سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دلها را هوایى است و روى آوردنى و پشت کردنى ، پس دلها را آنگاه به کار گیرید که خواهان است و روى در کار ، چه دل اگر به ناخواه به کارى وادار شود ، کور گردد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :20
بازدید دیروز :13
کل بازدید :108541
تعداد کل یاداشته ها : 190
103/2/1
6:39 ع

 

شخصیت و رشد جسمانی کودکان با بازی به ویژه بازی های اجتماعی، هوش عقلی، تخیل، فرصت ها و انضباط اجتماعی بهتر شکل می گیرد . محمد رضا بحرانی روانشناس می گوید: دوران کودکی انسان به نسبت سایر موجودات، طولانی ترین دوره زیست بوده و خیلی از صاحب نظران اعتقاد دارند، سیر عظمت انسان، در طولانی بودن دوران کودکی او شکل گرفته است.
 
وی اضافه می کند: در روزگار معاصر، به صورت یک عقیده و تلاش بد شاهد تلاش همه گیر خانواده ها بـــــرای شـتــاب بخشـیدن بـه دوران کودکــی فرزنـدان هستیم . هوش هِیجانی انسان بیشترین نقش را در پیشرفت انسان نسبت به هوش عقلی داشته و فعالیت بازی و سرگرمی نیز نقش مهمی در تقویت هوش هیجانی ایفا می کند .

این روان شناس می گوید: از طریق بازی رشد جسمانی کودک بهتر شکل می گیرد، طوری که بنیاد های اساسی شخصیت کودک بین سنین هفت تا هشت سالگی استوار شده و ساختار خود را به دست می آورد، پس از این تغییر در ساختار شخصیتی کودک به سختی امکان پذیر است .

بحرانی می افزود: بازی، رفتاری غریزی و فطری همه انسان هاست و با این مولفه ها، اهمیت کار مربی یا مادر در برخورد با بچه ها و اهمیت بازی روشن می شود . وی تاکید می کند: هر چه دوران کودکی کوتاهتر شود، دست یابی انسان به شخصیت ساختاردار دیرتر روشن می شود .

زبان بازی بچه، زبان سمبلیک است و کودک از طریق آن به صورت غیر مستقیم خواسته های خود را مطرح می کند . بحرانی، توجه والدین به بازی فرزندان را بسیار مهم می داند و می گوید: رفتارهای فرزندانمان به هنگام بازی، مثل خراب کردن اسباب بازی رفتارهایی است که نباید بی تفاوت از کنار آنها بگذریم و یا این که به صورت تخریب گر با آن برخورد کنیم، بلکه هر رفتار کودک نیازمند نگاه دقیق و کارشناسانه مربیان و والدین است .

احتمالاً شما هم مانند بسیاری از والدین می خواهید با خرید اسباب بازی به بهانه جشن تولد و یا مناسبت های دیگر فرزندتان را ذوق زده کنید. اما در میان انبوه اسباب بازی هایی که در بازار وجود دارد انتخاب اسباب بازی مناسب کار چندان آسانی به نظر نمی رسد. اسباب بازی برای سرگرم کردن کودکان ساخته می شود، اما گاهی همین اسباب بازی می تواند دردسر باشد و به کودک شما آسیب بزند. 
اسباب بازی مهم ترین عنصر دنیای کودکان است و خرید اسباب بازی مناسب از مهم ترین وظایف والدین است. کودکان با اسباب بازی زندگی می کنند، از آنها می آموزند و حتی با آنها دوست می شوند. بچه ها می توانند ساعت ها با اسباب بازی سرگرم شوند. آنها با این وسایل می توانند موضوعاتی را تجربه کنند که در واقعیت شاید سال ها طول بکشد تا به آن تجربه ها برسند. 
همین ها کافی است تا اهمیت اسباب بازی برای کودکان را درک کنید. بسیاری از والدین اسباب بازی را وسیله ای لوکس و تجملی به حساب می آورند، اما ارزش پولی یک اسباب بازی لزوما با ارزش حقیقی آن برای تربیت و آموزش کودک، یکی نیست. 
اسباب بازی به همان اندازه که می تواند مفید و موثر باشد ممکن است مضر و مخرب هم باشد.این شما هستید که یکی از این دو تاثیر را برای فرزندتان انتخاب می کنید. 
شاید شما هم ازجمله والدینی باشید که می خواهید بدانید چه معیارهایی برای خرید یک اسباب بازی مناسب برای کودکتان وجود دارد یا به عبارت دیگر، وسیله ای که کودک تان بیشتر اوقاتش را با آن پر می کند تا چه حد برای او مفید خواهد بود.
 در این مطلب به شما می گوییم برای خرید یک اسباب بازی ایمن به چه نکاتی باید بیشتر توجه کنید. ما نیز در انتخاب اسباب بازی جهت فروش آنها در سایت فرفرک، حتما این نکات را لحاظ خواهیم کرد.

1. هشدارها ها را بخوانید 
برچسب های اخطار اطلاعات مهمی در مورد چگونگی استفاده از اسباب بازی و اینکه این اسباب بازی برای چه سنی مناسب است، دراختیار شما قرار میدهند. برای مثال اگر روی بسته بندی نوشته شده «به دلیل وجود قطعات کوچک برای کودکان زیر 36 ماه مناسب نیست» باید به هشدار عمل کنید. یادتان باشد اسباب بازی های پشمی و پارچه ای باید قابل شست وشو باشندبه کودک خود بیاموزید چگونه از اسباب بازی به شکل صحیح استفاده کند.
2. از خفگی پیشگیری کنید
 اطمینان حاصل کنید تمام لوازم و قسمتهای اسباب بازی کودک بزرگتر از او است که فرزند شما نتواند آن را به دهان ببرد و ببلعد. خفگی هنگام بازی با اسباب بازی از رایج ترین خطرات برای کودکان در جهان محسوب می شود، بنابراین باید از خریداری اسباب بازی های کوچک یا چند تکه خودداری کرد، زیرا ممکن است کودک هنگام بازی با آنها، ناخواسته تکه ای را در دهان فرو کند و این کار باعث خفگی او شود.
3. اسباب بازی های خوش ساخت بخرید 
اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات، درزها و شکاف ها نرم هستند و قسمت تیز و برنده ندارند. هر روبان یا رشته ای که ممکن است باعث خفگی شود از اسباب بازی جدا کنید. حواستان به اسباب بازی هایی که گلوله های کوچک دارد، باشد چون ممکن است باعث خفگی شود.

4. به مواد موجود در اسباب بازی توجه کنید 
اسباب بازی های پلاستیکی محکم بخرید. اسباب بازیهایی که با پلاستیک نازک تهیه میشوند به راحتی می شکنند. بسیاری از نگرانی های والدین و مسئولان درمورد اسباب بازیها و بطریهای نوزاد، بیسفنول A است که ترکیب شیمیایی مورد استفاده در تولید بسیاری از اقلام پلاستیکی است. بحث بر سر این است که ایا این ماده اثراتی بر رشد کودکان دارد یا خیر؟
5. اسباب بازی های پرتاب شونده
 از خرید اسباب بازی هایی که اشیا به هوا پرتاب می کنند، اجتناب کنید، این قبیل اسباب بازی ها به راحتی می توانند جراحت های چشم را ایجاد کنند.
6.مجموعه های حاوی مواد شیمیایی 
از مجموعه های حاوی مواد شیمیایی برای کودکان زیر 12 سال استفاده نکنید. این مواد شیمیایی ممکن است ایجاد احتراق کنند و حاوی مواد شیمیایی خطرناک باشند. مطمئن شوید کودکتان میداند چطور به صورت ایمن از این وسایل استفاده کند.
7. ایمنی کودک در اولویت است
 امروزه استاندارد اسباب بازی های کودکان توجه تمام کشورها را به خود مشغول کرده است. این استانداردها دائما به روز می شوند و آزمایشها و تستهای زیادی روی انها انجام میشود، بنابراین بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید ایمنی در اولویت قرار دارشه چون هر سال هزاران کودک با همین اسباب بازی هایی که وسیله سرگرمی هستند، مجروح می شوند.
در دهه 90، 57 کودک بر اثر بلعیدن اسباب بازی از دنیا رفتند، به همین دلیل کمیسیون ایمنی محصول مصرف کننده (CPSC) مقررات سنگینی برای ایمنی اندازه اسباب بازی ها به منظور بازی بچه ها به خصوص بچه های زیر 3 سال در نظر گرفته است. با این حال بسیاری از اسباب بازیها را می توان در بازار پیدا کرد که برچسب احتیاط در مورد بلعیده شدن اسباب بازی را ندارند. در این میان توپ های کوچک 69 مورد مرگ بر اثر خفگی را در دهه 90 رقم زده است، بنابراین قطر این توپ ها برای کودکان زیر 3 سال نباید کوچکتر از 4/5 سانتی متر باشد.
بچه ها هیچگاه از خراب کاری دست برنمی دارند. تیله ها را می بلعند، بعضی قطعات را در دماغ شان فرو می کند. به دنبال اسباب بازی باشید که برای سلامتی فرزندتان خطری نداشته باشد. به این منظور و برای انتخاب یک اسباب بازی مناسب به نکاتی که در این مقاله ذکر می شود توجه فرمایید. به گروه سنی درج شده روی بسته بندی توجه کنید:

دقت کنید وقتی یک اسباب بازی برای کودکان بالای 36 ماه مناسب تشخیص داده می شود، بی دلیل نیست، ممکن است این اسباب بازی از تکه های کوچک یا تیزی ساخته شده باشد که برای کودکان زیر سه سال خطرناک است. کودکان کم سن و سال ممکن است تکه های اسباب بازی را ببلعند یا با فرو کردن آنها در بینی شان باعث خفگی خود شوند. 
از این گذشته، طبقه بندی اسباب بازی ها براساس سن، متناسب با رشد عاطفی و فیزیولوژیکی کودکان در نظر گرفته می شود.
 
