سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] آنجا که گفتن باید خاموشى نشاید ، و آنجا که ندانند ، به که خاموش مانند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :13
کل بازدید :108524
تعداد کل یاداشته ها : 190
103/2/1
4:24 ص

پاور بانک چگونه کار می‌کند ؟ 1 a5242پاوربانک‌ها درواقع باطری های خاصی هستند که در یک مدار خاص با شارژ الکتریکی مشخص ، فشرده شده‌اند. آن‌ها به شما اجازه می‌دهند که انرژی الکتریکی را ذخیره کنید و درزمان لازم ازانرژی موجودبرای شارژ موبایل یا تبلت استفاده نماید. امروزه استفاده ازپاوربانک تقریبا به امری معمول تبدیل شده است وبه عنوان امری ضروری برای استفاده کنندگان موبایل وتبلت وپخش کننده‌های پرتال شناخته شده است. 

پاوربانکها برای تمام دستگاههایی که دارای پورت یو اس بی(USB) باشندقابل استفاده است،بطورمثال: اسپیکرهای پرتابل،سیستمهای GPS ، پلیرهای MP3 ،تلفن های هوشمندوتبلتها میتوانندبا پاوربانک‌ها شارژ شوند.بطورخلاصه هردستگاهی که به کمک پورت USB شارژ می‌کنید را میتوانید با پاوربانک شارژ نمایید. فقط نکته مهم اینست که فراموش نکنید پاوربانک را نیز شارژ نمایید. 

اجزای معتبر پاور بانک چیست؟

 2 b2364بطورمعمول هرپاوربانک باید یک مینی سوکت یو اس بی (Mini USB) ورودی جهت شارژخود داشته باشد تا انرژی الکتریکی جهت ذخیره درخود را دریافت کند، این انرژی از یک پورت یواس بی (USB) که به برق یا کامپیوتر شخصی متصل است تامین می‌شود.این ارتباطات از طریق یک کابل که برای تمام پاوربانک‌ها تعبیه شده است انجام می‌پذیرد.درواقع هرپاور بانک دارای یک مینی پورت یو اس بی و یک پورت یو اس بی می‌باشند،البته ممکن است بعضی مدل‌های دیگرپورت‌های اضافی دیگری هم داشته باشند اما اولا وجود این دو پورت درهر پاوربانکی ضروری است. 

ظرفیت‌های پاوربانک 3 18e79ظرفیت پاوربانک درواقع به میزان توانایی پاوربانک در ذخیره انرژی الکتریکی درمقیاس میلی آمپر را گویند.

بنابرظرفیت پاوربانک‌ها میتوان دستگهای متفاوتی را با آن‌ها شارژ کرد، طور مثال یک پاوربانک 1500 میلی آمپر جهت شارژ یک موبایل هوشمند با صفحه ای متوسط مناسب هستند ولی اگر برای شارژ دستگاههایی با مصرف الکتریکی بالاتر مانند تبلتها و گوشی های هوشمند بزرگ مورد استفاده قرار گیرند،نیاز به شارژ چندباره دارند.

 جهت شارژ دستگاه‌های که نیاز به میلی آمپر بیشتری جهت شارژ کامل دارند بایستی از ظرفیتهای بالاتر پاوربانک نظیر 8000 ،10000 یا 12000 میلی آمپر ساعت یا بیشتر استفاده کرد. چه مدت یک پاوربانک قابل استفاده است؟

 این سوالی است ذهن بسیاری از کاربران پاوربانک را همواره به خود مشغول کرده است،جهت پاسخ دادن به این سوال توجه و پاسخ به دوسوال مهم حائزاهمیت است: 1- تعداد دفعات شارژ و تخلیه شارژدریک پاوربانک که این امربر روی مدت زمان قابل استفاده بودن یاLifetime آن تاثیرگذاراست. 

2- مدت زمان نگه داری شارژ توسط پاوربانک درزمان عدم استفاده ازآن. 4 bb18f البته مدل پاوربانک نیز در پاسخ سوالات بالا نیز تاثیرگذاراست. 

 

. ظرفیت: مصرف خود را تخمین بزنید

مهم‌ترین ویژگی پاوربانک ظرفیت آن است که از فاکتورهای مهم آن هم تلقی می‌شود. این ویژگی با واحد میلی‌ آمپر ساعت اندازه گرفته می‌شود؛ یعنی mAH. دقیقاً نمی‌توانید تخمین بزنید که یک پاوربانک چند بار دستگاه شما را شارژ می‌کند، اما به صورت کلی هر چقدر mAH بیشتر باشد، ظرفیت پاوربانک هم بیشتر می‌شود.

 

برای مثال اگر ظرفیت موبایل شما 1500 mAH باشد، یک پاوربانک 1500 mAH می‌تواند آن را کامل شارژ کند. همچنین هنگام خرید پاوربانک مطمئن شوید که این دستگاه می‌تواند گجت شما را شارژ کند؛ یعنی ولتاژ خروجی پاوربانک به ولتاژ خروجی دستگاه‌تان بخورد. چنانچه خروجی پاوربانک از خروجی دستگاه کمتر باشد، عملاً پاوربانک‌تان کار نخواهد کرد. البته عکس این قضیه مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. یعنی اگر ولتاژ خروجی دستگاه از ولتاژ خروجی پاوربانک کمتر باشد، مشکلی در شارژ کردن گجت شما به‌وجود نمی‌آید.

 

هنگام خرید پاوربانک میزان مصرف خود را در نظر بگیرید. اگر در طول روز به شارژ زیادی نیاز دارید، پاوربانک‌هایی با ظرفیت بالا مثل 8400 mAH و 11200 mAH هم در بازار موجود است که به‌کار شما می‌آید. پاوربانک‌هایی هم هستند که هر نوع وسیله? دیجیتالی مثل لپ‌تاپ، آیپد، آیپاد، تبلت، موبایل‌های اپل، سامسونگ، اچ‌تی‌سی را می‌توانند شارژ کنند.

پاوربانک‌ها در اندازه‌ها و برندهای مختلف در بازار موجود است. فقط باید حواستان باشد که پاوربانک دست دوم نخرید که عمر آن به شدت کاهش یافته است.

 

2. شارژ USB

مدل‌های جدید پاوربانک قابلیت شارژ USB را دارند. بعضی از مدل‌های قدیمی این قابلیت را ندارند و با کابل به دستگاه وصل می‌شوند. زمانی که شارژ موبایل شما تمام شد، کافی است پاوربانک را به موبایلتان وصل کنید. یک پاوربانک خوب درگاه‌های مختلفی برای دستگاه‌های مختلف از جمله سامسونگ و اپل دارد.

 

3. قیمت و کیفیت

علاوه‌بر ظرفیت پاوربانک قیمت آن هم در تصمیم‌گیری خرید پاوربانک تأثیرگذار است. هنگام خرید پاوربانک باید دقت کنید که دستگاه امکانات لازم را داشته باشد. در واقع کیفیت پاوربانک به هزینه‌ای که برای خرید آن صرف می‌کنید، بستگی دارد. پس گول قیمت‌های ارزان بعضی از پاورنک‌ها را نخورید!

 

4. قابلیت حمل و نقل

یکی از مزایای خرید پاوربانک قابلیت حمل و نقل آسان است؛ می‌توانید هنگام سفر و رفت و آمد شهری از این دستگاه استفاده کنید. سراغ‌ مدل‌های ارزان قیمت که ظرفیت بالایی دارند نروید. احتمالاً این دستگاه‌ها موبایل شما را به خوبی شارژ‌ نکنند یا حتی بدتر، باعث خراب شدن گجت شما شوند. اگر قصد خرید پاوربانک را دارید به شدت توصیه می‌کنیم مدل‌های ارزان قیمت را انتخاب نکنید. این مورد جزو مواردی است که هرچقدر هزینه بکنید، کیفیت هم دریافت می‌کنید. پاوربانک‌های رنج متوسط به بالا توصیه? ما به شما برای خرید است.

 

با توجه به زیاد شدن تعداد گجت‌هایی که هر روزه همراه ماست، داشتن پاوربانک برای شارژ کردن آن‌ها ضروری است. هیچ چیز آزاردهنده‌تر از تمام شدن باتری گجت‌هایمان در زمانی که به آنها نیاز داریم، نیست. پس ظرفیت خوب و کیفیت بالای پاوربانک می‌تواند این ویژگی، یعنی قابلیت حمل و نقل آن را معنا ببخشد. پاوربانکی که شارژ نداشته باشد عملاً هیچ قابلیتی ندارد.

 

5. تعداد پورت‌ها

پاوربانک‌هایی که پورت بیشتری داشته باشند جریان خروجی آنها کمتر خواهد شد. بعضی از آنها ولتاژ خروجی آنها متفاوت است و برای دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌شود. پس حتماً ولتاژ خروجی دستگاه‌تان را در نظر بگیرید.

