی، کراوات و کفش‌های براق تصور کنید، حالا دستش را بالا می‌آورد تا زمان را چک کند و نگاه شما به ساعت مچی کاسیو با بند لاستیکی و صفحه‌ی دیجیتال او می‌افتد و همه‌ی تصوراتتان در مورد او محو می‌شود!

 

 

 

 

 

پس ازین به بعد  قدرت ساعت مچی مردانه را در استایل خود دست کم نگیرید. مردان در استفاده از اکسسوری‌ها محدودیت‌های بیشتری دارند و ساعت یکی از آن اکسسوری‌هایی است که می‌توانند رویش مانور دهند.

 

 

کدام مدل ساعت مردانه را بخریم؟

 

 

جواب این سوال، در ابتدا به سلیقه‌ی شما برمی‌گردد، اما اگر دلتان می‌خواهد صرفه‌جویانه‌تر عمل کنید و یک ساعت مچی مردانه را برای استایل‌های مختلف به کار ببرید، باید به این نکات توجه داشته باشید:

 

 

 

 

 

مدل‌های کمی از ساعت مچی وجود دارند که بتوان آن‌ها را برای استایل‌های مختلف به کار برد، شما حداقل بر اساس کمد لباس‌هایتان به دو ساعت مچی نیاز دارید.

 

 

ساعت بند فلزی نسبت به ساعت‌های بند چرمی راحت‌تر با لباس‌های دیگر ست می‌شوند، اما بندهای چرمی شیک‌تر و رسمی‌تر هستند.

 

 

رنگ تمام فلزات به کار رفته در اکسسوری‌های شما، مثل عینک آفتابی، قلاب کمربند یا گردنبند و ساعت و غیره باید با یکدیگر هماهنگ باشند، رنگ حلقه ازدواج شما از این قاعده مستثنی است.

 

 

اگر ساعت بند چرمی انتخاب می‌کنید، رنگ آن باید با رنگ تمام چرم‌های به کار رفته در استایلتان هماهنگ باشد.

 

 

هر قدر رنگ دور صفحه، عقربه‌ها و اعداد روی ساعت روشن‌تر، با کنتراست بیشتر و شلوغ‌تر باشند، ساعت مردانه‌ی شما غیررسمی‌تر است

 

 

چند ساعت مچی برای شما کافی است؟

 

 

خب دوست دارید پولتان را تنها صرف خرید یک ساعت مچی کنید؟ پس به یک ساعت نیاز دارید که بیشترین کاربرد را برای تیپ و استایل شما داشته باشد. سراغ ساعت‌ها خیلی پر زرق و برق نروید و یک مدل ساده‌تر را انتخاب کنید.

 

 

کدام مدل ساعت زنانه را بخریم؟

 

 

نکته: اگر قرار است تنها یک ساعت مچی داشته باشید و ساعت ست شما هم صفحه و هم بند فلزی داشته باشد، چرم انتخاب خوبی برای شما نیست    ! 

 

 

 

 

 

اما اگر به ساعت‌های مچی مردانه بیش از این حرف‌ها علاقه‌مندید، دستتان در انتخاب هم بازتر است. حداقل یک ساعت کاملا رسمی و شیک را برای استایل کاری و فرمال خود انتخاب کنید و یک ساعت اسپرت مردانه را با جزییات جذاب و خاص برای استایل روزمره بخرید.

 

 

 

 

 

دقت داشته باشید که یک ساعت بند چرم مردانه که رنگ آن قهوه‌ای است را نمی‌توانید با کفش مردانه و کمربند چرم مشکی ست کنید و بر عکس. اگرچه که امروزه بسیاری از ساعت‌های مچی مردانه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بند قابل تعویض داشته باشند و بنابراین شما بتوانید بر اساس استایل خودتان رنگ بندها را تغییر دهید­.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

‌‌‌

 

 

 

 

 

بند چرمی یا بند فلزی ؟ مسئله این است!

 

 

ساعت‌های بند فلزی این مزیت را دارند که در تیپ شما به خوبی ست شوند. اگرچه که فلزهای به کار رفته در زیورآلات مردانه و اکسسوری‌های شما باید همیشه با هم ست باشند، اما اصولا مردان از اکسسوری‌های فلزی کمتری استفاده می‌کنند.

 

 

 

 

 

ضمن اینکه معمولا مثلا قلاب کمربند شما نقره‌ای رنگ است و کمتر پیش می‌آید که از یک قلاب طلایی استفاده کنید. از سوی دیگر هم قلاب کمربند قابل تعویض است و هم مثلا دکمه سر آستین‌های فلزی شما. پس همیشه ست کردن یک ساعت بند فلزی با سایر اکسسوری‌ها کار آسان‌تری است.