بر این اساس یک کودک 3 ساله الزاماً به اسباب بازی یک کودک 5 ساله علاقه ای نشان نمی دهد و بالعکس در خصوص محصولات فرهنگی و رسانه ای نیز باید به سن کودک توجه داشت. برخی از بازی های ویدوئویی حاوی صحنه های خشنی هستند که کودکان کم سن و سال را شوکه می کنند، این مسئله درخصوص فیلم ها و کارتون ها نیز صادق است. برای سنین پایین، بهتر است اولویت را به شخصیت های عروسکی بدهید که بـرای کودک آشنا باشـنـد، مثـل حیـوانـات جنـگـل قهرمانان کتاب ها و انیمیشن ها نیز می توانند بـرای کودکان بسـیار جالـب باشـنـد، چـون کودکان با آنها داستان پردازی می کنند.

  
  
با ارزیابی زندگی بشر و تحولات آن، می‌توان مشاهده نمود که انسان از همان آغاز پیدایش، کوشیده است تا پوشش مناسبی برای خود تهیه کند. به گواه تاریخ حداکثر در قریب به اتفاق کشور‌های جهان، مسأله پوشش و به ویژه حجاب زنان، امری معمول بوده است و هر چند که در طول تاریخ، فراز و نشیب های زیادی طی کرده است و گاهی با اعمال سلیقه حاکمان و یا متنفذان مذهبی شدت و ضعف گرفته است، ولی هیچ‌گاه به طور کامل از بین نرفته است. 
در ایران باستان نیز به طور مثال، زنان چادری مستطیلی شکل بر روی همه لباس‌های خود داشته‌اند و مثلاً ایلامی‌ها، برای زنان خود لباس‌هایی تجویز می‌کرده‌اند که تا پایین زانوی آنها را می‌پوشانده است.
 عام بودن پوشش و حجاب، به معنای همه زمانی و همه جایی بودن آن در میان ملل گوناگون، به رغم عقاید، مذاهب و شرایط جغرافیایی متفاوت، نشانگر آن است که تمایل به پوشش و حجاب از فطریات دورنی انسان سرچشمه می‌گیرد، نه از تمدن، فرهنگ و یا عقاید مذهبی خاص.
از آنجا که مقوله پوشش و لباس منحصر به انسان است، لذا از جمله مسائلی است که انسان همواره در زندگی خود با آن در ارتباط بوده است و به عنوان یک نیاز ضروری و جزء جدایی ناپذیر حیات انسانی، به آن نگریسته می‌شود.
 لباس در زندگی روزمره انسانها نیز کارکردهای متنوعی داشته است. اولین کارکرد آن، پاسخگویی به نیاز فطری «خود استتاری» است. بر اساس این نیاز، انسان در هر شرایطی حتی در محیطی که در معرض دید نباشد، تمایل درونی به برخورداری از حداقل میزان پوشش دارد و از برهنگی می پرهیزد.
همچنین تأمین امنیت فردی از جهت محافظت بدن در شرایط متنوع جوی، از دیگر کارکردهای پوشاک است. پوشش و بهره‌گیری از لباس، به نیاز طبیعی خود آرایی انسان نیز پاسخ می‌دهد که تنوع الگوهای پوششی در میان افراد و نیز زیبایی‌ها و جذابیت‌های به کار رفته در لباس‌ها، مؤید این مسئله است. 
افراد با توجه به سلایق، انگیزه‌ها و فرهنگ حاکم بر محیط، در انتخاب شکل، رنگ و جنس لباس مورد علاقه خود اعمال نظر می‌کنند و با جلوه‌گری از طریق آن، به حس خودآرایی و زیبایی دوستی  درونی شان پاسخ می‌دهند.
از سوی دیگر، علاوه بر موارد فوق، کارکردهای اجتماعی لباس نیز مطرح می‌گردد. امروزه لباس هویت خاصی را از افراد و حتی جامعه نمایان می‌کند. الگوهای مختلف پوشش و مد، ضمن ایجاد شخصیت و تبیین جایگاه فردی، بیانگر سنت‌ها، ارزش‌ها و نوع فرهنگ حاکم بر جوامع هستند. 
لباس و پوشش با هنجارها و ارزش‌های حاکم بر جوامع گره خورده است و می‌تواند به عنوان یکی از ابزارهای مهم در جهت شناخت فرهنگ و هویت ملی و حتی وقوع تحول در ساختار فرهنگی یک جامعه به کار می‌رود.
 بسیاری از قدرت‌های استعماری از این حربه برای نفوذ فرهنگی در ملت ها و در نهایت سلطه همه جانبه بر آنها استفاده کرده و می‌کنند.کشف حجاب در دوران رضاخان پهلوی و تلاش اروپائیان برای ترویج فرهنگ ابتذال در ایران از طریق مدها و الگوهای ضد اخلاقی پوشش غربی در پیش از انقلاب، گواهی بر این مدعاست.
مهمترین مسئله و چالش مرتبط با پوشش و لباس در شرایط کنونی، مساله مد است. با توجه به اهمیت فراوان این مسئله و تاثیر و جایگاه آن در نقشه مهندسی فرهنگی کشور و وجود دیدگاههای متنوع  در این زمینه، ابتدا به واژه شناسی این کلمه و بیان تاریخچه مختصری از آن اشاره شده است.
 سپس رویکردهای کلی به مسئله مد بیان شده است در ادامه به مساله مد و پوشش در فرهنگ ایرانی-اسلامی، پرداخته شده است و سعی گردیده است تا شاخص های کلی آن از منظر اسلامی و فرهنگ و سنت ایرانی، ترسیم گردد.

مفهوم مد و لباس تاریخچه آن:

واژه مد (Fashion) واژه ایی فرانسوی است و در زبان فرانسه به معنی طرز، اسلوب، عادت، شیوه و سلیقه و باب روز آمده است. این واژه پس از جنگ جهانی اول، به دنبال نفوذ تمدن غرب وارد زبان فارسی شد.
 فرهنگ دهخدا مد را اینگونه تعریف می‌کند:
«مد لغتی فرانسوی به معنای روش و طریقه موقت است که طبق ذوق و سلیقه اهل زمان، طرز زندگی و لباس پوشیدن و غیره را تنظیم می‌کند. شیوة متداول و باب زمان در شئون زندگی اجتماعی را مد گویند.»
دایرالمعارف تطبیقی علوم اجتماعی، مد را اینگونه تعریف می‌کند:
«مد عبارت است از شیوه‌های نسبتاً زودگذر کنش درآرایش شخصی یا طرز گفتار و بسیاری دیگر از رفتارها. تفاوت مد با رسم در آن است که بر خلاف رسم که دوام و دیرپایی ویژگی آن می‌باشد، مد تازه است و تبعیت از آن بیشتر به خاطر تازگی آن می‌باشد.»3
در جامعه شناسی، به رفتار جمعی نوظهور که به قدر رسم اجتماعی تثبیت نشده باشد، مد می‌گویند. پیدایش ظهور و افول مد، با همه سرعت آن معمولاً پنج مرحله زیر را شامل می‌گردد:
1) آفرینش و ایجاد مد 
2) ارایه و معرفی مد 
3) مردم پسند کردن مد، که این مرحله معمولاً با بمب باران اطلاعاتی و پرسش همه جانبه رسانه‌های جمعی صورت می‌پذیرد 
4)تولید انبوه 
5) پس از آنکه تقاضای جدید به اوج خود رسید، قوس نزولی تقاضا و زوال مد آغاز شد، با پیدایی مد جدید، مد قبلی از دور خارج می‌شود.
با توجه به اهمیت روز افزون مد و تأثیر بسیار زیاد آن بر فرهنگ عمومی جامعه و همچنین اهتمام به عناصر مثبت و منفی مدگرایی، باید به تولید نوگرایی و زایش مداوم فرهنگی آن اندیشید و در عین پاسخگویی به نیازهای بشری در زمینه پویایی، حقیقت جویی، زیباگرایی و کمال طلبی، سلیقه وی را در لباس و آرایش و طرز زندگی با نحوی متقارن با تعلقات فرهنگی و هویتی او بهبود بخشید.
نظریه های فرهنگی مد
اگر مد را جلوه ایی از سبک زندگی بدانیم، ماکس وبر برخلاف مارکس، سبک زندگی را بیش از آنکه بر تولیدات استوار بداند، بر الگوی مصرف استوار می‌دانست. 
در نظر وی، مصرف فرآیندی است که کردارهای اجتماعی و فرهنگی متفاوتی را شامل می‌شود و بیان‌کننده تفاوت میان گروههای اجتماعی است. تفاوت‌ها تنها ناشی از عوامل اقتصادی نیست. از بحث وبر در مورد سبک زندگی می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که مشابهت در الگوی رفتاری و مصرف، غالباً با گرد آمدن در اماکن خاص و حتی تشابه الگوی ارزشی و ذهنی همراه است
از دیدگاه کروبر، مد عبارت است از تفاوت و تغییر، آن هم تغییری خاص، زیرا در حالیکه بسیاری از پدیده‌های اجتماعی بر اثر رشد درونی یا علل بیرونی دگرگون می‌شوند، مد تغییری بی‌بدیل و در واقع تغییر برای تغییر است. لکن به نظر برخی دیگر، نباید این دو جنبه را متضاد و جدا از هم دانست، بلکه باید آنها را به هم پیوند داد و چنانچه فلوگل بیان می‌کند «غرابت مد» در همین است. مد یک حرکت نیست، بلکه دو حرکت است؛ یکی اینکه افراد طبقه پایین را سوق می‌دهد که به افراد طبقه بالا شبیه شوند و دیگر اینکه افراد طبقه بالا را ترغیب می کند که وضع گذشته را رها کنند و نگذارند افراد طبقه پایین به آنها برسند. 
در مد میل همرنگی با دیگران، با میل به ممتاز بودن همراه است و میل اخیر به صورت خودنمایی ظاهر می‌شود. بنابراین از لحاظ روانی، مد با نوعی خودنمایی و نیاز به جلب توجه دیگران به خود بستگی دارد. البته به قول فلوگل، باید این نیاز را در بافتی از چشم و هم چشمی جنسی و اجتماعی درک کرد. وی شکل پوشاک در یک برهه از تاریخ را اینگونه بیان می کند که "میان مد، افکار رایج و هویت زنان رابطه متقابلی وجود دارد .
 اخیراً نیز بعضی از دانشمندان خاطر نشان کرده‌اند که در هر دوره تاریخی، میان سبک معماری و سبک پوشاک، نوعی نزدیکی و خویشاوندی وجود دارد (همان).