 

یک پاوربانک خوب بایستی شارژ موجود در خودرا حدود 3 تا 6 ماه بدون کم شدن نگه دارد اما برای پاوربانک‌های بی کیفیت این زمان به کمتراز4 تا 6 هفته کاهش پیدا می‌کند.انتخاب باشماست که بسته به نیازی که دارید خرید کنید اگر نیاز شما این است که شارژ پاوربانک شما بایستی زمان بسیار طولانی تخلیه نشود بایستی هزینه بالاتری پرداخت کنید وازظرفیت و مدل‌های بالاتری استفاده نمایید ولی اگر امکان شارژ در فواصل کوتاه را دارید واین مقوله برایتان ضرورتی ندارد می‌توانید از همان نمونه های با ظرفیت پایین‌تراستفاده کنید. نکته مهم : دراینجا یک نکته مهم درباره حفظ شارژ پاوربانک‌ها ، شرایط و درجه حرارت محیط نگهداری آنها می‌باشد.این مقوله برروی کیفیت پاوربانک‌ها تاثثیرمستقیم دارد، بطورمثال اگرشما زمان زیادی پاوربانک را درون ماشین ودردرجه حرارت بالا قراردهید مطمئنا بر روی پاوربانک تاثیر منفی خواهد داشت و باعث تخلیه شارژ درون آن و صدمه به آن میشود.


  
  

کفش ورزشی خوب ویژگی هایی دارد که می تواند راحتی و کارایی شما را نیز افزایش دهد. انتخاب یک جفت کفش مناسب ورزش، یعنی انتخاب بین رسیدن به هدف تناسب اندامتان، یا نشستن روی صندلی پزشک ارتوپداکثر فعالیت های ورزشی و تمرینات تناسب اندام، نیاز مبرمی به پاها، قوزک، ساق و ران پای شما دارند، و پوشیدن یک کفش ورزشی مناسب و اندازه‌ی شما می‌تواند فشار وارد شده بر پاها را کاهش داده و از بوجود آمدن آسیب‌های ورزشی پیشگیری کند. 

همچنین یک کفش ورزشی مناسب، می تواند راحتی و کارایی شما را نیز افزایش دهد. نیازهایتان را بسنجید اینطور فکر نکنید که یک جفت کفش کتانی تمام نیازهای ورزشی شما را پوشش می‌دهد!
 کفش‌های ورزشی اختصاصا برای فعالیت‌های خاصی طراحی شده‌اند. شما می‌توانید کفش‌هایی برای دویدن، پیاده روی، کوه پیمایی و بسکتبال و در عین حال کفش های میخ داری برای بیس بال، فوتبال و سافت بال پیدا کنید. اگر می خواهید فعالیتی را حداقل دو بار در هر هفته انجام دهید، به کفش طراحی شده مخصوص آن فعالیت احتیاج دارید. خرید کفش هنگامی که تصمیم گرفتید کفش ورزشی بخرید، سعی کنید که در پایان روز خریدتان را انجام دهید.
 پاها در طول روز متورم خواهند شد، بنابراین کفش مورد نظرتان باید زمانی که پاهای شما در بزرگ ترین اندازه ی خود قرار دارند، کاملا اندازه تان باشد. همان مدل جورابی را بپوشید که معمولا همیشه به پا می کنید. هنگامی که در حال امتحان یک جفت کفش هستید، اطمینان حاصل کنید که کفش، پاشنه‌ی پایتان را محکم چسبیده و بخوبی آنرا پوشانده باشد.
 وقتی راه می روید پاهایتان نباید داخل کفش بلغزد. بعلاوه باید بین انگشتان پاهایتان و انتهای کفش، به اندازه ی نیم اینچ برابر با پهنای شصت دستتان فاصله باشد. نباید احساس کنید که جا برای انگشتان پاهایتان تنگ است یا بدتر از آن در حال له شدن هستند! هر دو لنگه‌ی کفش مورد نظرتان را بپوشید و بندهایش را سفت کنید تا مطمئن شوید که اندازه‌ی شماست. سپس در اطراف فروشگاه قدم بزنید تا سطح راحتی کفش را تست کنید.
 علاوه بر اندازه‌ی مناسب، قوس کف پای شما نیز تعیین کننده‌ی نوع کفشی است که نیاز دارید.;اگر قوس کف پاهایتان زیاد است، هنگامی که می‌دوید پاهایتان تمایل به چرخیدن به سمت بیرون پاهایتان را دارند. در حالیکه قوس کم، باعث خواهد شد هنگام دویدن پاها به درون بچرخند. شما می‌توانید کفش‌هایی را انتخاب کنید که اختصاصا برای اصلاح این گرایش طبیعی ساخته شده باشند. 
 یک پزشک، با توجه به میزان قوس کف پای شما، می‌تواند نوع کفشی که به کارتان می‌آید را تشخیص دهد. قیمت قبل از اینکه به خرید بروید، مبلغی که می‌خواهید هزینه کنید را مشخص کنید. کفش‌های ورزشی با کیفیت، قیمت نسبتا بالایی هم دارند. اما به یاد داشته باشید که گران‌تر، همیشه به معنای بهتر نیست.
 بیماری های مختلفی در پا وجود دارند و مشکلات ناشی از بعضی را می توان با استفاده از کفش مناسب برطرف کرد. در هر بیماری پا، ممکن است نیاز به استفاده از کفشی با خصوصیات خاص باشد که با بیماری دیگر متفاوت است، ولی خصوصیات مشترکی وجود دارند که تمام کفش اسپرت طبی باید واجد آنها باشند.
 

 

1- کفی کفش طبی ورزشی باید از استحکام کافی برخوردار باشد و بتواند شوک وارده به کف پا را جذب کند. به طور کلی، نیرویی که در حال راه رفتن از زمین و کف پا به بدن منتقل می‌شود، معمولا حدود دو برابر وزن بدن است. این نیرو در حالت دویدن حتی تا 10 برابر وزن بدن هم به اندام ‌ها منتقل خواهد شد. بنابراین‌ کفی کفش می‌تواند نقش مهمی در انتقال و پخش نیرو از زمین به کف پا و در نهایت به بدن داشته باشد.

 
2- کفی کفش ورزشی باید کاملا متناسب با ویژگی های کف و قوس کف پا باشد. ضمن اینکه باید سبک، ضخیم و جاذب ضربه (دارای خاصیت الاستیکی) به‌خصوص در ناحیه پاشنه هم باشد.

3- پوشیدن کفش‌ هایی با پاشنه یا کفی‌ای از جنس چوب یا MDF، به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود؛ حتی اگر چنین کفش‌ هایی با ادعای طبی بودن به فروش برسند. جنس چوب و MDF (ام دی اف) می‌تواند به سرعت پاشنه پا را آزار دهد و باعث ایجاد درد در این ناحیه شود. در حالی که پوشیدن کفش ‌هایی با پاشنه و کفی‌ هایی با خاصیت الاستیکی، به هیچ ‌وجه پاشنه و کف پا را آزار نمی‌دهد. 
 
4- کفش مناسب باید کاملا اندازه پا باشد، نه تنگ‌تر و نه گشادتر. اگر کفش شما بیش از حد تنگ باشد یا پاهایتان را فشار دهد، خون رسانی در ناحیه پا مختل خواهد شد. ایجاد نقاط فشاری و زخم ناشی از آن هم می‌تواند از دیگر عوارض پوشیدن کفش اسپرت طبی یا غیرطبی تنگ باشد. گشاد بودن کفش طبی و بازی کردن پا درون آن هم باعث ساییدگی و ایجاد اختلال در انتقال نیرو می ‌شود. پس حواستان باشد فروشنده کفش بزرگتر یا کوچکتری را به شما تحمیل نکند و قول بهبود سایز با قالب زدن یا کفی گذاشتن را به شما ندهد.
 
5- معمولا قسمت جلویی کفش طبی مناسب باید فضای مناسب برای انگشتان پا را داشته باشد، یعنی انگشتان پای شما باید در فضایی قرار بگیرند که نه آنقدر تنگ باشد که روی هم بیفتند و فشرده شوند و نه آنقدر فضای قرار گرفتنشان در پنجه کفش گشاد و باز باشد که محافظت خوبی از آنها در برابر ضربه ‌های احتمالی انجام نشود. 

6- رویه کفش طبی باید انعطاف‌پذیر و از جنس چرم باشد تا بتواند سرما و گرما را به خوبی به پا منتقل کند. البته در حال حاضر، جنس‌های ترکیبی مختلف و با قیمت مناسب‌ تری برای رویه کفش‌ های طبی طراحی شده‌اند که چنین خاصیت هایی هم دارند.

7- وقتی عرض یا ارتفاع پنجه کفش کم باشد بیماری های زیادی مانند انگشت چکشی، میخچه و هالوکس والگوس را ایجاد می کند. انگشتان پا باید در پنجه کفش فضای کافی داشته باشند تا از هم باز شوند و کمی به بالا و پایین بروند. بجای استفاده از کفش های نوک تیز از کفش های با پنجه گرد استفاده کنید.
 