 

 

 

 

 

در مورد چرم‌ها هم همان قاعده‌ی ست بودن تمام چرم‌های به کار رفته در استایل شما-معمولا کمربند و کفش- چرم وجود دارد. فراموش نکنید که چرم‌ها همیشه نسبت به اکسسوری‌های فلزی ساده‌تر و شیک‌تر به نظر می‌رسند.

 

 

ساعت‌های بند چرمی شیک را می‌توانید در برند برند سواچ Swatch     پیدا کنید.

 

 

به این نکات توجه کنید:

 

 

برای استایل کاملا رسمی مردانه ساعت بند چرمی و اکسسوری‌های چرم با رنگ مشکی نسبت به شیک‌ترین ساعت‌های فلزی برتری دارند.

 

 

برای استایل نیمه رسمی، استفاده از ساعت بند چرمی هم آسان‌تر است و هم باز هم نسبت به ساعت بند فلزی انتخاب هوشمندانه‌تری به نظر می‌رسد.

 

 

بند فلزی در ساعت مچی مردانه حالتی روزمره‌تر و در عین حال قدرتمندتر دارد.

 

 

بند چرم به کار رفته در ساعت مچی، آن را شیک‌تر و استایل شما را پیچیده‌تر نشان می    ‎دهد.


  
  

مدل مانتو مجلسی از انواع مدل مانتوهای ضروری برای خانم های ایرانی است که در مجالس و مهمانی های رسمی و غیر رسمی مورد استفاده قرار می گیرد. 

مدل مانتو مجلسی 97 دارای طرح های متنوع و شیکی می باشد و شما می توانید از این مدل مانتوها در مجالس مختلف استفاده کنید.مدل و طرح مانتو مجلسی اگر بدرستی انتخاب شود ظاهر و فرم اندام شما متناسب و بدون نقص تر به نظر می رسد بنابراین بهتر است خانم ها در هنگام انتخاب مدل مانتوی مجلسی خود حساسیت لازم را به خرج دهند.

مدل مانتو زنانه طرح دارمدل مانتو مجلسی 97 زنانه و دخترانهمدل مانتو مجلسی 97 و مدل مانتو عید 97 در انواع طرح های مختلف موجود هستند و شما می توانید با توجه به فرم اندام و سایر ویژگی های ظاهری خود از بین این مدل های متنوع مانتویی شیک و با تن پوش مناسب را برای پوشیدن انتخاب نمایید.

مدل مانتو مجلسی 

97مدل مانتو کوتاه مجلسی از انواع مدل مانتوهای محبوب و پرطرفدار در بین خانم ها است و این مدل مانتو در انواع طرح های ساده و کار شده طراحی می شود که انتخاب هر یک از این مدل ها کاملا سلیقه ای است. اگر شما تمایل دارید در مهمانی ها و مجالس مختلف شیک پوش و جذاب تر به نظر برسید بهتر است این مدل مانتوها را با شلواری مناسب و کفش پاشنه دار بپوشید تا فرم اندام تان جذاب و بدون نقص به نظر برسد.


  
  

پرده در زیبایی خانه نقش بسیار مهمی دارد که اگر بدانید چه نوع پرده ای مناسب فضای منزل شما است خیلی بهتر است.پرده

پرده

تعریف ساده ای دارد. 

اگر می خواهید سقف خانه تان بلند تر به نظر برسد، چوب پرده را هر قدر که می توانید بالا ببرید. پرده ها هر قدر که بالاتر باشند خانه بزرگ تر نشان داده می شود. یکی کردن پنجره ها هم می تواند خانه را بزرگ و عریض کند. اگر فضای بین دو پنجره زیاد نیست می توانید به جای جدا کردن پرده ها آنها را یک سره درست کنید. این توهم که فضای بین دو پنجره هم باز است، خانه را عریض تر می کند.

 برای پنجره های بلند از قاب های چوبی بالای پرده استفاده کنید و در زمانی که پنجره ها کوتاه هستند، اصلا سراغ این ابزار خاص نروید. معمولا در پنجره های کوتاه و معمولی از پرده هایی استفاده می کنند که حاشیه پایین شان تزیینات بیشتری دارد و نگاه بیننده به آن قسمت جلب می شود. سعی کنید پرده هایی انتخاب کنید که از بالا تا یک سوم پایانی ساده هستند و در یک سوم پایانی در قسمت پنجره های پایین، طرحدار می شوند و نقش و نگار دارند. در پنجره های بلند هم می توانید به جای تزیینات قسمت پایین پرده، قسمت بالای آن را با رنگ یا طرح خاصی تزیین کنید؛ این طوری بلندی پرده ها کمتر به نظر می رسد.