  
  

Ideapad 320 - C A12/12/2TB/3GB /FHD Ù?Ù¾ تاپ Ù?Ù?Ù?Ù? Ù?دÙ?

احتمالا خرید یک لپ تاپ رده عمومی با قیمت نه چندان زیاد و نه بسیار کم یکی از سخت ترین کارها برای کاربران دنیای دیجیتال است. شرکت های زیادی در زمینه تولید لپ تاپ فعالیت می کنند و بازار لپ تاپ های عمومی آنقدر پر سود و البته گسترده است که تعداد مدل ها و گزینه های در دسترس از شمار خارج می شوند. نکته دیگر که باز هم به دشواری های انتخاب یک لپ تاپ عمومی می افزاید، تعدد پیکربندی ها برای یک مدل خاص است. 

برای مثال دو لپ تاپ از یک برند با ظاهر دقیقا یکسان ممکن است تنها در مقدار حافظه رم با یکدیگر تفاوت داشته باشند و البته پسوند انتهای نام آنها نیز یک حرف با دیگری متفاوت باشد. همین نکته باعث می شود انجام یک راهنمایی برای خرید یک لپ تاپ رده عمومی کاری بسیار دشوار باشد. با این وجود فهرستی که در ادامه مشاهده خواهید کرد برخی از بهترین انتخاب ها از بین لپ تاپ هایی با قیمت بین 1.5 تا 4 میلیون تومان و موجود در بازار کشور هستند.

تفاوتی ندارد که شما یک لپ‌تاپ آماده تهیه کنید یا آن را شخصی‌سازی کنید و سفارش دهید، در هر دو حالت هرچه هزینه بیشتری بپردازید به قطعات بهتری دست خواهید یافت. اگر بودجه شما زیاد است، می‌توانید پردازنده بهتر، مقدار حافظه بیشتر و کارت گرافیک قدرتمندتری تهیه کنید؛ اما اگر بودجه شما زیاد نیست، می‌توانید از ویژگی‌های زیر در هنگام خرید صرف‌نظر کنید.

 

1. صفحه‌کلید با نور پس‌زمینه لپ تاپ

اگر شما تایپ را به‌صورت اصولی فراگرفته باشید، نیازی به نور پس‌زمینه برای تایپ کردن ندارید. حتی اگر تایپ اصولی فرانگرفته‌اید، با نوری که از صفحه‌نمایش متصاعد می‌شود، می‌توانید کلیدها را به‌راحتی پیدا کنید.

 

بیشتر لپ‌تاپ‌های معمولی در این روزها با صفحه‌کلید دارای نور پس‌زمینه به فروش می‌رسند؛ اما هنوز برخی از لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت هستند که این قابلیت را ندارند یا برای اضافه کردن این قابلیت هزینه مازاد دریافت می‌کنند. برای مثال لنوو برای اضافه کردن صفحه‌کلید با نور پس‌زمینه در لپ‌تاپ مدل t460 به مقدار 30 دلار هزینه مازاد دریافت می‌کند.

 

2. وضوح تصویر بیش از فول‌اچ‌دی 1080

لپ‌تاپ با وضوح تصویر 1920 در 1080 که معمولا فول‌اچ‌دی یا 1080p نامیده می‌شود، معمولا کافی است. برای دریافت وضوح تصویر بیشتر باید هزینه بیشتری بپردازید که معمولا توصیه می‌شود این کار را انجام ندهید. برای مثال تفاوت قیمت لپ‌تاپ دل مدل XPS 13 با صفحه‌نمایش 1080 و مدل دیگر با همین مشخصات اما صفحه‌نمایش لمسی با وضوح 3200 در 1800، حدود 300 دلار است.

هیچ شکی نیست که نمایشگر با وضوح تصویر 2560 در 1440 یا 3840 در 2150 که 4k نامیده می‌شود، تصاویر واضح‌تری نمایش می‌دهد؛ اما در صفحه‌نمایش 13، 14 یا 15 اینچی این تفاوت برای بیشتر مردم قابل‌تشخیص نخواهد بود. ضمنا تعداد پیکسل بیشتر به معنای مصرف برق بیشتر و درنتیجه کاهش مدت شارژ دهی لپ‌تاپ است.

 

3.  پردازنده سری Core i7

اگر بودجه شما به میزان کافی است، ما به شما توصیه می‌کنیم تا از پردازنده Core i7 استفاده کنید. زیرا سری 5 از پردازنده‌های اینتل تعادل خوبی میان قیمت و عملکرد دارند. البته در بیشتر موارد نیازی به استفاده از پردازنده‌های سری 7 اینتل نیست.

 

تفاوت قیمت بین i7 و Core i5 قابل‌توجه است. برای مثال سرفیس پرو 4 با پردازنده i7 به میزان 349 دلار از  سرفیس با پردازنده  i5 گران‌قیمت‌تر است.

 

پردازنده Core i7 در انجام کارهایی که به پردازش زیادی نیاز دارند (همانند ویرایش فیلم و عکس) بهتر عمل می‌کند؛ اما اگر شما به این میزان پردازش نیاز ندارید می‌توانید از سری i5 استفاده کنید.

 

4. کارت گرافیک مجزا

اگر شما بازی‌های به‌روز را با تنظیمات بالا باز نمی‌کنید یا ویرایش فیلم و مدل‌سازی سه‌بعدی انجام نمی‌دهید، به کارت گرافیک مجزا نیازی ندارید. برخی از این لپ‌تاپ‌ به شما حق انتخاب بین انویدیا و ای‌ام‌دی می‌دهند. برای مثال ماکروسافت سرفیس بوک با کارت گرافیک پایین رده انویدیا 200 دلار گران‌قیمت‌تر از مدلی است که کارت گرافیک ندارد.

 

از آن بدتر این است که بیشتر کارت گرافیک‌های پایین رده همانند Nvidia 940MX یا AMD Radeon R7 M445 به دریافت فریم بالاتر دربازی‌ها کمکی نمی‌کنند. برای مثال HP Spectre x360 ا15 اینچی با کارت گرافیک Nvidia 940MX با تنظیمات متوسط در تام رایدر فقط 15.2 فریم خروجی می‌دهد.

 

 5. دوربین فروسرخ یا دوربین سه‌بعدی

برخی از لپ‌تاپ‌ها دوربین فروسرخ یا دوربین سه‌بعدی که با قابلیت Windows Hello ماکروسافت همخوانی دارد، ارائه می‌دهند که با شناسایی صورت شما به محیط ویندوز وارد می‌شود. هرچند این قابلیت جالب به نظر می‌رسد؛ اما الزامی نیست و نبود آن مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند.

 

حتی اگر این قابلیت وجود داشته باشد، ویندوز 10 به شما اجازه می‌دهد با گذرواژه به محیط ویندوز وارد شوید و این یعنی هنوز هم هکرها می‌توانند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند.