8- سعی کنید کفشی بخرید که کفی Insole قابل عوض کردن داشته باشد. با این کار می توان با عوض کردن کفی، اندازه و حجم کفش اسپرت را کم و زیاد کرد تا وقتی پا ورم کرد، بتوان جا برای آن باز کرد و یا کفی ساده را با کفی های درمانی جایگزین کرد. وقتی پا عرق کرده و کفش را نمناک می کند، کفی قابل تعویض در کم کردن رطوبت کفش می تواند موثر باشد. کفش مرطوب می تواند موجب ابتلا پا به بیماری های قارچی باشد.
 
9- پشتی کفش Heel counter قسمتی از کفش است که در پشت پاشنه پا قرار می گیرد. این پشتی باید سفت و محکم باشد. برای امتحان کردن پشتی کفش، با شست خود بر روی آن فشار دهید. اگر فرو نرفت، پشتی محکمی دارد.
 
10- کف کفش از داخل Foot bed باید قوس هایی داشته باشد که هماهنگ با قوس های کف پا باشد. وزن بدن در داخل چنین کفشی به صورت متناسب بر روی تمام سطح کف آن توزیع شده و پا در چنین کفی احساس راحتی می کند. مهم ترین قوس کف پا، قوس طولی آن است. پس کف داخلی کفش باید در قسمت میانی و داخلی کمی برجسته تر باشد.

11- پاشنه Heel کفش از قسمت های مهم آن است. کفش بدون پاشنه و کفش با پاشنه بلند هر دو مضر هستند. اندازه پاشنه به طور متعادل باید حدود 1.5 تا 4 سانتیمتر باشد. 
 
12- کف بیرونی کفش Outsole باید قدری گوژ باشد تا وسط کفش پایین تر از دو انتهای آن قرار گیرد. راه رفتن در چنین کفشی بسیار راحت بوده و در هنگام راه رفتن، موقع اصابت پاشنه به زمین و موقع بلند شدن پنجه از زمین، فشار زیادی به کف پا و مچ پا وارد نمی شود.
 
13- با دست کشیدن به تمام سطح داخلی کفش اسپرت باید متوجه شویم سطوح یکنواخت و قوس های نرمی در درون کفش وجود دارد. این چنین کفش هایی در موقع راه رفتن فشار کمتری را به پوست وارد می کنند.

سعی کنید کفشی را که انتخاب می‌کنید تنها جنبه زیبایی نداشته ‌باشد، بلکه از هر لحاظ مانع آسیب دیدن پای شما در برابر گرما، سرما و ناهمواری‌های زمین باشد.

 4) به موقعیت و شرایط خودتان هنگام خرید کفش دقت کنید.

 5) در نظر گرفتن بیماری‌هایی مثل دیابت ممکن است انتخاب تان را محدود کند، ولی در نهایت با آگاهی از بیماری و شرایط حاکم بر شما، یک انتخاب صحیح خواهید داشت.

 6) در دوران بارداری کفش اسپرت بپوشید که فشار زیادی بر پا و ناحیه پشت شما وارد نکند، مثل کفش‌های راحت و تختی که جنس و بافت نرمی دارند. معمولا در این دوران، بین نیم تا یک نمره، تغییر سایز خواهید داشت که با توجه به این تغییر، باید کفشی مناسب انتخاب کنید.

 7) اگر از کمردردهای مکرر رنج می‌برید،‌ حتما با دقت بیشتری کفش‌هایتان را انتخاب کنید و سعی کنید کفش‌های طبی به پا کنید، زیرا این کمردردها گاهی از عواقب پوشیدن کفش‌های نامناسب و غیر استاندارد هستند.

 8) اگر اضافه وزن دارید، پوشیدن کفش‌های تخت و راحت به شما توصیه‌ می‌شود. راه رفتن با کفش اسپرت پاشنه بلند برای کسانی‌ که اضافه وزن دارند باعث عدم تعادل می‌شود.

 9) ‌قبل از خرید کفش ورزشی حتما چند بار آن را امتحان کنید و مطمئن شوید به پایتان فشار نمی‌آورد.

10) ‌بهترین زمان برای خرید کفش، پایان روز است. در طول روز پاهای شما دما، فشار و استرس زیادی را تحمل می کنند و برای انتخابی آگاهانه و شناسایی سایز دقیق و مناسب، وقت مناسب‌تری است.

 11) ‌هنگام خرید کفش‌ بهتر است جورابی مناسب به پا داشته باشید که بسیار نازک یا بسیار ضخیم نباشد.


  
  

 یک عده لباس‌خواب به تن می‌کنند و عده‌ای دیگر با لباس خانه به رختخواب می‌روند. عادت دوم، عادت پسندیده‌ای نیست. بهتر است خارج از خانه یک نوع پوشش، هنگام بیداری در خانه یک نوع و موقع‌ خواب، لباس‌خواب به تن کنیم. در طول روز، بدن عرق می‌کند و باکتری‌ها روی پوست پخش می‌شوند، بدن در طول شب به تعریق ادامه می‌دهد و باکتری‌های جدید به باکتری‌های قبلی اضافه می‌شوند. برای خواندن محتوا به ادامه مطلب مراجعه شود.

لباس خواب مناسب باید چگونه باشد ؟ نه تنگ باشد و نه خیلی گشاد برای انتخاب لباس‌خواب باید به شکل بدن خود توجه کنیم تا در عین انتخاب لباسی زیبا، بتوانیم خواب راحتی داشته‌باشیم.

 اندازه لباس‌خواب باید مناسب باشد. لباس تنگ مانع خواب راحت و آسوده می‌شود و لباس گشاد نیز دست‌وپا گیر است. آستین کوتاه برای تابستان برای فصل تابستان، لباس‌خواب سبک و نازک با آستین کوتاه انتخاب کنید و برای زمستان لباس‌خوابی که دست‌ها و پاها را کاملا بپوشاند، حتی می‌توانید در زمستان هنگام خواب جوراب هم پا کنید تا خواب آرام‌تری داشته باشید. لباستان مصنوعی نباشد از خرید لبا‌س‌هایی از جنس نایلون خودداری کنید. 

این لباس‌ها به بدن می‌چسبند و باعث تعرق زیاد می‌شوند. لباس‌خواب کتانی بهترین گزینه است. این جنس پارچه نرم و لطیف و شستشو و نگهداری از آن آسان است. حساسیت‌زا نیست و باعث تحریک‌ پوست نمی‌شود. برخی از انواع پارچه‌ها مثل پارچه‌های پشمی و آکریلیک محرک پوست هستند و باعث خارش می‌شوند و خواب راحت را از شما می‌گیرند.

 ریزنقش ها ساتن بپوشند اگر قد کوتاهی دارید و ریز نقش هستید، بهترین لباس‌خواب برای شما، پیراهن ابریشمی یا ساتن است. خانم?هایی که سینه‌های کوچکی دارند، بهتر است پیراهن دکلته بپوشند و اگر سینه‌های بزرگی دارند، بهتر است یقه لباسشان بسته باشد. لباس خواب آیا می‌دانستید آدم‌ها هنگام خواب به 2 دسته تقسیم می‌شوند؟ 

یک عده لباس‌خواب به تن می‌کنند و عده‌ای دیگر با لباس خانه به رختخواب می‌روند. عادت دوم، عادت پسندیده‌ای نیست. بهتر است خارج از خانه یک نوع پوشش، هنگام بیداری در خانه یک نوع و موقع‌ خواب، لباس‌خواب به تن کنیم.