یک تکه پارچه که برای جلوگیری از ورود نور یا کم نور کردن محیط داخلی ساختمان و همچنین برای رعایت حریم داخل منزل استفاده می شود. از هر کسی که درباره پرده بپرسید همین تعریف را کم و بیش تحویل تان می دهد.

 

اما پرده فقط این نیست. طراحان داخلی به پرده به چشم یکی از مهم ترین عناصر چیدمان خانه نگاه می کنند؛ عنصری که برای زیبایی خانه به عوامل زیادی مانند انتخاب درست طرح و نقشه و حتی جنس و بافت نیاز دارد. برای اینکه خانه ای امن و گرم داشته باشید از معجزه پرده ها غافل نشوید.

می‌توانید پرده اتاق نشیمن را نیم متر بالاتر از قاب پنجره و درست در زیر سقف نصب کنید تا توجه‌ها را به سقف بلند و باشکوه خانه‌تان جلب کنید. از این مورد شاید بتوان برای بزرگتر نشان دادن اتاق نشیمن نیز استفاده کرد.

 

پرده اتاق پذیرایی و نشیمن 

اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری. در خانه های بزرگ هر کدام از این فضاها مشخصه خاص خودشان را دارند و فضایی مجزا. این وسط اهمیت پرده اتاق پذیرایی از همه جا بیشتر است؛ مهم ترین قسمت خانه که در دید قرار دارد و مورد قضاوت دیگران قرار می گیرد. در خانه های کوچک هم که دیگر فرقی ندارد؛ پرده نشیمن، پذیرایی و. . . همه یکی است و با اهمیت. 

برای اینکه نمای خانه را با پرده ها زیباتر کنید، سوای جنس خاصی که برای پرده های پذیرایی در نظر گرفته می شود باید به طرح مناسب شان هم فکر کنید. در اتاق پذیرایی اغلب تلفیقی از سه یا چهار پرده را در قالب والان، دکور، پرده اصلی زمینه و پرده آستری آویزان می کنند که به لحاظ جنس و حتی ضخامت با هم متفاوت هستند. پارچه پرده این محیط، معمولا از میان رنگ های کرم، شیری، سفید، طلایی با بافت هایی ساده یا طرحدار انتخاب می شود.

 این بسته به نوع دکوراسیون کلاسیک، مدرن، معاصر و. . . دارد که شما را به سمت چه طرح و حتی جنسی می کشد اما نکته اینجاست که با چند ترفند ساده می توانید به پرده های خانه جلوه بیشتری بدهید.

در میان انواع مدل پرده جدید اتاق نشیمن پرده های تیره رنگ از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و از جمله جدیدترین مدل پرده‌ها مخصوص اتاق نشیمن هستند. زیرا نور آفتاب به مرور زمان بافت پارچه را نازک می‌کند و پرده‌های تیره، از این حیث، از مقاومت بیشتری برخوردارند.


  
  

 

به گزارش دستگاهی کاملا ساده و زیبا در عین حال مقاوم و هوشمند. این دستگاه برخلاف نسل‌های گذشته خود اسکیت و… کاربردی راحت دارد و احتیاجی به صرف زمانی طولانی و استفاده از کلاس‌های مخصوص با حضور مربیانی مجرب را ندارد.

 کاربر استفاده‌کننده از اسکوتر برقی به راحتی می‌تواند ظرف مدتی کم‌تر از 10 دقیقه کار با این وسیله ورزشی تفریحی ساده را یاد بگیرد و هیجانی وصف‌نشدنی را تجربه کند. اسکوتر هوشمند امروزه با نام های زیادی در بازار عرضه شده است که اسکوتر برقی و هوشمند و اسمارت‌بالانس و اسمارت‌برد یا سلف‌برد از دیگر نام‌های این وسیله است.

اسکوتر تعادلی را می‌توان در اکثر مکان‌ها از جمله پارک‌ها و فروشگاه‌ها برای به کارگیری در امر جابه‌جایی اجناس خریداری‌شده و سهولت کار خریدار در معابر برای تردد روزانه خود به جای استفاده از ماشین‌های شخصی و یا حتی وسایل نقلیه عمومی شلوغ استفاده کرد.
این وسیله ورزشی تفریحی اکنون مورد توجه خاص علاقه‌مندان محیط زیست قرار گرفته است؛ آن هم به این دلیل که اسکوتر برقی نیازی به سوخت‌های فسیلی که خبر تمام‌شدن و رو به کاهش‌بودن آنها به گوش می‌رسد، ندارد.
اسکوتر برقی هوشمند بسیار حساس و ظریف در عین حال مقاوم برای اکثر سنین ساخته شده است طوری که افراد از 20ساله تا 40ساله می‌توانند در مدت زمان کوتاهی از این دستگاه استفاده کنند بدون این‌که نیازی به یادگیری و آموزش خاصی داشته باشند.