 

6.  حسگر اثر انگشت

همانند دوربین فروسرخ، حسگر اثر انگشت به شما اجازه می‌دهد از طریق Windows Hello به محیط ویندوز وارد شوید. قرار دادن انگشت روی حسگر بسیار راحت‌تر از تایپ گذرواژه است؛ اما اصلا امن نیست. ویندوز 10 شما را مجبور می‌کند که علاوه بر اثر انگشت، گذرواژه نیز داشته باشید و هکرها از این طریق می‌توانند به کامپیوتر شما دسترسی داشته باشند.


  
  

 ویژگی‎های ساعت های هوشمند یا Smart Watch

همانطور که پیشتر ذکر شد، ساعت‎های هوشمند قابلیت اتصال به گوشی‎های هوشمند را دارند که به‌وسیله آن می‎توانید بسیاری از کارهای گوشی همراه را با ساعت‌تان انجام دهید. 

هدف از تولید این محصول انجام تمام کارهای تلفن همراه به‌وسیله این ساعت‎ها است تا در نهایت از تلفن همراه خود بی‌نیاز شوید که تا به امروز این هدف محقق نشده است.

  • مستقل بودن (مانند موبایلی است که به در دست شماست)
  • مکالمه و قابلیت داشتن تماس‌های تلفنی
  • استفاده به‌عنوان ساعت
  • دوربین اختصاصی
  • دارای حافظه جداگانه
  • مجهز به سیستم‌عامل‎های مختلف
  • دارای حسگرهای مختلف از جمله شتاب‌سنج، دماسنج، ارتفاع سنج، فشار سنج، قطب نما و حسگر ضربان قلب
  • صفحه نمایش لمسی
  • GPS و مسیریابی
  • ماشین حساب
  • بلوتوث و NFC
  • نمایش نقشه
  • صفحه نمایش گرافیکی
  • و …

با استفاده از این ساعت‎‎ها می‎‎توانید تماس بگیرید، عکاسی کنید و هنگام خرید به عنوان کارت اعتباری از آن بهره ببرید. این ساعت‎ها میزان حرکات، کالری مصرف و دریافتی توسط شما را ثبت و تجزیه و تحلیل می‌کنند. این موارد تنها نمونه‎ای از بیشمار قابلیت‎های این ساعت است.

 

تا امروز در سال 2015، حضور ساعت های هوشمند در بازار گجت ها بسیار داغ و پر رنگ است. ساعت هوشمند به عنوان یک گجت الکترونیکی موضوعی جدید است که برای بسیاری از افراد موضوعی جذاب و در عین حال ناشناخته است.
بسیاری از کاربران برای کشف این تجربه جدید اقدام به خرید یک ساعت هوشمند بر اساس مقالات و بررسی های اینترنتی می کنند.
 این یک ریسک حدود 300 دلاری ست. در پایان این ریسک ممکن است متوجه شوید که ساعت هوشمند یک گجتی ست که تمام عمر آرزوی آن را داشته اید یا شاید هم دریابید که این نوع گجت ها برای شما مناسب نیست.

آرمانیکا از ابتدای سال 2014 در قسمت ساعت های هوشمند اقدام به تهیه و توزیع بهترین های بازار نموده است. در این نوشتار قصد داریم که تجربه آرمانیکا را از استفاده و بررسی تمامی این ساعت ها، تا به امروز با کاربران سایت به اشتراک بگذاریم.

 در ابتدا در خصوص بعضی از مسائل شفاف سازی صورت می گیرد و در ادامه بهترین انتخاب ها را در حوزه های مختلف به کاربران معرفی کنیم.

 نکات کلی در مورد تمامی ساعت های هوشمند

 

دسته ای از موضوعات وجود دارد که نمی توان از این موضوعات به عنوان مشکل یاد کرد. این نکات حواشی ای است که باید در کنار استفاده از ساعت های هوشمند آنها را در نظر بگیرید.

 1- ساعت هوشمند به عنوان جایگزین ساعت های مچی سنتی

 ساعت مچی سنتی برای بسیاری از افراد، بیش از یک ساعت مچی ارزشمند است. بسیاری از افراد حدود چند ده هزار دلار بابت خرید یک ساعت مچی پرداخت می کنند تا یک ساعت مچی ارزشمند داشته باشند. در این حالت ساعت مچی بیش از اینکه کارایی نشان دادن ساعت را داشته باشد، کارایی زیور را خواهد داشت. در چنین شرایطی هرگز یک ساعت هوشمند نمی تواند جایگزین ساعت مچی سنتی باشد. اما در صورتیکه ساعت مچی برای شما چنین ارزشی ندارد و به عنوان یک زیور و یا دستبند ارزشمند استفاده نمی کنید می توانید ساعت هوشمند را جایگزین ساعت مچی سنتی کنید.

 

علیرغم اینکه برخی از ساعت های هوشمند نظیر مدل های خاص Apple watch Edition و یا LG watch Urbun با دیدگاه ساعت هوشمند مچی لوکس طراحی و تولید شده اند و قیمت نسبتا زیادی دارند اما از دید افرادی که تعصب خاصی روی ساعت های لوکس دارند به هیچ وجه توانایی جایگزین شدن با ساعت های سنتی را ندارند.

 به هر حال باید در نظر داشته باشید که حس و حال استفاده از ساعت هوشمند کمی با حس استفاده از ساعت مچی سنتی متفاوت است. شما با یک موجود هوشمند طرف هستید. این موجود به شما پیغام می دهد. گاهی از شما سوال می پرسد.

 در برخی از انواع این ساعت ها نظیر ساعت هوشمند اپل (Apple watch) مراقب سلامتی شما ست و در صورتیکه بیش از مدت تعیین شده در یک جا بنشینید به شما پیغام می دهد که حالا وقت آن است که تکانی به خود بدهید و کمی قدم بزنید و بسیاری از تعاملات دیگر که در ساعت های مچی سنتی وجود ندارد.

 

2- شارژ و تامین انرژی الکتریکی

 این روزها باطری و شارژ باطری تجهیزات الکترونیکی به یکی از معضلات تبدیل شده است. در صورتیکه یک ساعت هوشمند داشته باشید نگرانی اتمام شارژ باطری آن نیز به نگرانی اتمام شارژ باطری موبایل، تبلت و لپتاپتان اضافه خواهد شد. علاوه بر این ساعت هوشمند با برقراری ارتباط با تلفن همراه از طریق اتصال Bluetooth مصرف باطری تلفن همراه را نیز افزایش می دهد.

این صنعت سرعت رو به رشد قابل توجهی را طی کرده است. امروزه شاهد عرضه ساعت‎های هوشمند جدید هستیم. شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که به تکنولوژی اهمیت می‎دهید و پیشرو در استفاده از آ‎ن‎ها هستید و داشتن ساعت هوشمند وسیله کاربردی برایتان است. 


  
  

انتخاب از روی سلیقه و آزادی عمل در انتخاب تصمیم خرید فرش را حتی‌المقدور در مواقعی که بازار ساکت‌تر است عملی کنید و با بازدید از چند تجارتخانه معتبر و ملاحظه امکانات و تسهیلاتی که برای شما فراهم می‌کنند فرش مورد نظر خود را از میان مجموعه فرش‌های آنان انتخاب کنید. 

 

نظرات مشورتی فروشندگان خبره فرش را قبول کنید ولی هیچگاه به طور مطلق تسلیم سلیقه و نظر آنها نشوید. فرشی را انتخاب کنید که مناسب با احتیاج شما و مطابق با بودجه شما و باب سلیقه شما باشد. 

در موقع خرید بدون روی دربایستی و ملاحظه‌کاری از فروشنده بخواهید تا تمام فرش‌هایی که در فرم و اندازه دلخواه شما است نشان بدهد و یا اصطلاحاً ورق بزند تا از میان آنها بتوانید چند تخته فرش را که بیشتر به سلیقه و نظر شما نزدیک است انتخاب کنید. 

 

سعی کنید از مؤسساتی فرش خریداری کنید که آزادی عمل و نیز امتحان فرش‌های انتخاب شده را برای شما بدون هیچگونه الزام خریداری فراهم کند و فرش‌های مطلوب شما را به منزل بیاورند.

 

بررسی فرش از لحاظ طرح و اندازه

برای خرید فرش به اندازه‌های آن نیز باید توجه کرد. از چند سانتی‌متر اختلاف در ابعاد فرش در قسمت‌های بالا و پایین که اصولاً از مشخصات فرش دستباف می‌باشد می‌توان چشم‌پوشی کرد ولی بیشتر از این حدود بالاخص در قالیچه‌های کوچک عیب فرش به شمار می‌رود. 

 

با تا کردن فرش از قسمت میان و روی هم قرار دادن این دو قسمت می‌توان تقارن طرح را نسبت به محورهایی که از مرکز فرش می‌گذرند تشخیص داد. این عمل را می‌توان به وسیله متر و یا خط کش مدرج نیز انجام داد و فاصله نقاط مختلف فرش را نسبت به یکدیگر سنجید. تقارن رنگ نیز در اشکال بافته شده در فرش را مورد توجه قرار دهید و همچنین دقت کنید که موتیف‌ها و اشکال طرح در متن فرش ناتمام گذارده نشده باشد و هر خط و شاخه‌ای شکل و امتداد طبیعی خود را داشته باشد و ناگهان در میان طرح قطع و ناپدید نشده باشد.