 در طول روز، بدن عرق می‌کند و باکتری‌ها روی پوست پخش می‌شوند، بدن در طول شب به تعریق ادامه می‌دهد و باکتری‌های جدید به باکتری‌های قبلی اضافه می‌شوند. اگر هنگام خواب، لباستان را عوض نکنید، باکتری‌هایی که از عرق تغذیه می‌کنند روی پوستتان افزایش می‌یابند و نه تنها باعث بوی بد بدن می‌شوند، بلکه می‌توانند ناراحتی‌های پوستی ایجاد کنند. مولا همه‌ با لباسی راحت، شلوار کوتاه و … آماده خواب می‌شوند تا در زمان استراحت راحت باشند. اما بر اساس حالات بدنتان، باید جنس لباس خواب خود را طوری انتخاب کنید تا به هنگام شب اذیت نشوید. حال بر اساس ساختار استیل و هیکلتان به شما توصیه‌های را می‌کنیم تا خواب راحتی داشته باشید :

اگر شما دارای اندامی ظریف هستید و قد نسبتا کوتاهی هم دارید؛ بهتر است که جنس لباس شما از ابریشم و یا از ساتن باشد و اگر دارای بالاتنه ظریف و کوچکی هستید بهتر است لباس خواب شما از ناحیه‌ی بالا و در قسمت قفسه‌ سینه‌تان باز باشد و پوشش سختی نداشته باشد چون معمولا توصیه می‌شود به هنگام خواب لباسی بپوشید که از ناحیه‌ی قفسه باز باشد تا بتوانید به هنگام خواب به راحتی نفس بکشید و مشکلی در نفس کشیدنتان به وجود نیاید و حتما به هنگام خواب لباس زیرخود را باز کنید تا راحت باشید.
اگر قد بلندی دارید اما لاغر هستید؛ می‌توانید از لباس‌هایی استفاده کنید که نسبت به لباس‌های خواب دارای جنسی کمی ضخیم تر باشد البته کمی و شما هم می‌توانید از لباس‌های استفاده کنید که دکلته باشند و بهتر است لباس‌های بپوشید که راه راه افقی و ‌یا طرح‌های افقی دارند.
اگر چاق هستید و قدی کوتاه دارید؛ از لباسی استفاده کنید که کمی آزاد تر باشد زیرا شما نسبت به افراد گفته شده در بالا کمی چاق تر هستید اما نه خیلی گشاد که در این لباس گم شوید و در خواب لباس‌تان به دست و پای‌تان بپیچد.
اگر چاق هستید ولی قدی بلند دارید؛ بهتر است لباسی بپوشید که طرح و راه راهای عمودی داشته باشد و اگر پاهای خیلی بلندی دارید بهتر است شلوارک‌هایی کوتاه بپوشید تا قد بلند شما کمتر مشخص شود و از لباس های خوابی که بلند هستند پرهیز کنید.

لباس خواب باید از چه نوع پارچه ای باشد؟ 

لباس‌های از جنس پلاستیک و نایلون را به تن نکنید. زیرا به دلیل بافت آنها راحت نخواهید بود. لباس خواب بهتر است از جنس نخ باشد زیرا این جنس پارچه نرم و راحت است و شما را به هنگام خواب کلافه نمی کند و حتما از لباس خواب‌های از جنس پشم و اکریلیک دوری کنید، زیرا این جنس‌ها به دلیل نوع مخصوص بافتشان باعث خارش بدن می‌شوند پس توصیه می‌شود از لباس‌هایی از این جنس نه حتی برای لباس خواب حتی برای هیچ لباسی استفاده نشود.
حال توصیه‌ی ما به شما چیست ؟
ما به شما توصیه می‌کنیم برای بهتر خوابیدن، بخصوص در زمستان که هوا سرد است، بهتر است لباسهایی ضخیم تر بپوشید و اگر از آن افرادی هستید که با لباس‌های ضخیم خوابتان نمی رود، ما توصیه می‌کنیم به هنگام خواب‌ یک جوراب پشمی بپوشید، زیرا اگر از ناحیه‌ی پا بدنتان را گرم کنید دیگر سرمایی احساس نخواهید کرد و مانند ‌یک بچه ناز به راحتی به خواب خواهید رفت

در صورتی که قانع شده‌اید تا هنگام خواب، لباس‌خواب به تن کنید، قبل از انتخاب این لباس به این نکته‌ها توجه کنید: لباس خانگی چاق ها لباس با خطوط عمودی بپوشند بهترین لباس‌خواب برای شما، پیژامه‌‌ای با خطوط عمودی است.

اگر پاهای بلندی دارید، می‌توانید پیراهن کوتاه انتخاب کنید تا در عین آزاد بودن در آن زیبا به نظر برسید. لباس راحتی لاغرها لباس با خطوط افقی بپوشند اگر قد بلندی دارید و ریزنقش هستید، لباس‌خواب رنگی برای شما بسیار مناسب است. اگر لاغر هستید، لباس‌هایی با خطوط افقی انتخاب کنید.

در غیر این صورت هر نوع طرح‌ و رنگی برازنده شماست. لباس خواب با لباس سبک بخوابید با حداقل لباس بخوابید. نتایج تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده خوابیدن بدون لباس یا با لباس سبک می‌تواند به سلامت کمک کند. طی خواب، بدن کاملا در حالت استراحت است، عضلات و ماهیچه‌ها شل می‌شوند و کار بازسازی ارگان‌ها و حذف سم‌ها آغاز می‌شود. 


  
  

لباس خواب مناسب باید چگونه باشد؟ بازدید: 261 نظرات: 0 یک عده لباس‌خواب به تن می‌کنند و عده‌ای دیگر با لباس خانه به رختخواب می‌روند. عادت دوم، عادت پسندیده‌ای نیست. بهتر است خارج از خانه یک نوع پوشش، هنگام بیداری در خانه یک نوع و موقع‌ خواب، لباس‌خواب به تن کنیم. در طول روز، بدن عرق می‌کند و باکتری‌ها روی پوست پخش می‌شوند، بدن در طول شب به تعریق ادامه می‌دهد و باکتری‌های جدید به باکتری‌های قبلی اضافه می‌شوند. برای خواندن محتوا به ادامه مطلب مراجعه شود.

لباس خواب مناسب باید چگونه باشد ؟ نه تنگ باشد و نه خیلی گشاد برای انتخاب لباس‌خواب باید به شکل بدن خود توجه کنیم تا در عین انتخاب لباسی زیبا، بتوانیم خواب راحتی داشته‌باشیم.

 اندازه لباس‌خواب باید مناسب باشد. لباس تنگ مانع خواب راحت و آسوده می‌شود و لباس گشاد نیز دست‌وپا گیر است. آستین کوتاه برای تابستان برای فصل تابستان، لباس‌خواب سبک و نازک با آستین کوتاه انتخاب کنید و برای زمستان لباس‌خوابی که دست‌ها و پاها را کاملا بپوشاند، حتی می‌توانید در زمستان هنگام خواب جوراب هم پا کنید تا خواب آرام‌تری داشته باشید. لباستان مصنوعی نباشد از خرید لبا‌س‌هایی از جنس نایلون خودداری کنید. 

این لباس‌ها به بدن می‌چسبند و باعث تعرق زیاد می‌شوند. لباس‌خواب کتانی بهترین گزینه است. این جنس پارچه نرم و لطیف و شستشو و نگهداری از آن آسان است. حساسیت‌زا نیست و باعث تحریک‌ پوست نمی‌شود. برخی از انواع پارچه‌ها مثل پارچه‌های پشمی و آکریلیک محرک پوست هستند و باعث خارش می‌شوند و خواب راحت را از شما می‌گیرند.

 ریزنقش ها ساتن بپوشند اگر قد کوتاهی دارید و ریز نقش هستید، بهترین لباس‌خواب برای شما، پیراهن ابریشمی یا ساتن است. خانم?هایی که سینه‌های کوچکی دارند، بهتر است پیراهن دکلته بپوشند و اگر سینه‌های بزرگی دارند، بهتر است یقه لباسشان بسته باشد. لباس خواب آیا می‌دانستید آدم‌ها هنگام خواب به 2 دسته تقسیم می‌شوند؟ 

یک عده لباس‌خواب به تن می‌کنند و عده‌ای دیگر با لباس خانه به رختخواب می‌روند. عادت دوم، عادت پسندیده‌ای نیست. بهتر است خارج از خانه یک نوع پوشش، هنگام بیداری در خانه یک نوع و موقع‌ خواب، لباس‌خواب به تن کنیم.

 در طول روز، بدن عرق می‌کند و باکتری‌ها روی پوست پخش می‌شوند، بدن در طول شب به تعریق ادامه می‌دهد و باکتری‌های جدید به باکتری‌های قبلی اضافه می‌شوند. اگر هنگام خواب، لباستان را عوض نکنید، باکتری‌هایی که از عرق تغذیه می‌کنند روی پوستتان افزایش می‌یابند و نه تنها باعث بوی بد بدن می‌شوند، بلکه می‌توانند ناراحتی‌های پوستی ایجاد کنند. مولا همه‌ با لباسی راحت، شلوار کوتاه و … آماده خواب می‌شوند تا در زمان استراحت راحت باشند. اما بر اساس حالات بدنتان، باید جنس لباس خواب خود را طوری انتخاب کنید تا به هنگام شب اذیت نشوید. حال بر اساس ساختار استیل و هیکلتان به شما توصیه‌های را می‌کنیم تا خواب راحتی داشته باشید :

اگر شما دارای اندامی ظریف هستید و قد نسبتا کوتاهی هم دارید؛ بهتر است که جنس لباس شما از ابریشم و یا از ساتن باشد و اگر دارای بالاتنه ظریف و کوچکی هستید بهتر است لباس خواب شما از ناحیه‌ی بالا و در قسمت قفسه‌ سینه‌تان باز باشد و پوشش سختی نداشته باشد چون معمولا توصیه می‌شود به هنگام خواب لباسی بپوشید که از ناحیه‌ی قفسه باز باشد تا بتوانید به هنگام خواب به راحتی نفس بکشید و مشکلی در نفس کشیدنتان به وجود نیاید و حتما به هنگام خواب لباس زیرخود را باز کنید تا راحت باشید.
اگر قد بلندی دارید اما لاغر هستید؛ می‌توانید از لباس‌هایی استفاده کنید که نسبت به لباس‌های خواب دارای جنسی کمی ضخیم تر باشد البته کمی و شما هم می‌توانید از لباس‌های استفاده کنید که دکلته باشند و بهتر است لباس‌های بپوشید که راه راه افقی و ‌یا طرح‌های افقی دارند.
اگر چاق هستید و قدی کوتاه دارید؛ از لباسی استفاده کنید که کمی آزاد تر باشد زیرا شما نسبت به افراد گفته شده در بالا کمی چاق تر هستید اما نه خیلی گشاد که در این لباس گم شوید و در خواب لباس‌تان به دست و پای‌تان بپیچد.
اگر چاق هستید ولی قدی بلند دارید؛ بهتر است لباسی بپوشید که طرح و راه راهای عمودی داشته باشد و اگر پاهای خیلی بلندی دارید بهتر است شلوارک‌هایی کوتاه بپوشید تا قد بلند شما کمتر مشخص شود و از لباس های خوابی که بلند هستند پرهیز کنید.