این اسمارت‌بردها بدون فرمان و موتور محور هستند و توسط سنسورها و موتور حساسی که داخل آن تعبیه شده است کنترل و هدایت می‌شوند که برای استفاده از آن برای بار اول کافی است از شخص دیگری آن هم فقط برای ایجاد تعادل خود کمک بگیرید یا حتی در نبود شخص دیگری می‌توانید از تکیه‌گاهی مطمئن مانند دیوار یا هر وسیله محکم و قابل اطمینان دیگری استفاده کنید.

برای شروع کار با اسکوتر به آرامی پای راست خود را روی دستگاه قرار دهید. وجود چراغ‌های روی دستگاه این امکان را به شما می‌دهد که متوجه شوید که آیا به درستی پای‌تان را روی دستگاه قرار داده‌اید یا خیر. وقتی چراغ رنگ سبز به خود بگیرد نشان از آن دارد که شما کار را درست انجام داده‌اید در غیر این صورت با قرمز شدن چراغ می‌توانید سریع پای خود را از دستگاه پایین بیاورید و مجدد برای سوارشدن روی دستگاه اقدام کنید.

اسکوتر هوشمند در طرح‌ها و مدل‌های مختلف برای کاربردهایی متفاوت طراحی شده است که شما هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید. با این دستگاه‌ها معمولا اغلب سرعتی معادل 20 کیلومتر را می‌توان تجربه کرد که هیجان خاص و وصف‌ناشدنی را به کاربر دستگاه میدهد.

اسکوترها بنا به مدلی که دارند می‌توانند از 30 تا 120 کیلوگرم وزن را نیز تحمل کنند بدون این‌که شخص استفاده‌کننده تعادلش به هم بخورد و به آن آسیبی وارد شود؛ در حمل وسایل سنگین در فروشگاه‌ها و اماکن دیگر می‌تواند کاربرد خوبی داشته باشد.

بهترین اسکوتر برقی

این دستگاه می‌تواند یکی از وسایل حمل‌ونقل فردی شما باشد. هر روز به تعداد کسانی که به این وسیله جذاب و دوست‌داشتنی علاقه پیدا می‌کند، بیشتر می‌شود. مخاطبان اسکوتر قشرهای مختلفی را شامل می‌شود. از کودکان تا نوجوانان و حتی افراد بزرگ‌سالان از علاقه‌مندان اسکوتر هستند. در فرهنگ عامه ایران اسکوتر یک وسیله حمل‌ونقل انفرادی است که بیشتر مکانیکی است ولی در واقع این گونه نیست. ما قصد داریم در این نوشته توضیحات کاملی درباره اسکوتر برقی هوشمند و انواع آن بدهیم.

حرکت با اسکوتر همان‌طور که گفته شد بدون دخالت فرمانی برای هدایت است و توسط قدرت عضلانی پاهای شما روی سنسورهای هوشمند دستگاه انجام می‌شود. به طور مثال اگر می‌خواهید به سمت چپ یا راست حرکت کنید باید پای خود را کمی محکم‌تر روی پدال‌های تعبیه‌شده روی دستگاه قرار دهید، خواهید دید که با کوچک‌ترین اشاره‌ای از جانب شما دستگاه عکس‌العمل نشان می‌دهد و حرکت می‌کند.

در زمان‌های نه چندان دور این مدل از اسکوترهای رایج در سطح شهر بود. مدل قدیمی این نوع از اسکوترها بیشتر به صورت مکانیکی بود و خانواده‌ها می‌توانستند با هزینه مناسب، این وسیله جذاب را برای کودکان خود تهیه کنند. در حال حاضر اسکوترهای دسته‌دار ظاهر قدیمی خود را حفظ کرده‌اند و امکانات آن‌ها افزایش پیدا کرده است. برای نمونه وجود یک موتور الکتریکی بر روی اسکوتر سبب شده است که این مدل نیز به عنوان اسکوتر برقی شناخته شود. یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین برندهای این نوع اسکوتر Razor می‌باشد که اسکوترهای زیبا و هوشمندی را به بازار ارائه می‌کند.