مطالعه فرش در نور طبیعی و توجه به رنگ آن و اطمینان از ثبوت رنگ‌های آن

همچنین فرش را باید از زوایای مختلف و در نور طبیعی مورد مطالعه قرار داد. رنگ فرش در جهت خواب آن تیره‌تر از رنگ آن در جهت عکس خواب فرش به نظر می‌رسد در نتیجه خطوط طرح درجهت عکس خواب به نحو مشخص‌تری دیده می‌شود. همچنین باید رنگ فرش در تمام سطح آن یکنواخت باشد و مخصوصاً در فرش‌های کف ساده دو رنگی و اختلالات رنگ دیده نشود. 

لذا رنگ فرش به اندازه کافی غنی و کامل باشد و قسمت انتهایی پرز با رنگ سطح فرش اختلاف نداشته باشد چون این اختلاف نمودار آن است که فرش با رنگ‌های جوهری رنگ شده است. با مالیدن تکه پارچه مرطوب بر روی قسمت‌های رنگ‌دار مشکوک می‌توانید از ثبوت رنگ‌های فرش اطمینان حاصل کنید.


بررسی کیفیت پرزهای فرش

فرش را از نظر کیفیت پرزهای آن نیز باید مورد بررسی قرار داد. پرز فرش باید با دوام، درخشان و انعطاف پذیر باشد فرش‌های با پرز نرم نسبت به فرش‌های با پرز ضخیم دوام کمتری دارند و همچنین تمایل بیشتری به جذب گرد و خاک داشته و مانند فرش‌های با پرز خشن نیز تمیز نمی‌شوند.

 

مطالعه پشت فرش از لحاظ نحوه تراکم و کوبیدگی پودها و یکنواختی طرح

شاید مهمرین عاملی که در انتخاب فرش باید مورد توجه قرار گیرد بافت آن است. برای بررسی چگونگی بافت فرش بهتر است آن را از قسمت پشت مورد مطالعه قرار دهید چون در پشت فرش کیفیت بافت مشخص‌تر است. با مطالعه پشت فرش به بسیاری از نکات آگاهی خواهید یافت که با بررسی رویه فرش امکان آن میسر نیست از قبیل تعداد گره‌ها، نحوه تراکم و کوبیدگی پودها و همچنین یکنواختی طرح، شمارش دقیق گره‌ها در واحد سطح را به کمک ذره‌بینی که به یک قاب مدرج به واحدهای اندازه‌گیری (سانتی‌متر - اینچ) متصل شده است می‌توان انجام داد.

 

 با این وسیله تعداد گره‌ها را در عرض و طول یک قاب جداگانه بشمارید و در یکدیگر ضرب نمایید تا تعداد گره‌های موجود در واحد سطح فرش به دست آید. ولی در این کار نهایت دقت باید معمول شود چه اختلاف شمارش یک و یا دو گره نتایج بسیار غلطی را در محاسبه کلی ارائه خواهد داد. برای صحت بیشتر محاسبه بهتر است شمارش گره‌ها را در چند نقطه مختلف فرش انجام داده و معدل آنها را ملاک محاسبه قرار دهید (تراکم قسمت‌های پایین فرش معمولاً بیشتر از قسمت‌های بالایی آن است).

 

در مورد بافت فرش توجه داشته باشید که پود فرش‌های یک پوده هیچگاه به چشم نمی‌خورد و تنها در فرش‌های دو پوده و بیشتر است که بعضاً در پشت فرش امتداد پودها دیده می‌شوند و هرگاه ردیف‌های بافته شده بهتر کوبیده شده باشند پودها کمتر دیده می‌شوند.

ر واقع می‌توان گفت فرش‌هایی که در اکثر خانه‌های ایرانیان دیده می‌شود با حاشیه‌ای پهن در اطراف و طرحی بیضی یا دایره در میان، طرح ترنج است که مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. این نوع طرح از معماری ساختمان‌های سده آخر دوره اشکانیان الهام گرفته شده است و نمادی از حیاط ساختمان‌های آن دوره است. 

لچک‌های فرش باغچه‌های سبزی‌کاری خانه‌ها و بیضی وسط حوض حیاط است. در طرح افشان، لچک و ترنج حذف شده و با حفظ همان حاشیه کناری در وسط فرش طرح گل و ساقه و برگ دیده می‌شود. در طرح خشتی نیز تمام سطوح داخلی به مستطیل‌های مساوی تقسیم شده و در داخل هریک نقشه‌ای بافته شده است. هرچه طرح درون خشت‌ها تکراری نباشند نشانه مرغوبیت نقشه است.

 در کنار این فرش‌ها طرح‌های دیگری نیز وجود دارد که در شهرهای دیگر ایران بافته می‌شوند و از آن جمله می‌توان به گبه، فرش‌های ترکمن و … اشاره کرد.

چه فرشی برای چه جایی؟
پیش از آنکه برای خرید فرش اقدام کنید لازم است به برخی نکات نظیر نوع کفپوش خانه، وسعت محیط، میزان نورگیری، رنگ دیوارها و روکش مبلمان‌ها و پرده‌ها، میزان تردد در محیط و سبک فضای خانه دقت کنید. این نکات شما را در این زمینه راهنمایی می‌کند:

- اگر روی فرش لکه‌ای افتاد فورا آن را تمیز کنید. اگر لکه روی فرش باقی بماند پاک کردن آن سخت می‌شود و نمای فرش را تار و تیره می‌کند.

- برای فضاهایی با وسعت‌کم، فرشی با ترکیب روشن انتخاب کنید. در ضمن طرح افشان برای این نوع فضاها مناسب‌تر است ولی هرگز طرح خشتی انتخاب نکنید چون فضا را بیشتر کوچک نشان می‌دهد.

- اگر اتاق شما به اندازه کافی نورگیر نیست، فرش با ترکیب رنگی روشن انتخاب کنید. هر چه فرش روشن‌تر باشد فضا نورانی‌تر به نظر می‌رسد.

- به هنگام انتخاب رنگ فرش به پالت رنگی موجود در فضا شامل رنگ دیوارها، پارچه روکش مبلمان، پرده‌ها و حتی رنگ چوب لوازم و از همه مهم‌تر رنگ کفپوش توجه کنید. اگر در فضای مدنظر شما، دیوار، کفپوش یا مبلمان طرح‌دار وجود دارد، فرشی با طرح‌های خلوت انتخاب کنید تا تعادل طرح و نقش در کف محیط حفظ شود.گبه به لحاظ سبک طراحی بهترین انتخاب برای محیط‌های رنگی و شلوغ است.


  
  

http://www.markazpakhsh.com/cache/fck_files/%20%D8%B4%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%86%D9%87%20%D8%A7%DB%8C.png

 آشپزخانه، قلب خانه است. این قسمت، مرکز فعالیت و جایی برای جمع شدن افراد خانه و دوستان است تا با هم زمانی بگذرانند و وعده‌های غذایی را آماده کنند. اما بدون تهویه‌ مناسب، آشپزخانه می‌تواند مرگ آفرین باشد.هود آشپزخانه جز لوازم کلیدی آشپزخانه به حساب می آید چرا که در وهله اول باید بوی پخت پز غذا را مکیده و در عین حال کم صدا باشد.

هود آشپزخانه دارای چندین طرح از جمله هود جزیره ، هود 45 درجه ، هود شومینه ای ، هود مخفی و هود زیر کابینتی می باشد.هود های آشپزخانه امروزه با جنس استیل ، شیشه ، و سرامیک به بازار عرضه می شود. همچنین در خریدتان به حجم مکش و میزان صدای تولیدی توسط هود دقت فرمایید. برای انتخاب آسان تر کالای دلخواهتان می توانید در زیر برند هود آشپزخانه تان را انتخاب کرده و پس از آن در منوی سمت راست سایت طرح ، اندازه جنس و حجم مکش هود آشپزخانه را انتخاب کنید.

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، در سراسر جهان 3 میلیارد نفر هنوز در خانه‌هایشان با آتش باز و تهویه‌ کم و یا کلا بدون تهویه آشپزی می‌کنند. قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های داخلی در این خانه‌ها باعث می‌شود تا هر ساله 3/4 میلیون نفر بر اثر ذات‌الریه، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های دیگری از این دست، قبل از رسیدن به سن بلوغ بمیرند. این موضوع یک یاداور غم‌انگیز و ترسناک برای خطرات آشپزی داخل خانه و اهمیت تهویه‌ مناسب است.

تمیز نگه داشتن آشپزخانه و وسایل آن به دلایل بهداشتی اهمیت زیادی دارد زیرا بیماری های زیادی از طریق وسایل موجود در آشپزخانه به فرد منتقل می شود. یکی از این وسایل که بوی دود، رطوبت و چربی اضافه را هنگام پخت غذا جذب می کند، هود روی گاز است.هود آلودگی موجود در هوا را به سمت خود می‌کشد، به همین خاطر داخل هود فضای مناسبی برای رشد کپک‌ها و باکتری‌ها است. حداقل ماهی یک بار، به ویژه اگر از گریل استفاده می‌کنید، هود را تمیز کنید.