لباس خواب باید از چه نوع پارچه ای باشد؟ 

لباس‌های از جنس پلاستیک و نایلون را به تن نکنید. زیرا به دلیل بافت آنها راحت نخواهید بود. لباس خواب بهتر است از جنس نخ باشد زیرا این جنس پارچه نرم و راحت است و شما را به هنگام خواب کلافه نمی کند و حتما از لباس خواب‌های از جنس پشم و اکریلیک دوری کنید، زیرا این جنس‌ها به دلیل نوع مخصوص بافتشان باعث خارش بدن می‌شوند پس توصیه می‌شود از لباس‌هایی از این جنس نه حتی برای لباس خواب حتی برای هیچ لباسی استفاده نشود.
حال توصیه‌ی ما به شما چیست ؟
ما به شما توصیه می‌کنیم برای بهتر خوابیدن، بخصوص در زمستان که هوا سرد است، بهتر است لباسهایی ضخیم تر بپوشید و اگر از آن افرادی هستید که با لباس‌های ضخیم خوابتان نمی رود، ما توصیه می‌کنیم به هنگام خواب‌ یک جوراب پشمی بپوشید، زیرا اگر از ناحیه‌ی پا بدنتان را گرم کنید دیگر سرمایی احساس نخواهید کرد و مانند ‌یک بچه ناز به راحتی به خواب خواهید رفت

در صورتی که قانع شده‌اید تا هنگام خواب، لباس‌خواب به تن کنید، قبل از انتخاب این لباس به این نکته‌ها توجه کنید: لباس خانگی چاق ها لباس با خطوط عمودی بپوشند بهترین لباس‌خواب برای شما، پیژامه‌‌ای با خطوط عمودی است.

اگر پاهای بلندی دارید، می‌توانید پیراهن کوتاه انتخاب کنید تا در عین آزاد بودن در آن زیبا به نظر برسید. لباس راحتی لاغرها لباس با خطوط افقی بپوشند اگر قد بلندی دارید و ریزنقش هستید، لباس‌خواب رنگی برای شما بسیار مناسب است. اگر لاغر هستید، لباس‌هایی با خطوط افقی انتخاب کنید.

در غیر این صورت هر نوع طرح‌ و رنگی برازنده شماست. لباس خواب با لباس سبک بخوابید با حداقل لباس بخوابید. نتایج تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده خوابیدن بدون لباس یا با لباس سبک می‌تواند به سلامت کمک کند. طی خواب، بدن کاملا در حالت استراحت است، عضلات و ماهیچه‌ها شل می‌شوند و کار بازسازی ارگان‌ها و حذف سم‌ها آغاز می‌شود. 


  
  

 

ژل بازی اسلایم چیست و چه اثراتی دارد؟ ژل بازی اسلایم یک ماده خمیری است که حالت ژلاتینی دارد و از آن برای بازی کودکان و رشد خلاقیت آن‌ها استفاده می‌شود. در اینجا فواید، عوارض و روش‌های نگهداری این خمیر بازی بررسی شده است.

خمیر اسلایم که به خمیر جادویی معروف است، یک وسیله بازی برای کودکان می باشد که می توانند با آن به راحتی اشکال و اجسام را درست کنند بدون اینکه کثیف کاری و ریخت و پاش داشته باشد. گفته می شود بازی با خمیر اسلایم یا خمیر جادویی برای افزایش مهارت و خلاقیت کودک نقش موثری را ایفا می کند.

اسلایم چیست

اسلایم یکی دیگر از وسیله های بازی کودکان است که امروزه در همه کشورها بخصوص ایران استفاده از آن ها باب شده است. اسلایم نوعی خمیر برای بازی است که استفاده از آنها باعث تخلیه ی فشارهای عصبی در کودکان می شود. استفاده از اسلایم معایب و مزایای خاص خودش را دارد. برای اینکه بدانید اسلایم چیست، تا انتهای متن با ما باشید.

اسلایم و خرید اسلایم

اسلایم یک ماده خمیری است که حالت ژلاتینی دارد و به شکل های گوناگوی درمیاد خمیر اسلایم یا همان خمیر جادویی یک وسیله بازی برای کودکان است و با آن می توانند اشکال و اجسام درست کنند . بازی با خمیر جادویی در افزایش مهارت و خلاقیت کودک نقش موثری را ایفا میکند اما خالی از لطف نیست که بدانید همین وسیله بازی ممکن است کودک شما را بیمار کند.

ویدئوهای زیادی در باره خمیربازی اسلایم منتشر شده که کودکان و والدین آن ها را به خرید این بازی سرگرم کننده برای کودکانشان تشویق می کند.

 

درحالی این بازی، تفریحی ساده و خوب برای کودکان به شمار می آید که می تواند آن ها را به خوبی سرگرم کند و همین مساله، والدین را به خرید فوری این بازی تشویق می کند.

ویدئوهای زیادی در باره خمیربازی اسلایم منتشر شده که کودکان و والدین آن ها را به خرید این بازی سرگرم کننده برای کودکانشان تشویق می کند. اما لازم است که بدانید این ژل بازی ممکن است خطرناک نیز باشد و کودک شما را بیمار کند.

ژل بازی اسلایم چه فوایدی دارد؟ اسلایم ژله ای است بر پایه پلیمرهای بهداشتی که به علت روانی و انعطاف پذیری فرد با فشردن آن استرس خود را تخلیه و از صداهایی که از حبس هوا در بین لایه های آن ایجاد می شود لذت می برد. انعطاف پذیری اسلایم طوری است که می توان اشکالی خلاقانه ای با آن ایجاد کرد.

استفاده از رنگ های متنوع بهداشتی، بازی با خمیر اسلایم را برای کودکان و نوجوانان خوشایند کرده است. بازی با رنگ های روشن و پر جنب و جوش هم تسکین دهنده و هم هیجان انگیز است، در برخی از این خمیر ها از لایحه های اسانس نعنا و اسانس های خوشبوی دیگر نیز وجود دارد که حس آرامش و جذابیت آن را افزون می کند.

فراهم کردن فرصتی برای بچه ها جهت شرکت در بازی های حسی می تواند به آرامش و حفظ احساسات قوی در هنگام بازی و یادگیری سریع تر و رشد خلاقیت آنها کمک کند.

 

هزینه تهیه این خمیر جادویی زیاد نیست و اکثر افراد می توانند آن را تهیه کنند و مزیت دیگر این ژل بازی، قابل حمل بودن آن است یعنی به راحتی می توانید آن را با خود به همه جا برده و در موقعیت های مختلف کودک خود را سرگرم کنید.


  
  

 

این مدل کفش در فرهنگ عمومی ،کفش پاشنه سه سانت شناخته می‌شود؛ کفشی با پاشنه کوتاه و باریک که ارتفاع پاشنه در بلندترین حالت از سه سانتی متر بیشتر نمی‌شود، به همین دلیل پاشنه راحتی است. به خانم‌هایی که قد آنها از حد نرمال کوتاه‌تر است، پیشنهاد می‌کنیم کفش های روزمره خود را با این مدل پاشنه انتخاب کنند. کفش با این مدل پاشنه، برای کار و ‌مهمانی‌های عصر مناسب است.

با انواع پاشنه و کاربرد آنها در تکمیل ست لباس خود آشنا شوید.
هنگام گشت زدن در بازار کفش فروشی ها با انبوهی از مدل کفش و مدل پاشنه روبه‌رو می شوید اما واقعا بهترین انتخاب برای مهمانی عصر، یک شام دوستانه یا مراسم افتتاحیه چیست؟ برای رسیدن به این جواب باید با انواع پاشنه آشنا شوید.


کفش مناسب پیاده روی چه کفشی است؟ با توجه به اهمیت ورزش و به خصوص پیاده روی در زندگی روزمره اما داشتن یک کفش مناسب پیاده روی از ضروریات این ورزش مهم به شمار می رود.