در حال حاضر این نوع از اسکوتر برقی در وب‌سایت تهران اسکوتر موجود نمی‌باشد ولی قصد داریم تا برای رفاه حال مشتریان و بنا به درخواست آن‌ها، این مدل از اسکوتر برقی را نیز وارد کنیم.


  
  

مدل مانتو جدید 

مانتو نیز از جمله مواردی است که باید متناسب با قد و اندامتان انتخاب و بر تن کنید. مانتوهای رنگ روشن، طرحدار و چند تکه: اندام را درشت تر نشان داده و برای افراد ریز اندام مناسب می باشد. مانتوهای تیره رنگ: اندام را لاغر تر نشان داده در نتیجه اگر اندام درشتی دارید انتخاب رنگ مشکی برای مانتو بهترین گزینه می باشد. مانتوهای یک تکه و یک رنگ:برای افراد لاغر و قد بلند نمی تواند گزینه ی مناسبی باشد.
سری جدید مدل مانتو زنانه جدید 2018 و اسپرت دخترانه 97 مدل مانتو زنانه جدید 2018 مدل مانتو زنانه جدید و شیک مدل مانتو زنانه جدید 97 انواع مدل مانتو زنانه و دخترانه مدل مانتو مجلسی و اسپرت زنانه جدید دخترانه. امروزه تنوع مدل مانتو در بازار بسیار زیاد می باشد و با توجه به فصل مد و ترند مانتو هم تغیر پیدا می کند و مدل های جدیدی به بازار می آید. به همین دلیل مجموعه ای از مدل های مانتو زنانه جدید را همراه با مقالات زیبایی در زمینه سلامت ، سبک زندگی ، روانشناسی و… قرار میدهیم.

خرید مانتو برای اندام های متفاوت

 • سعی کنید خطوط افقی در مانتو‌یتان نباشد، راه راه پارچه ها، نوارها و خطوط افقی شما را چاق تر و عریض تر نشان می دهد. مانتوهایی را بپوشید که خطوط و راه های عمودی دارند یا اصلا راه و خطی ندارند. از پوشیدن مانتوهایی که جیب های بغل از رو دارد، خودداری کنید.
• سایز را فراموش کنید و به دوخت مانتو توجه کنید. 
خود را در لباسی خیلی تنگ و لباسی که کاملا متناسب اندام شما نیست در فشار قرار ندهید. درعوض مانتوهایی را انتخاب کنید که اندازه شما دوخته شده باشد و دوختش مناسب اندام شما باشد. مانتوهای کشی و استرچ و کمرهای کشی معمولا برای زنان درشت اندام مناسب نیست.

• مانتوهای خیلی کوتاه انتخاب نکنید و به دنبال مدل هایی باشید که شکاف های پهلو و جانبی دارند، زیرا این مدل ها علاوه بر افزایش شیکی و مد بودن، به راحتی شما در هنگام حرکت کمک می کنند. مانتوهایی با دامن های کلوش یا A شکل بپوشید.

مانتوهای طرح دار بپوشید. زنانی که سینه‌های کوچکی دارند معمولا اندام گلابی شکلی دارند در این صورت نیمه پایین بدن آنها از نیم تنه بالایی آنها بزرگتر و سنگینتر است. برای ایجاد تعادل، مانتوهای طرح دار و رنگ روشن با شلوارهای تکرنگ و ساده بپوشید. اما طرح‌های خیلی بزرگ را برای مانتوی خود انتخاب نکنید. 

در عوض حتی بهتر است بهترین مانتو که طرح های متوسطی دارد و نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ است، انتخاب کنید. مانتوهایی بپوشید که در قسمت سینه خود تزئینات دارد. هرچیزی در ناحیه سینه موجب می‌شود که سینه‌های شما بزرگتر به نظر برسد. مدل‌هایی که درست زیر سینه جمع می‌شود، خود به خود سینه را بزرگتر نشان می‌دهد.

• پارچه های بافت دار یا براق در قسمت سینه نیز همین تاثیر را دارد. دکمه، تزئینات، قلابدوزی و گلدوزی روش بسیار خوبی برای افزایش اندازه سینه شما است. پس از مانتوهایی که تزئینات زیادی در بالاتنه آن به کار گرفته شده است انتخاب کنید.