به طور کلی در حال حاضر دو نوع هود در بازار موجود است. هودهای تصفیه کننده هوا و هودهای دارای خروجی هوا. هودهای تصفیه کننده، گرد و غبار و بو را به داخل می‌کشند، ذرات معلق را تا حد ممکن از هوا می‌گیرند و دوباره هوای تصفیه شده را به داخل آشپزخانه باز می‌گردانند. 
هودهای دارای خروجی هوا به یک کانال متصل شده‌اند که گرد و غبار، چربی و بوهای نامطبوع از طریق آن به بیرون فرستاده می‌شود. این هودها به دو شکل هودهای معمولی و شومینه‌ای در بازار موجود است.

هود آشپزخانه

 هودهای معمولی که نسل قدیمی هود به حساب می‌آیند، بالای اجاق گاز نصب می‌شوند، کمی کوچک‌تر از ابعاد اجاق گاز هستند. به دیوار وصل می‌شوند، اغلب زیر یک کابینت دیواری قرار دارند و به وسیله یک دریچه و کانال که در داخل دیوار تعبیه شده است هوا را به داخل دریچه و از آنجا به پشت‌بام و خارج راهنمایی می‌کنند. عیب این نوع هودها این است که به مرور زمان روی عایق‌بندی و رنگ سقف تاثیر می‌گذارند. هودهای شومینه‌ای بلندتر، بزرگ‌تر و به شکل قیف برعکس هستند. جنس این هودها از مس، فلزهای اکسید نشدنی یا دیگر فلزاتی هستند که در مقابل گرما با دوام هستند و به راحتی تمیز می‌شوند. هواکش این هودها گاهی به دیوار و گاهی به سقف وصل می‌شود که نوع سقفی آن به هودهای جزیره‌ای معروف است و اطراف آن شیشه‌ای است.

تجهیزات و وسایل تشکیل‌دهنده هود

فیلترها: تمامی هودها فیلتری دارند که مقدار زیادی از چربی و گرد و غباری که گاهی وارد کانال هواکش می‌شود را جذب می‌کند. در صورتی که به هر دلیلی امکان نصب هواکش برای شما مقدور نیست، از فیلترهای زغالی استفاده کنید. این نوع فیلترها گرد و غبار و چربی را بهتر به خود جذب می‌کنند و گر چه به اندازه هودهای دارای هواکش موثر نیستند اما به هر حال موجب پاک‌تر شدن هوای آشپزخانه می‌شوند.
فیلترهای متالیک طول عمر زیادی دارند و در صورتی که همراه با فیلتر زغالی استفاده شوند می‌توانند بسیار کاربردی باشند. فیلترهای چربی فقط چربی را جذب می‌کنند و فیلترهای زغالی بوهای نامطبوع را جذب می‌کنند ولی به تنهایی چندان کارآمد نیستند.

 

برای این که هود آشپزخانه درست کار کند، باید از داخل و خارج تمیز شود.

* ابتدا هود را خاموش کنید.با مواد شوینده خارج و داخل هود را تمیز کنید.
*مراقب باشید به لامپ و پریز برق هود آسیبی وارد نشود. سپس با آب ولرم و صابون هود را بشویید.
پنجره فلزی را که چربی به خود می گیرد در آب ولرم حاوی مواد از بین برنده چربی خیس کنید تا چربی ها پاک شود یا این که با کمک برس هر 2 طرف آن را بشویید و قبل از اتصال مجدد کاملا خشک کنید.همچنین ،یک دستمال آغشته به نفت هم به سادگی می‌تواند هرگونه رد چربی را از بین ببرد.
* فیلترهای فعال زغالی که قابل شست و شو نیست باید عوض شود.زغال با کثیف شدن اثر خود را از دست می دهد بنابراین هر سال و اگر زیاد پخت و پز می کنید، هر چند ماه این فیلترها را تعویض کنید. فیلترهای متالیک را می‌توانید به آسانی در ماشین ظرف‌شویی بشویید.
* برای تمیز کردن هودهایی از جنس فلزهای اکسیدنشدنی هم می‌توانید از موم عسل استفاده کنید.
* کثیفی را که روی پره های فن جمع شده است، با مواد شوینده تمیز کنید.

توصیه‌هایی برای انتخاب هود مناسب

با انتخاب کردن هود مناسب و استفاده درست از آن، می‌توانید کیفیت هوای خانه خود را به شدت افزایش دهید. ما به شما چند نکته را در انتخاب هود گوشزد می‌کنیم:

  • دنبال هودی باشید که کل سطح اجاق گاز را پوشش دهد. هودی که سطح آن 8 تا 15 سانتیمتر بیشتر از اجاق گاز باشد، باعث ایجاد پوشش و تاثیر بیشتر می‌شود.
  • فنی بخرید که قوی باشد اما در حد متعادل. اگر ممکن است از خرید هودی که 1200CFM  هوا تولید می‌کند و باعث ایجاد آلاینده می‌شود و سیستم جبران هوایی برای آن ندارید، پرهیز کنید. فنی بخرید که قوی باشد اما در حد متعادل. اگر ممکن است از خرید هودی که 1200CFM  هوا تولید می‌کند و باعث ایجاد آلاینده می‌شود و سیستم جبران هوایی برای آن ندارید، پرهیز کنید. 
  • هودی انتخاب کنید که شکلی خالی برای جمع کردن دود و گازها همزمان با آزاد شدنشان داشته باشد. هنگامی که این موضوع با خارج کردن دود و کارایی مناسب فن همراه باشد، میتواند درصد جذب آلاینده‌ها را به شدت افزایش دهد.

چند تکنیک ساده آشپزی می‌تواند کیفیت هوای خانه و آشپزخانه شما را افزایش دهد. هر زمان که امکان دارد، غذاها را روی شعله‌های پشتی بپزید زیرا هودها بیشتر مواقع قسمت پشتی اجاق را پوشش می‌دهند. هم چنین همیشه هنگام آشپزی از روشن بودن هود مطمئن شوید. با نصب و استفاده یک هود مناسب و پخت و پز روی شعله‌های پشتی، آشپزخانه شمامی‌تواند منشا لذت آشپزی به جای آلودگی هوای داخلی باشد.در آشپزخانههایی که پختوپز در آن زیاد صورت میگیرد و در آشپزخانه های تجاری که هود بهصورت دائم باید روشن باشد، سیستم روشنایی هود از اهمیت برخوردار است. 

پیشتر از لامپهای هالوژنی در هود استفاده میشد که نور مناسبی نیز داشت. با آمدن لامپهای LED این لامپها نیز که مصرف کمتری دارند در هودها مورداستفاده قرار میگیرند. این لامپها نهتنها ازنظر اقتصادی بهصرفه هستند و مصرف پایینی دارند،بلکه برای مصرفکننده نور مناسبی نیز فراهم میکنند.با توسعه و پیچیده شدن این دستگاه، ابزار و تجهیزات دیگری نیز به هودهای آشپزخانه افزودهشده است. بعضی نمونههای پیچیدهتر هود از امکاناتی مانند کنترل از راه دور، تنظیم ارتفاع، حسگر حرارتی، محافظ حرارتی، سیستم تأخیری خاموش شدن، یادآور تعویض فیلتر، حذفکننده صداهای اضافی، و نشانگر دما، برخوردار است.در ساخت هود مواد و ترکیبات زیادی مورداستفاده قرار میگیرند. 

موادی همانند ورقه فولاد ضدزنگ، مس، برنز، نیکل، روی، شیشه نشکن، آلومینیوم، چوب، برنج و پلاستیک مقاوم در برابر حرارت و حتی بیشتر از این، در ساخت هود به کار میرود. 


  
  

 

کراوات مناسب در اکثر موقعیت ها می تواند یک لباس کامل و شیک برای شما به ارمغان آورده و تصویری ایده آل از شما ارائه نماید. کراوات کم عمر ترین البسه در کمد یک مرد است و به همین دلیل باید خیلی خوب از آنها مراقبت کرد. با نگهداری مناسب، کراوات برای همیشه عمر خواهد کرد

این جزء از لباس، همواره امکان آن را فراهم می کند تا کمد لباس خود را به سادگی از طریق هماهنگ کردن با انواع پیراهن، کت، ژاکت و لباس های مختلف تنوع ببخشید. حتی اگر شما دارای تعداد محدودیکراوات باشید.بهترین راه نگهداری از کراوات این است که به اندازه کافی کراوات داشته باشیم تا زود از بین نروند. در واقع برای هر کت و شلوار سه یا چهار کراوات لازم است. پیش از پوشیدن دوباره یک کراوات دو یا سه روز به آن فرصت دهید تا چروک هایش از بین بروند.

لکه‌های خیلی شدید: اغلب با لکه برهایی مثل تتراکلرید کربن از بین می روند. برای البسه چرب، کمی پودر تالکوم روی لکه بپاشید و بگذارید نا حد امکان جذب شود. بخار اتو را بدون تماس اتو با پارچه به لکه بزنید و یا کراوات را روی یک کتری در حال جوشیدن نگه دارید. سپس از یک لکه بر خشک یا پودر شده استفاده کنید.لکه های خیلی شدید: اغلب با لکه برهایی مثل تتراکلرید کربن از بین می روند. برای البسه چرب، کمی پودر تالکوم روی لکه بپاشید و بگذارید نا حد امکان جذب شود. پس از چند ساعت بقایای لکه را با یک پارچه تمیز و نرم پاک کنید.پس از چند ساعت بقایای لکه را با یک پارچه تمیز و نرم پاک کنید.