 چرا که هر چقدر پیاده روی به سلامت بدن شما کمک کند به همان نسبت پوشیدن کفش نامناسب باعث آسیب رسیدن به بدن شما می شود. پوشیدن کفش مخصوص پیاده روی حتی در مسیر کار هم پیشنهاد می شود.برای این که بدانید چه کفشی مناسب پیاده روی است، الی گشت مطلبی را تهیه نموده تا شما در هنگام خرید کفش هوشمندانه تر عمل کنید. کفش مناسب پیاده روی مطالب مرتبط: می خواهید در زمستان کمپ بزنید؟ این نکات را بخوانید!

 بدون این تجهیزات در کمپ آب نخورید برای پیاده روی، کوه نوردی و دویدن انتخاب کفش و کتانی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. دلیلش هم این است که کفش مناسب برای پیاده باعث می شود تا مفاصلتان آسیب نبیند و بهترین عملکرد را در مسیرهای انتخابی خود داشته باشید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب کتانی و کفش مناسب برای پیاده روی نیاز به داشتن دانش مناسبی است، و مانند خرید دیگر های تنها سلیقه ملاک نمی باشد. 

کفش پیاده روی چند نکته هنگام خرید کفش مخصوص پیاده روی و دویدن تفاوت کفش مخصوص پیاده روی و دویدن کفش های مناسب برای پیاده روی معمولا سفت بوده و به راحتی خم نمی شوند؛ در حالیکه، کفش های مناسب دویدن، انعطاف بیشتری داشته و راحت تر خم می شوند. بنابراین، اگر قصد انجام هر دو کار را دارید، دو کفش مجزا خریداری کنید.

 شب ها کفش بخرید به دلیل اینکه در طول روز پاها فعالیت زیادی دارند متورم می شوند و بزرگتر خواهند بود، به همین دلیل شب کفش خود را بخرید تا دچار مشکل نشوید. حتما جوراب بپوشید هنگام دویدن و یا راه رفتن، حتما از جوراب استفاده کنید. بهتر است از جوراب های نخی استفاده کنید، که سبب بهبود عملکرد و یا کاهش درد شده و از پیشرفت بدشکلی در اندام جلوگیری می کند. 

به شست پا توجه کنید حدود 2 سانتی متر بین شست پا و جلوی کفش فاصله است، به همی دلیل نباید کفشی را بخرید که پنجه پایتان را اذیت نماید.

انواع کفش مخصوص دویدن و پیاده روی در کوهستان

کفش مدل Adidas Terrex Solo کسانی که عاشق طبیعت گردی هستند، این مدل بهترینکفش را می توانند انتخاب کنند؛ این کفش که محصول معروف ترین کمپانی تولید کفش های ورزشی است و خیالتان را بابت کیفیت کفش راحت می کند. زیره لاستیکی و فوق‌العاده راحت این کفش ™TRAXION است که باعث خاصیت چسبندگی بالای آن و محافظت از پا می‌شود و همین امر سبب شده تا این کفش برای پیاده‌روی در مسیرهای طولانی در تمام سطوح مناسب باشد. 

توصیه می شود که از این کفش در سطح خشک بیشتر استفاده کنید. در قسمت پنجه این کفش لاستیک به کار برده شده است که سبب محافظت از انگشتان پا شما می شود. به طور خلاصه کفش Adidas Terrex Solo از مقاومت بسیار بالا و چسبندگی مناسبی برخوردار است و برای طبیعت گردی انتخاب خوبی است.

کفش مردانه مدل Merrell Capra کفش Merrell Capra دارای طراحی مناسب برای پیاده روی های سبک و سریع در کوهستان می باشد. این کفش دارای زیره ای محکم و ساخته شده از چرم جیر می باشد، که یکی از بهترین انتخاب ها برای یک پیاده روی طولانی در طبیعت و محیط های کوهستانی می باشد. قیمت کفش هم چندان بالا نیست و در مقابل سایر کفش های موجود در بازار انتخاب بسیار مناسبی می باشد. در قسمت جلوی کفش Merrell Capra پلیمر به کار رفته است که در نتیجه محافظت کافی از انگشتان پا در برابر ضربه فراهم می‌شود. کمپانی کفش (مرل) دارای 26 سال سابقه در تولید کفش های با کیفیت ورزشی دارد.


  
  

Mediapad T3 7.0 Tablet

در این نوشته می‌خواهیم بدانید گوشی هوشمند چیست؟ پس از اینجا شروع می‌کنیم که، امروزه همه چیز در حال هوشمند شدن است. منظور از هوشمند شدن این است که انسان روی آن چیز کنترل بیشتری دارد و کارهای بیشتری را می‌تواند با آن انجام دهد. در عین حال، آن دستگاه یا وسیله خودکارتر از قبل شده است. یعنی کافی است شما دستور لازم را به آن بدهید، به صورت خودکار، کار تمام شده را به شما تحویل می‌دهد. شاید یک نموم? بارز آن همین ماشین لباس‌شویی‌هایی است که در هر خانه وجود دارد و به صورت خودکار لباس‌های ما را می‌شوید.

 گوشی‌های تلفن همراه، در ابتدا فقط کار ایجاد ارتباط صوتی را انجام می‌دادند. تا اینکه به امکانات آنها روز به روز افزوده شده و امروزه گوشی‌ها، کمترین کاری که می‌توانند بکنند، ایجاد ارتباط صوتی است. البته روش همان ارتباط صوتی هم عوض شده و راحت‌تر و کم هزینه‌تر از قبل شده است.

 گوشی موبایل هوشمند چیست؟

 گوشی موبایل هوشمند چیست؟ گوشی‌های هوشمند از نظر سخت افزاری قوی‌تر از گوشی‌های قدیمی هستند. به همین دلیل از سیستم عامل‌های پیشرفته‌تری هم بهره می‌برند. سیستم عامل‌هایی مثل اندروید و iOS برای همگان شناخته شده‌اند. ولی اندروید به دلیل رایگان بودن، در کشور ما بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرف دیگر، سیستم عامل آنقدر در پیشرفته شمرده شدن موبایل تاثیرگذار است، که خیلی‌ها گوشی را با نام سیستم عامل می‌شناسند. روی سیستم عامل‌های گوشی‌های هوشمند، نرم افزارهای متعددی را می توان نصب کرد.

 از همین رو، به امکانات آن گوشی می‌توان هر لحظه افزود. برای هر کاری هم ده‌ها و چه بسا صدها نوع نرم افزار وجود دارد که خیلی از آنها هم به رایگان منتشر شده است. امروزه با اتصال گوشی‌های هوشمند به شبک? جهانی اینترنت، کارکرد آنها پیچیده‌تر و مفیدتر از قبل شده است. امروز با همین گوشی‌های هوشمند متصل به اینترنت، معنای دهکد? جهانی بیشتر نمود پیدا کرده است. 

رشد وسایل ارتباطی بر بستر اینترنت، آن قدر زیاد است که تا چند سال آتی در هر کجایی که فکرش را بکنیم، اینترنت وجود خواهد داشت. گوشی های هوشند را حتی از ظاهر آنها هم می‌توان تشخیص داد. رنگ و لعابی که چنین گوشی‌هایی دارند، نظر هر فردی را به خود جلب می‌کند. 

کسانی که تا به حال گوشی هوشمند نداشتند، با خرید یک گوشی هوشمند می‌فهمند که چرا دیگران 24 ساعته این وسیله را از خود جدا نمی‌کنند. خلاصه اینکه، با استفاده از یک گوشی هوشمند، می‌توان به پیشبرد اهداف زندگی سرعت بیشتری بخشید. البته به شرطی که با نحو? درست استفاده کردن آن آشنا باشیم. 

مثلاً از اوقات مرد? خود استفاده کنیم و با گوشی هوشمند خود مطالعه کنیم. این مقاله راجع به تعریف ساده و به دور از اصطلاحات تخصصی راجع به چیستی گوشی هوشمند بود. امیدوارم توانسته باشم شما را به خواسته‌هایتان رسانده باشم. اگر بحث و نظری بود، در قسمت نظرات در خدمت شما هستم.

کدام گوشی هوشمند است ؟ کارشناسان می گویند در سال گذشته ده ها میلیون موبایل هوشمند در سراسر دنیا به فروش رفته است. این خبر خوبی برای فروشندگان این گونه وسایل محسوب می شود. با این حال باید دید، چند نفر به طور قطع می دانند که اصلاً گوشی هوشمند چیست ؟ آیا صرفاً دستگاه پر زرق و برقی است که به شما اجازه می دهد بتوانید توسط آن قطعات کوتاه فیلم را تماشا کنید؟ یا اصلاً یک ابزار کاری و تجاری است؟

 به نظر شما چیزی است که بتوان با گذاشتن آن روی میز مذاکره، همکاران و طرف های مذاکره را تحت تأثیر قرار داد؟ از نظر شما آیا BlackBerry را می توان یک گوشی هوشمند به حساب آورد؟ و از همه مهم تر، داشتن یکی از این دستگاه ها چه معنی و مفهومی برای شما دارد؟گوشی ها دارند هوشمندتر می شوند و با گذشت زمان، تمام گوشی ها به سطحی از کاربردهای پیشرفته خواهند رسید که با نمونه های هوشمند امروزی برابری خواهند کرد.