مانتوهایی با بالاتنه گشاد بپوشید تا سینه‌هایتان را کوچکتر نشان بدهید. مانتو‌های تنگ، در اطراف سینه کشیده می‌شود و موجب می‌شود تا افراد به این ناحیه نگاه کنند. مانتوهایی که در دو طرف دکمه دارند، سینه های شما را بزرگتر نشان خواهد داد.
 • از لوازم جانبی استفاده کنید که توجه را از سینه‌های شما دور می‌کند. با استفاده از روسری‌های رنگی زیبا و فریبنده و جذاب یا کفش‌های زیبا، افراد بیشتر به آنها نگاه می کنند تا سینه های بزرگ شما.
• مانتوهایی با بالاتنه ساده و گشاد استفاده کنید. جیب باعث جلب توجه به سینه‌های شما می‌شود. مانتوهایی با دامن چین دار یا پلیسه دار، توجه را از سینه‌های شما دور می‌کند و شما متناسب دیده خواهید شد.

خانم های قد بلند چه مانتویی بپوشند؟ 

• انتخاب رنگی متفاوت برای مانتو و شلوارتان، باعث می‌شود که قد شما به چند قسمت مختلف تقسیم و تفکیک بشود و در نتیجه کوتاهتر و متناسب تر دیده شوید. پس به خاطر داشته باشید هرگز مانتو و شلوار یک رنگ نپوشید و سعی کنید مانتو و شلوار و حتی کفشتان در چند رنگ متفاوت اما در یک هارمونی انتخاب شود.
• مانتوهای خیلی کوتاه نیز پاها را بلندتر از آنچه هست نشان می‌دهد پس از پوشیدن چنین مدل هایی خودداری کنید.
• مانتوهای زنانه کمردار تنگ شما را خوش اندام و زیبا نشان می‌دهد. مانتویی که به انحناها و برجستگی‌های بدن تاکید بیشتری بکند، توجه را از قد بلند دور می کند و اندام شما را متناسب تر نشان می دهد.

  
  

کیف پول همیشه و در همه جا از رستوران گرفته تا سینما و مغازه و پمپ بنزین و غیره با ما است. در نتیجه بیشترین تماس را با باکتری ها دارد و می تواند صاحب خود را مریض کند. ویترین راسته چرم‌فروشی‌ها را که سیر کنی، همه چیز به چشمت می‌آید؛ از کت و شلوار چرم اعلا تا کیف پاسپورتی و اداری و البته جاسوئیچی و جاموبایلی.

کیفیت پارچه و دوخت آن باید طوری باشد که لباس، مدت زمان معقولی عمر کند. پیش از خرید، به بافت و مرغوبیت پارچه لباس‌ توجه کنید. یکی از نشانه‌های پارچه خوب این است که هر دو روی آن از یک کیفیت واحد برخوردار است. توی بازار چرم، می‌شود کیف بادوام و باکلاس پیدا کرد؛ قیمتش از 35هزار تومان شروع می‌شود تا حدود 110 هزار تومان . سبکی کیف، داشتن جیب‌های مختلف، قفل مناسب و ترکیب ظاهری خوب، ویژگی‌هایی است که هنگام خرید باید به آنها دقت کرد. کیف‌های «نیم‌چرم» سبک، ارزان و مناسب‌اند. اما اگر هدفتان تهیه بهترین‌هاست، دنبال کیف‌های قرص و محکم با چرم گاو و قفل رمزدار بگردید.هر چه بافت پارچه نرم‌ و در عین حال مقاوم باشد، ارزش آن هم بالاتر است. کیف پول زنانه رودوشی زنانه ترکیب چرم‌گاوی از نوع اشبالت با گل‌میخ‌های فلزی است و همان‌طور که در تصویر می‌بینید، در طراحی آن خبری از ابعاد هندسی نیست. تمایز این مدل با کیف‌های معمول حجم و ابعاد متفاوت آن است که معمولا مورد پسند دختر خانم‌های جوان است.

کیف پول یکی از وسایلی است که همیشه همراه ما به خصوص مردان میباشد. شاید در نظر کمی عجیب بیاید اما کیفیت کیف پول شما و همچنین مرتب بودن آن میتواند نکات شخصیتی زیادی از شما بازگو کند. معمولا به دو دلیل کیف پول خود را عوض میکنیم:

دلیل اول: کیف پولتان خراب و پاره شده است. اتفاقی به یک فروشگاه لوکس می روید. کیف پول می بینید و یا همسرتان تاکید می کند که کیف بخرید. حتی ممکن است که فروشنده شما را فریب داده و یک کیف پول بدون کیفیت را به شما بفروشد.

دلیل دوم: واقعا نیاز به یک کیف پول دارید و شروع به تحقیق درباره آن می کنید. بر اساس آن چه که نیاز دارید شروع به تحقیق می کنید و با برند ها و مد های جدید آشنا می شوید و یک کیف با کیفیت می خرید که از آن کاملا راضی هستید.