یک دست پیراهن سفید مردانه هم از واجبات کمد لباس آقایان خوش پوش است زیرا یک پیراهن سفید ساده آهار زده شده، با هر لباسی ست می شود و ظاهری شکیل و آراسته به شما می دهد. شلوار را در ناحیه کمر بالا بیاورید نه پایین تر.آستر و تودوزی کراوات را که باعث ایجاد فرم و حجم کراوات می شود، بررسی کنید. کراوات باید تا پایین و نوک انتهایی خود آستردوزی شده باشد و ترجیحا از موادی تهیه شده باشد که درصد بالایی پشم دارد.

هر یک از این آویزها شامل یک قسمت افقی برای گذاشتن شلوار و گیره برای نگهداری کراوات و یا روسری است.کراوات با پهنای متوسط پوشیده و حتما طول آن تا کمر برسد. از پوشیدن لباسهای با نقش و نگار شلوغ خودداری ورزید. 

هر کدام از ما یک ردیف رنگی خاص در ذهن داریم اما خانه فضایی است که چهار دیواری بودن و اختیاری بودنش این اجازه و جرأت را به ما می‌‌دهد تا رنگ‌های دیگر را هم امتحان کنیم و رنگ‌های جدید را هم کثیف کنیم و در نگاه دیگران به خودمان تغییری ایجاد کنیم.


  
  

Ù?Ù?ستر Ù?درÙ? رÛ?Ù?Ú¯Û? 3 طبÙ?Ù? بزرگ

امروزه با مجلل و مدرن شدن فضای داخلی خانه‌ها استفاده از اکسسوری‌ها و وسایل تزیینی در دکوراسیون منزلبیش از پیش باب شده است. در این میان انتخاب لوستر زیبا و مناسب برای فضاهای مختلف خانه هم در زیبایی و هم در روشنایی‌بخشی نقش خیلی مهم و اساسی‌ دارد اما همین‌طور که انتخاب بجا و درست لوستر در زیبا نشان دادن محیط موثر است، انتخاب نادرست و اشتباه هم باعث شلوغی و بدجلوه کردن آن می‌شود.

 

چگونه لوستر مناسب انتخاب کنیم؟

 شاید شما هم از جمله کسانی باشید که در انتخاب یک لوستر خوب برای منزلتان دچار مشکل شدید و می خواهید بدانید که چگونه باید یک لوستر مناسب تهیه کرد؟ در اینجا سعی می کنیم فاکتورهای مهم انتخاب یک لوستر مناسب فضای خانه شما را شرح دهیم و سپس بگوییم چه لوستری دارای کیفیت است.

هدف از خرید لوستر

آیا کاربرد لوستر در منزل شما روشنایی است و یا صرفا یک وسیله تزیینی محسوب می شود که فقط زمان حضور مهمان به عنوان مکمل نوری مورد استفاده قرار می گیرد؟

 

امروزه با توجه به افزایش تصاعدی هزینه برق خانگی، بسیاری از شهروندان از نورهای موضعی و یا نورهای مخفی و نورهای فلورسنت برای تامین نور منزل استفاده می کنند. بسیاری از منازل را دیده ایم که یک نور فلورسنت (مهتابی) به دیوار نصب شده و منبع اصلی نور در خانه محسوب می شود. در اینگونه موارد اینکه میزان نوردهی لوستر انتخاب شده به چه میزان است خیلی اهمیت ندارد و در نتیجه شما کاملا مطابق سلیقه می توانید به انتخاب لوستر بپردازید؛ اما اگر از لوستر هم به عنوان زینت و هم به عنوان وسیله روشنایی استفاده می کنید، اینکه چه میزان نور تامین می کند، و اینکه چند لامپ دارد و میزان مصرف لامپ ها چه میزان است و ... بسیار حائز اهمیت خواهد بود. پس پیش از هر چیز، مشخص کنید که هدف اصلی از خرید لوستر چیست؟!

 

 لوستر را برای چه فضایی در نظر گرفته اید؟

لوستر را برای چه فضایی در نظر گرفته ایدلوستر را برای فضای نشیمن و پذیرایی می خواهید یا آشپرخانه و اتاق خواب یا اتاق خواب کودک یا راهرو و یا ...؟

 

اینکه مکان مورد استفاده لوستر کجاست بر انتخاب شما تاثیر به سزایی دارد. مثلا استفاده از لوستر های حبابی در اتاق نشیمن و پذیرایی اصلا توصیه نمی شود. اما همین لوسترها در فضای حال، اتاق خواب و آشپزخانه بسیار مناسب هستند. لوسترهایی که از چوب در طراحی آنها استفاده شده، همخوانی بسیار خوبی با فضای آشپرخانه یا اتاق خواب خواهند داشت؛ چرا که در هر دوی این فضاها به میزان زیادی چوب مصرف شده و هارمونی لازم بین فضا و لوستر صورت می گیرد. معمولا در فضای نشیمن و پذیرایی لوسترهای حجیم و سنگین و در سایر فضاها لوسترهای کم حجم و سبک مورد استفاده قرار می گیرد.

  • وزن لوستر هم نکته مهمی است. لوستر مناسب نباید بیش از حد سنگین باشد. سنگین بودن بیش از حد لوستر خطرات خودش را دارد. البته لوستر در کل یک جسم سنگین است و اگر دیدید وزن آن به سبکی که شما فکر می کنید نیست بدانید که بیش از حد سخت می گیرید. منظور از بیش از حد سنگین بودن این است که برای بلند کردن آن از زمین زحمت زیادی بکشید. نکته دیگر این که حتی اگر به علت ویژگی های ظاهری لوستر قصد دارید از لوستر سنگین استفاده کنید مشکلی وجود ندارد، اما در هنگام نصب محکم کاری ها و نکات ایمنی را کاملاً رعایت کنید.
  • سعی کنید عرض لوستر مورد نظر شما از میز ناهار خوری منزلتان بزرگ تر نباشد. اگر اینطور باشد بدجوری ذوق را کور می کند.
  • نکته آخر انحرافی است. از لامپ های کم مصرف استفاده کنید.

همانطور که لوسترهای پخش کننده نور در اتاق نشمین زیبایی و شکوه دارد، استفاده از آن در اتاق خواب نامناسب است. در اتاق خواب باید سعی کنید لوسترهایی انتخاب شود که نور آن رو به بالاست و نور کاملا به ملایمت به محیط خواب شما تابانده می شود؛ در آشپزخانه نورها باید رو به پایین باشند تا بیشترین نور به فضا برسد تا کار با دقت و ایمنی صورت بپذیرد. برای موارد تخصصی تر حتما با مشاورین ما مشورت کنید.

 

لوستر باید چه فضایی را روشن نگه دارد؟

لوستر چه فضایی را باید روشن کنداغلب این سوال پرسیده می شود که مثلا برای یک فضای 30 متر مربع با ارتفاع حدود 3 متر چه لوستری مناسب است؟ چیزی که باید اشاره کنیم این است که یک جواب قاطع بر اساس یک فرمول مشخص وجود ندارد. برای تعیین اینکه برای یک فضا احتیاج به چند لوستر با چه تعداد شاخه دارد دو فاکتور مهم باید لحاظ شود! اول حجم لوستر انتخابی و دوم میزان نوردهی لوستر با توجه به هدف از خرید لوستر.

اینکه حجم لوستر انتخابی ما چقدر است و چقدر تناسب با محیطی که قرار است لوستر در آن قرار گیرد دارد بسیار مهم است. حتی به فرض اینکه لوستر نور کافی تامین می کند، اگر یک لوستر کوچک را برای فضای بزرگ و بالعکس یک لوستر خیلی حجیم را برای یک فضای کوچک در نظر بگیریم، تعادل محیط را برهم زده و هارمونی را از بین می برد. پس بسیار مهم است که لوستر ما و فضای ما از نظر حجم با هم همخوان باشند. همینطور تعداد لوسترها نیز باید همخوانی داشته باشد. در صورتیکه در سقف محیطی که می خواهیم لوستر بیاویزیم مثلا سه محل برای لوستر در نظر گرفته شده باشد، باید حتما هر سه قسمت به لوستر مجهز شود تا زیبایی خود را حفظ کند. حال با توجه به گستردگی فضا می توانیم یک لوستر اصلی و حجیم و دو لوستر کوچک تر برای آنجا در نظر بگیریم.

میزان نوردهی نیز برای فضای مورد نظر بسیار اهمیت دارد. در صورتیکه لوستر تنها نور موجود در محیط باشد، باید حتما توجه کنیم که تعداد شاخه ها بیشتر باشد و نور بدون واسطه باشد (مثلا شید و یا حباب نور لوستر را کم نکند). در نتیجه لوستر های شید دار برای محیط هایی مناسب هستند که نور مخفی و یا نور پشتیبان برای نوردهی کافی به محیط وجود دارد.