 بنا به گفته یک تحلیلگر مرکز تحقیقاتی گارتنر، مشخصات یک گوشی موبایل هوشمند عبارت است از: صفحه نمایش بزرگ، قابلیت کار با اطلاعات، ابزاری دستی برای ارائه کارایی های کامل یک تلفن، و در عین حال قابلیت های یک PDA را نیز داشته باشد. 

اغلب ناظران صنعتی و تولیدکنندگان با این تعریف تقریباً ساده این تحلیلگر موافقند، اما از نظر طراحان این گوشی ها، شکی نیست که قابلیت کار با برنامه های کاربردی، به طور قطع یکی از ویژگی ها و خصوصیات اصلی این دستگاه ها به شمار می رود. 

جیسون لانگریج، مدیر تجارت موبایل مایکروسافت در انگلستان، در این باره می گوید: از نظر ما گوشی هوشمند ترکیبی از دستگاه های سنتیِ ارتباطی با برنامه های کاربردی و اطلاعات پیشرفته است. 

در یک تعریف ساده تر، یک گوشی پیشرفته امکان دسترسی شما به ایمیل هایتان را مقدور می سازد، اما یک گوشی هوشمند می تواند ایمیل ها و تقویم قرارها را با پی سی هماهنگ سازد.

 به هرحال ارائه یک تعریف کامل و جامع از گوشی هوشمند بسیار فراتر از تعاریفی است که ویژگی هایی مانند قابلیت اجرای برنامه های کاربردی را دربر می گیرد. این تعریف در بطن خود گوشی نهفته است. گوشی های هوشمند در حقیقت بیشتر، خصوصیات پی سی ها را دارند تا گوشی موبایل. خصیصه اصلی یک گوشی موبایل هوشمند از نظر عامه مردم این است که قابل برنامه ریزی باشد.

 تحلیلگر دیگری از Ovum وجه تمایز یک گوشی هوشمند را در دارا بودن سیستم عامل باز و قابلیت نصب و لغو آزادانه برنامه های کاربردی می داند. شاید بتوان مناسب ترین تعریف گوشی هوشمند را از قول یکی از متخصصان IT این گونه بیان نمود: من وقتی یک گوشی را می بینم، می توانم هوشمند بودن آن را تشخیص بدهم. 

گوشی هوشمند دستگاهی است که مدیران از کارکنان فنی خود می خواهند آن را برایشان تنظیم نمایند و مدیر مربوطه در حال بازگشت به خانه و روی صندلی عقب تاکسی، اطلاعات حساس شرکت را مرور می کند. برخلاف دیگر گوشی های موبایل، گوشی های هوشمند می توانند هدف انواع ویروس ها و بدافزارها قرار گیرند.

 مسلماً اکثر ویروس ها و کرم ها به طور معقولانه ای با هدف فعال شدن، با ملایمت از کاربران درخواست می کنند عمل خاصی را انجام دهند.


  
  

روی آوردن به کتابخوانی و استفاده از آموخته های دیگران مانند هر کار دیگری نیاز به انگیزه و شوق درونی دارد و این کار به صورت ناگهانی و فوری ایجاد نمی شود بلکه عادت و رفتاری است که نیاز به مداومت، صبر، حوصله، تمرکز و دقت دارد. بزرگترین عامل ایجاد علاقه به کتاب و کتابخوانی در دسترس بودن کتاب برای خواننده است، برای کسی که پیوسته به کتاب های خوب دسترسی داشته باشد همواره این فرصت فراهم است که به یکی از بزرگترین گذرگاه های فکری و تفریحی راه پیدا کند. 

آشنایی و انس فرد با کتاب و کتابخوانی از خانواده آغاز می شود، خانواده می تواند انرژی عمیق بر عادت های فرد و فرهنگ سازی مطالعه داشته باشد. باسواد بودن والدین، موقعیت شغلی و اجتماعی خانواده، مسائل اقتصادی، نوع گرایش های والدین، مسائل روانی خانواده، کیفیت برنامه ریزی مطالعه، میزان دسترسی به کتاب و کتابخانه در منزل از جمله عوامل ایجاد انگیزه کتابخوانی در فرد است.

بستÙ? 7 جÙ?دÛ? رÙ?تارÙ?اÛ? Ø®Ù?ب

بهترین موضوعات برای خرید کتاب

دیگر نهاد اثرگذار بر ترویج فرهنگ کتابخوانی مدرسه است و نقش مدرسه و بهره مندی از کتابخانه های مناسب، کتابداران آشنا به روش ها و فنون مطالعه، سوق دادن دانش آموزان به فعالیت های گروهی کتابخانه ای، مطالعه، تحقیق و معرفی تازه های کتاب می تواند بر گرایش به مطالعه موثر باشد. اجتماع و رسانه های گروهی نیز در ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش مهمی ایفا می کنند. پیشنهادهای کتاب در موارد مختلف خانه فرهنگ و هنر کتاب‌ رمان و کتاب روان شناسی ,کتاب مذهبیکتاب شعر,  کتاب تاریخکتاب تجارت و خیلی دسته بندی‌های ریز‌تر در دسترس است.

انگیزه کتابخوانی را در دانش‌آموزان کلاس درس‌تان می‌توانید با تبلیغ کتاب‌ها، به اشتراک گذاشتن هیجان بلندخوانی یک کتاب، جمع‌آوری مجموعه‌‌ای سنجیده از کتاب‌ها، بروز اشتیاق‌تان و تعیین کردن جایزه برای نشان دادن ارزش کتابخوانی، بالا ببرید.

 این‌ها چند پیشنهاد ساده از هزاران پیشنهادی است که می‌توانید در کلاس خود اجرا کنید.

تحقیقات نشان داده‌اند که هر وقت معلم‌ها کاری می‌کنند که یک کتاب، خاص به نظر برسد -حتی کاری به سادگی سرپا گذاشتن کتاب روی میز- احتمال انتخاب شدن آن کتاب و ایجاد انگیزه کتابخوانی از سوی بچه‌ها بیشتر از سایر کتاب‌هاست. ما پیشنهاد می‌کنیم برای این کار کتاب‌ها را «تبلیغ» کنید. چند راهکار برای تبلیغ کتاب‌ها:

  • چند تا از کتاب‌ها را در معرض دید قرار دهید یا در سبد کتاب به‌خصوصی بگذارید تا جذاب‌تر به نظر برسند.
  • برای کتاب‌هایی که «تبلیغ» می‌کنید یک خلاصه آماده کنید. یک کتاب را به بچه‌ها نشان دهید، بعد چند صفحه‌ای از آن را بلند بخوانید یا از بچه‌ها سوال‌هایی بپرسید تا توجه‌شان به آن کتاب جلب شود. وقتی کتاب‌ها را طوری معرفی کنید که کنجکاوی کشف مطالب آن در بچه‌ها برانگیخته شود، می‌بینید که چطور بی‌صبرانه آن را از قفسه‌ها برمی‌دارند. ممکن است آنقدر محبوب شوند که مجبور شوید برای قرض دادن آن فهرست انتظار درست کنید.


مکانیزه شدن و ادامه زباله گردی، ضرورت تلاش برای ارتقاء شاخص ها و ردیف های اعتباری استان و تکمیل طرح های نیمه کاره اولویت نخست مدیریت شهری نیز از دیگر عنوان های خبری این شماره نشریه نامه اراک است. 

هفته نامه، نامه اراک با مشی اجتماعی و اقتصادی به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی سمیه بصیرت منتشر می شود. استان مرکزی داری سه روزنامه، 31 هفته نامه، 13 دو هفته نامه،19ماهنامه و 2 ماهنامه، 18 فصل نامه و 2 فصلنامه است.

 

درباره‌ نویسندگان

لیندا بی. گامبرل پروفسور اختصاصی آموزش در دانشکده‌ی آموزش یوجین تی. مور در دانشگاه کلمسون است. او سابق بر این معلم کلاس‌های سوم و پنجم بود و اکنون متخصص کتاب‌خوانی است. دکتر گامبرل در رئیس اتحادیه بین‌المللی کتاب‌خوانی در سال 2007-2008 بود و به عنوان عضو انتخابی در کنفرانس ملی کتاب‌خوانی و اتحادیه کالج کتاب‌خوانی فعالیت کرده است. او در سال 2004 به تالار مشاهیر کتاب‌خوانی راه یافت. او در زمینه‌ی دستورالعمل استراتژی فهم خواندن، انگیزه‌دهی ادبی و نقش مکالمه در آموزش و یادگیری تحقیقات وسیعی انجام می‌دهد.