کیفیت کیف پول مردانه

مهمترین اصل برای خیرید یک کیف پول برای آقایان، دقت به کیفیت است. قرار است در اکثر معاملات خود از آن استفاده کنید. همچنین قرار است آن را همه جا با خود حمل کنید. از طرفی می توانید بر اساس بودجه به لاکچری بودن آن نیز توجه کنید. همه کیف پول ها از چرم ساخته نشده اند. پس باید اول مشخص کنید چه کیفی و با چه جنسی نیاز دارید.

بیشترین کیف های پول از چرم تولید می شوند. کیف پول چرمی می تواند یک انتخاب خوب برای شما باشد.

کیف پول های چرم

استفاده از چرم در کیف پول مردانه به خصوص کیف پول های مردانه بسیار رایج است. چرم هایی که برای کیف پول به کار می روند متفاوت هستند ، چرم های مصنوعی که قیمت کمتری دارند ، چرم گاو که برای کیف پول شاید مناسب ترین و با کیفیت ترین چرم باشد و چرم تمساح که در ظاهر نیز کاملا متفاوت بوده و مشخص است این کیف از چرم تسماح است .

پارچه‏ هایی که دارای درصدی مواد پلاستیکی هستند اگر چه عمر طولانی تری دارند اما با پوست سازگاری خوبی نداشته و به خصوص در آب و هوای گرم باعث تعریق زیاد و عرقسوز شدن پوست می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. برخی پارچه ‏ها نیز بعد از یک بار شستن ممکن است کمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کوتاه تر شوند که باید در این مورد از فروشنده سوال کنید. این کیف و مدل هایی مثل آن به خانم های دانشجو توصیه می شود. ابعاد این کیف به شما اجازه می دهد که کتاب هایتان را در آن بگذارید. اگر این روزها خیال خرید کیف دارید، بهتر است مثل مدل پیشنهادی ما مدل های چرمی را انتخاب کنید تا نگران خیس شدن کیف و البته کتاب هایتان در روزهای بارانی نباشید.

برای پیاده روی در بعدازظهرهای دلنشین بهاری باید سراغ کیف هایی مثل کیف پیشنهادی ما بروید. بند بلند این کیف به شما اجازه می دهد آن را روی دوشتان بیندازید و بدون دغدغه پیاده روی کنید.اصلا حتی اگر خودتان هم نخواهید نمی‌توانید شرایط کاری‌تان را با کیف همراه‌تان هماهنگ نکنید. شما نمی‌توانید آموزگار باشید و باوجود کلی وسایل ریز و درشت همراه‌تان یک کیف کوچک و فانتزی دست بگیرید در انتخاب این سبک کیف ها باید این نکته را در نظر بگیرید که فضای کافی برای وسایل ضروری همراه شما مثل کیف پول، دسته کلید و احتمالا عینک را داشته باشند.


  
  

هر دو فلش مموری محصول یک کمپانی بوده اند و با ظرفیت یکسان اما قابلیت های یکسانی ندارند و جی 10 علاوه بر زیبایی قابلیت های زیادی نسبت التیما 2 دارد. قابلیت هایی همچون ضد آب و رابط یو اس بی 3 که برتری خود رو ثابت می کند چون توان انتقال رابط یو اس بی 2 ، 480 مگابیت بر ثانیه یا 60 مگابایت بر ثانیه می باشد اما در رابط یو اس بی 3 این اوضاع فرق می کند و قادر است اطلاعات را با سرعت 400 مگابایت بر ثانیه انتقال دهد اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که آیا دستگاه شما از پورت یو اس بی 3 پشتیبانی می کند یا نه چون شاید بدرد شما نخورد و باعث شود که شما فقط هزینه ی بیشتری رو پرداخت نمایید

خوب مقایسه اول برای کسانی بود که این کمپانی و این ظرفیت حجم رو برای خرید انتخاب کردند و فقط باید نیاز های خود رو بشناسند و بر اساس قابلیت ها یکی رو به انتخاب خود خرید کنند . (مسئله ، انتخاب بین« زیبایی ، سرعت و قابلیت های بیشتر » یا «قیمت کمتر»)

در مقایسه دوم اما یکم اوضاع تفاوت دارد و مسئله ، فقط انتخاب بین« زیبایی و ضد آب بودن» با « قیمت » است!

می بینید که هر دو محصول از یک کمپانی ساخته شده اند با ظرفیت یکسان اما با یکم تفاوت قیمت عجیب!