 

سبک لوستر موردنظرتان را انتخاب کنید

سبک مورد نظرتان را نتخاب کنیددر این مرحله با توجه به سلیقه، دکوراسیون داخلی محل مورد نظر و بودجه ای که در نظر دارید باید سبک لوستر مورد نظر را انتخاب کنید و سپس درون سبک مورد نظر، به جستجوی مورد دلخواه خود بپردازید. در ادامه جدولی از ویژگی ها اصلی هر سبک لوستر ارایه شده که شما می توانید با کلیک بر روی هر یک به توضیحات کامل آن دسترسی داشته باشید.

 

البته بدیهی است که قیمت های ذکر شده بنا به تعداد شاخه و کیفیت کریستال کار شده می تواند بسیار متغیر باشد؛ ولی برای اینکه براوردی از هزینه شاخص محصولات وجود داشته باشد؛ این قیمت ها ذکر شده است.


  
  

در تراشه‌های 256 گیگابایتی جدید "NAND" از همان سیستم شارژ (CTF) سه بعدی استفاده شده است. معماری این تراشه‌ها طوری است که در آن آرایه‌های سلولی به صورت عمودی روی هم چیده شده‌اند و نهایتا به صورت یک توده 48 لایه‌ای درآمده‌اند که توسط 1.8 میلیارد حفره ارتباطی با یکدیگر در ارتباط هستند و در نهایت 85300000000 سلول وظیفه ذخیره‌سازی 256 میلیارد بیت اطلاعات را بر عهده دارند. به بیان دیگر 256 گیگابیت داده بر روی تراشه‌ای به اندازه سر انگشت ذخیره می‌شوند.

 در مجموع، هر سلول این تراشه 8.5 بیلیونی می‌تواند 32 گیگابایت اطلاعات را ذخیره کند. به گفته این شرکت 48 لایه ای جدید نسبت به مدل‌های پیشین 30 درصد مصرف انرژی کمتری دارد.  با افزایش چگالی این حافظه‌ها می‌توان ظرفیتشان را در آینده بیشتر کرد. علاوه بر سامسونگ، توشیبا، سن دیسک، اینتل و میکرون هم در تلاش برای طراحی حافظه‌های جدید "NAND" هستند و همگی قصد دارند این حافظه‌ها را با قیمت‌های رقابتی عرضه نمایند.

مزیت فلش مموری‌های OTG: تا پیش از این برای انتقال فایل به ابزارهای موبایل باید از طریق کابل گوشی یا تبلت خود را به سیستم‌های کامپیوتری دسکتاپ متصل می کردیم و سپس فایل مورد نظر خود را دریافت یا ارسال می کردیم، اما به لطف فلش مموری‌های OTGکه دارای دو پورت USB و  microUSBهستند دیگر نیازی به کامپیوتر خانگی یا لپ تاپ برای این منظور ندارید و می‌توانید فایل‌های دلخواه خود از قبیل انواع فیلم، عکس یا سند را مستقیما از فلش به ابزارهای موبایل خود منتقل نمایید. اما مزیت دیگر این نوع فلش مموری‌ها آن است که فایل‌های شما را با سرعت بیشتری در قیاس با بلوتوث یا وای فای منتقل می‌کند. - See 

قدم دوم نیازهای شماست مثل نوع رابطی که مورد استفاده قرار می دهید و یا ظرفیت و مقاومت فلش مموری. ( مثلاً ، لپتاپ من از یو اس بی 3 پشتیبانی می کنه پس فلشم باید یو اس بی 3 هم داشته باشه اِ فلش کمپانی ب این ویژگی رو نداره پس نمی خوامش ولی حیف خیلی خوشگل و ناز بود!!!.

 من فعلاً ظرفیت 8 گیگ برام کافیه و همینطور من خیلی حواس پرتم و ممکنه وقتی می خوام لباسم رو برای شستن توی ماشین لباسشوئی بندازم فلاشم یادم بره پس باید حتماً ضد آب باشه و همینطور جنسش فلزی باشه و سبک از نوع ضد ضربه که وقتی خورد زمین خراب نشود.ظرفیت بالا ، آسودگی از کمبود فضا  کاربران هنگام خرید آی‌پد و آیفون برای انتخاب میزان حافظه‌ی آن بر سر یک دوراهی قرار می‌گیرند زیرا برای خرید ظرفیت بالاتر بایدهزینه زیادی  را پرداخت نمایند‌. 

کمپانی سیلیکون‌پاور جهت رفع این مشکل، بهترین مموری فلش حافظه دوسر لایتنینگ xDrive Z30خود را به آنها معرفی می‌نماید.  این فلش مموری در ظرفیت‌های 32، 64و 128 گیگابایت در رنگ سفید با بدنه‌ای از جنس پلاستیک‌، تولید می شود. از ویژگی بارز آن می توان به سرعت بالای خواندن/ نوشتن(140/70 مگابایت بر ثانیه)اشاره نمود.  از امکانات آن‌ می‌توان به نشانه‌گر LEDجهت نمایش میزان عملکرد، نرم افزار رایگان و انحصاری xDrive Explorer سیلیکون پاور برای مدیریت فایل‌های چند رسانه‌ای اشاره نمود که شامل توابع بک آپ گیری، همگام سازی فایل‌ها (synchronization‌‌file‌)، رمزگذاری فایل‌ها و دانلود و آپلود از گوگل درایو و دراپ باکس است. علاوه بر آن xDrive Z30 جهت تضمین کیفیت و امنیت از لایسنس MFiاپل بهره مند است. 

و قدم سوم که فقط باعث ایجاد هزینه های اضافی می شه زیبایی و نوع (ساده ، کشویی ، تاشو و…) فلش مموری است که کاملاً سلیقه ای محسوب می شود البته نوع فلش مموری هم می تونه در قدم دوم شما قرار گیره . ( مثلاً من دوست دارم فلشم کشویی باشه چون ممکنه درپوشش گم بشه پس فلش کمپانی پ این نوع رو نداره پس من فلش کمپانی الف رو انتخاب می کنم ، به همین راحتی! )


  
  

 

Ø´Ù?Ù?Û?ز Ù¾Ù?بÙ? اÛ? زÙ?اÙ?Ù?

هر سال با شروع فصل پاییز مجله ها، فروشگاه ها، سایت ها و بروشورها پر می شوند از مدل ها و رنگ های مختلف لباس های پاییزه، اما چه لباسی با چه ویژگی هایی، چه جنسی و چه رنگی برای پاییز مناسب است؟ 

در این چگونه می خواهیم علاوه بر راهنمایی شما برای انتخاب لباس های پاییزی، لباس هایی را به شما پیشنهاد کنیم که نه تنها پاییز امسال، که پاییز سال های دیگر هم بتوانید از آنها استفاده کنید. و بعد از مدتی از خریدشان پشیمان نشوید.

شومیز‌ها لباس‌های راحت و شیکی هستند که رد پایشان را می‌توان در کمد لباس بیشتر دختر خانم‌های ایرانی دید. در ادامه، مدل‌های متفاوت شومیز زنانه از ساده تا مدل‌های توری و دکمه دار را نشان می‌دهیم تا مگر کمکی در انتخاب این لباس پرکاربرد به شما کرده باشیم.

 از آنجایی که شومیز لباس نسبتاً راحت و پوشیده‌ای است، به یکی از اولین انتخاب‌های دختران ایرانی برای شرکت در مراسم و مهمانی‌های خانوادگی تبدیل شده و طرفداران زیادی هم پیدا کرده است. 

اما انتخاب شومیز مناسب می‌تواند یکی از سخت‌ترین انتخاب‌ها باشد. محدودیت در مدل و رنگ و طرح پارچه‌ها گاهی دست و پای آدم را می‌بندد.

 در ادامه ما سعی داریم مدل‌هایی به شما نشان دهیم که می‌تواند ایده‌های تازه‌ای برای انتخاب مدل شومیز جدیدتان به شما بدهد.

شومیز دخترانه با یقه مدل‌دار شاید بتوان سادگی شومیز‌های تک رنگ را با مدل‌های متفاوت یقه ترکیب کرد و به نتیجه‌ی خوشایندی رسید. از انواع یقه‌های موجود، یقه کرواتی در عین پوشیده بودن، شیک و مجلسی هم هست. خلاصه اینکه، اگر از یقه‌های ساده‌ی تکراری خسته شده‌اید، بد نیست به شومیزی با یقه‌ی کرواتی فکر کنید.

 

شومیز با ترکیب پارچه‌ها ترکیب پارچه‌های طرح دار، چهارخانه و راه راه با پارچه‌های ساده همواره بین دختران جوان طرفدار داشته. با ترکیب این دو نوع پارچه می‌توان تضاد رنگی خوبی ایجاد کرد. نمونه‌هایی از ترکیب پارچه‌های طرح دار و ساده را در عکس‌های زیر می‌بینیم.

شومیز با آستین مدل‌دار اگر از آستین‌های کلوش و یقه‌های چین دار توی لباس بدتان نمی‌آید، نمونه‌های زیر می‌توانند ایده‌های خوبی در این زمینه به شما بدهند. در این مورد، باید خیلی به فرم اندامتان دقت کنید. وجود پف و چین در لباس می‌تواند به چاق نشان دادن شما کمک کند. پس اگر اندام پرتری دارید در انتخاب این مدل‌ها و جای قرار دادن چین ها دقت کنید.


  
  
<      1   2   3   4   5      >