یو سی 500 به گفته ی تعداد زیادی از کاربران یکی از زیبا ترین فلش مموری های ساخته شده تا به این حال است و همچنین فقط با قابلیت ضد آب بودن و استفاده از رابط یو اس بی 2 دیگر از قابلیت های چندانی بهره نمی برد و ارزش خرید زیادی ندارد زیرا شما با همین هزینه می توانید بهترین فلش مموری با ظرفیت 16 گیگابایتی رو خریداری نمایید.

ویروس شورتکات ویروس کم حجم و مزاحمی است که علاقه فراوانی به نفوذ در فلش مموری و کارت های حافظه دارد و باعث می شود فایل های موجود در آن درایو به صورت شورتکات نشان داده شوند.

برای حذف ویروس شورتکات ،ابتدا فلش خود را با آنتی ویروس اسکن نمایید و ویروس آن را پاک نمایید.

سپس به قسمت run بروید(برای وارد شدن به بخش Run می توانید از کلیدهای میانبر Win+R استفاده کنید) cmd را تایپ کنید و ok را بزنید.

در cmd عبارت زیر را وارد نمایید و به جای حرف “g” نام درایو فلش خود را وارد کرده و کلید  Enter را بزنید.

*.*\: attrib   -h   -r   -s   /s   /d  g

با باز کردن فلش خود می بینید که تمام فایل ها بازیابی شده که معمولا تمام فایل های در فولدر بدون نام قرار قرار دارند.

حذف Write Protection از فلش مموری و درایو USB

1- اولیم گام زمانی که با پیغام Write protection در فلش مموری و… مواجه شدید ، یافتن سوییچ فلش مموری می باشد .معمولا فلش مموری ها دارای یک سوییچ  هستند که در سطح خارجی قرار گرفته است و با حرکت زبانه به سمت جلو  عقب ، می توانید آن را unlock کنید.در صورتی که سوییچ موجود در فلش مموریhp مخدوش شده است و در حال حاضر قابل استفاده نیست ، با مقداری چسب نواری یک زبانه ی مربعی شکل بسازید و بخش مربوطه با بپوشانید تا بتوانید به جای بخش شکسته شده ، از آن استفاده کنید.

در صورتی که فلش مموری hp شما فاقد این سوییچ می باشد ، باید گام بعدی را دنبال کنید:

در صورتی که از کارت آداپتور USB استفاده می کنید ، روی آداپتور ممکن است این سوییچ وجود داشته باشید.

در صورتی که از کارت ریدر های مک بوک استفاده می کنید ، زمانی که آن ها را وارد می کنید ، یک سوییچ مشخص است . تلاش کنید که سوییچ مموری کارت را در دو جهت حرکت دهید.

2-برخی از وسیله ها ، امکان تغییر sharing permissions یا مجوز های به اشتراک گذاری را با وجود رایت پروتکشن به شما می دهند. در صورتی که از ویندوز استفاده می کنید ، روی دستگاه مد نظر خود راست کلیک کنید و سپس مسیر زیر را طی کنید.:

Share → Advanced Settings → Permissions

از بخش permission ، باکس full control را تیک بزنید و سپس روی OK کلیک کنید.

در صورتی که با پیغام file is write-protected مواجه شدید ، و این خطا مربوط به فایل فلش مموری و یا اس دی کارت نبود ، در این حالت نیازی به  غیرفعال سازی خطای رایت پروتکشن نیست.

3-گاهی این مشکل به خاطر آداپتوری می باشد که از آن برای اتصال مموری کارد خود استفاده می کنید. به عنوان مثال در آداپتور های SDHC ، SD card یا microSD  ، ممکن است بتوانید محتوای فایل را ببینید ، اما متاسفانه امکان تغییر در فایل ها وجو ندارد. در این حالت آداپتور خود را نگاه کنید و متن روی آن را نوع مموری کارد خود مقایسه کنید.

در صورتی که برای مشاهده ی محتوای مموری کارد روی کامپیوتر ، از کارد ریدر های موجود استفاده می کنید ، بهتر است که اتصالات را چک کنید و یا کارد ریدر را تغییر دهید.

4- در صورتی که روش های معرفی شده کارآمد نبود و یا این که نتوانستید آدایتور دیگری را تهیه کنید ، به نکات زیر دقت کنید:

با ابزار Diskpart در ویندوز ، رجیستری را تنظیم کنید.

در صورتی که از مک بوک استفاده می کنید ، Disk Permissions را تغییر دهید.

در صورتی که به فایل ها و یا بخش های مدیریتی موجود نیازی ندارید ، تا حد امکان آن ها را فرمت کنید.


  
  
<      1   2   3   4   5      >