دکتر باربارا ماریناک دستیار پروفسور آموزش و لیسانس هماهنگ‌کننده‌ برنامه ادبی در دانشگاه پن استیت هریسبورگ است. دکتر مارینک، پیش از این که استاد دانشگاه پن استیت شود، بیش از بیست سال به عنوان آموزگار مدرسه عمومی مشغول به کار بود. شغل او شامل مشاور کتاب‌خوانی، سرپرست کتاب‌خوانی، سرپرست برنامه درسی راهنمایی و سرپرست بازیگری بوده است. تحقیقات دکتر ماریناک در زمینه‌های متون آموزشی، انگیزه‌دهی کتاب‌خوانی و نظارت و سرپرستی بر دستورالعمل‌های ادبی است.


  
  
یک مرد موفق مردی است که همیشه بتواند توجه اطرافیان را به خودش جلب کند و در واقع نوع انتخاب لباسش،نشان دهنده اعتماد بنفس، شخصیت، کمال و هنر اوست. یک مرد امروزی برای رسیدن به اهدافش تمام تلاش خودش را می کند و هیچ چیزی مانع رسیدن به اهدافش نمی شود. چنین مردی شخصیتی جذاب و بیاد ماندنی دارد و با نوع لباس پوشیدنش، می تواند شیک و منحصر بفرد باشد. ظاهر او از سر تا پا، موقعیت، شخصیت و افکارش را نشان می دهد.
هیچ‌ وقت قدرت جزئیات را دست‌کم نگیرید. هماهنگی کل ظاهرتان به کنار، جزئیات هم به‌‌ همان اندازه مهم هستند. جزئیات می‌توانند نشان‌دهنده ویژگی‌های خاص شخصیتی شما باشند. جالب است که این موارد جزئی اغلب تنوع بالایی دارند.
یک دستمال گردن زیبا یا یک دکمه سر دست زیبا می‌تواند حسابی حال و هوای ظاهرتان را عوض کند و خوش‌سلیقگی شما را به همه نشان بدهد. یادتان باشد جزئیات از اولین مواردی هستند که در ظاهرتان مورد‌توجه قرار می‌گیرند، پس اولین کسی باشید که به آن‌ها خوب توجه می‌کند. لباس تمام رسمی مردانه باید با قوانین مشخص و دقیقی منطبق باشد. لباس تمام رسمی جایی برای نشان دادن علاقه شخصی وهای عحیب نیست، بلکه فرم و قالب خاصی دارد: کت شلوار مشکی با پیراهنی سفید رنگ و کراوات یا پاپیون سفید رنگ.
بازهم تاکید می کنیم که مشکی رنگ است. این قانونی است که در تمامی مراسم رسمی بین المللی مهم رعایت می شود.عده‌ای از مردم تصور می‌کنند که پاپیون زدن فقط مختص آقایان است. نحوه آویزان کردن درست لباس ها  همیشه شیک پوش باشید و در هنگام خرید یا انتخاب لباستان راحت باشید، باید قفسه لباس مرتب و منظمی داشته باشید که با اطلاع کامل از آنچه که دارید، تصمیم بگیرید و هم هنگام انتخاب وقت کمتری را صرف لباس‌پوشیدن بکنید. 
من در اینجا راه های مناسبی برای آویزان کردن انواع لباس ها بیان می کنم:  آویزان کردن لباس ها:  در کمد لباس‌هایتان را باز کنید و با دقت به چوب‌لباسی‌های آویزان‌شده به میله اصلی کمد، نگاهی بیندازید.
  آیا تنوعی در جنس و مدل آنها می‌بینید یا اینکه همه لباس‌هایتان، با هر نوع و فرمی که هستند روی چوب‌لباسی‌های فلزی و پلاستیک ارزان قیمت که معمولا همراه لباس‌های خشکشویی شده به مشتری داده می‌شوند، آویزان شده‌اند؟! 
به احتمال زیاد این‌طور نیست. در کمد همه ما انواع و اقسام چوب‌لباسی‌ها شامل فلزی بدون روکش، فلزی با روکش نازک، پلاستیکی، چوبی و ترکیبی از چوب و فلز یافت می‌شود که یا خودمان آنها را خریداری کرده‌ایم یا هنگام خرید لباس، چوب‌لباسی مخصوصش همراه آن بوده است ولی موضوع اینجاست که اغلب ما معمولا موقع آویزان‌کردن لباس‌ها در کمد باوجود چوب‌لباسی‌های متنوع ، هر چوب‌لباسی خالی‌ای را که در دسترس است، برداشته و لباس را روی آن آویزان می‌کنیم؛ آن‌وقت اعتراض می‌کنیم که نمی‌دانیم چرا کت و دامن یا کت و شلوار نوی ما بعد از مدتی آویزان‌بودن داخل کمد، سرشانه‌هایش بد فرم و چین‌دار شده و دیگر شکل اولیه را روی بدن ما ندارد؛ درصورتی که مقصر اصلی خودمان هستیم زیرا انتخاب ما برای چوب‌لباسی مناسب، درست نبوده است.
بله، تعجب نکنید.  واقعیت این است که خانم‌ها نیز به پاپیون علاقه دارند و آن را با لباس‌های زیادی ست می‌کنند، اما باید موقع استفاده از پاپیون مراقب بود چرا که اگر به درستی استفاده نشود و با لباس‌های‌مان هماهنگی نداشته باشد، جلوه? خوبی نخواهد داشت. برای استفاده از پاپیون بهتر است نکته‌های زیر را در نظر بگیرید.
  برای ست کردن  کراوات با بقیه لباس ها راه های زیادی وجود دارد. هم با لباس های رسمی ست می شوند هم غیر رسمی. البته مدل یقه اتان را هم باید در نظر بگیرید، چون هر مدل یقه ای به هر نوع کراواتی نمی آید. طول و عرض کراوات باید با مدل کت هماهنگ باشد. می توانید از کراوات های تک رنگ روی پیراهن های طرح دار یا برعکس استفاده کنید. انواع مختلف گره را امتحان کنید. از مدل کراوات کلاسیک گرفته تا مدل های اسپرت و مدرن. برای داشتن ظاهری رسمی تر از یک سنجاق کراوات استفاده کنید.

مدل مناسب انتخاب کنید  به گزارش والا مد، همان طور که گفتیم انتخاب اشتباه جلوه خوشایندی در ظاهر شما نخواهد داشت. قرار نیست همه? پاپیون‌ها براق باشند. باید جوری باشند که اندازه گردن‌تان باشند، با آن راحت باشید و یا سفتی آن باعث خارش پوست گردن‌تان نشود. در فصل‌های سرد سال می‌توانید از انواع پاپیون‌های پشمی و فلانل استفاده و در بهار و تابستان از نوع نخی آن استفاده کنید.    به اصول پایبند باشید  این طور جا افتاده است که پایپون‌ها بیشتر مجلسی هستند.
در این جور مواقع پاپیون مشکی ساده و معمولی در ظاهر رسمی تأثیر به‌سزایی خواهد داشت. 
   انواع مختلف پاپیون را بشناسید معمولاً پاپیون‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: آنهایی که به صورت آماده گره خورده‌اند و شما تنها با یک گیره آن را دور گردن خود می‌بندید و آنهایی که باید به صورت دستی گره زده شوند که در این صورت باید طرز گره زدن آن را هم بدانید.
یک ساعت قهوه‌ای که با رنگ کمربند ترکیبی چشم‌نواز و تضادی دلچسب ایجاد می‌کند و با کفش نیمه رسمی سرمه‌ای و خردلی کاملا به این ست‌ هارمونی جالبی می‌بخشد. پیشنهاد ما این است؛ از کنار این ساعت کاملا خاص به راحتی نگذرید. اگر کمربند خردلی انتخاب کردید ساعت با این تم جذابیت بیشتری خواهد داشت.

  
  

مدل مانتو مجلسی از انواع مدل مانتوهای ضروری برای خانم های ایرانی است که در مجالس و مهمانی های رسمی و غیر رسمی مورد استفاده قرار می گیرد. 

مدل مانتو مجلسی 97 دارای طرح های متنوع و شیکی می باشد و شما می توانید از این مدل مانتوها در مجالس مختلف استفاده کنید.مدل و طرح مانتو مجلسی اگر بدرستی انتخاب شود ظاهر و فرم اندام شما متناسب و بدون نقص تر به نظر می رسد بنابراین بهتر است خانم ها در هنگام انتخاب مدل مانتوی مجلسی خود حساسیت لازم را به خرج دهند.

خرید لباس مجلسی زنانه خرید لباس مجلسی زنانه برای بسیاری از افراد یک چالش بزرگ محسوب می شود. موارد زیادی وجود دارد که هنگام انتخاب لباس مجلسی باید مدنظر قرار دهید. در ابتدا باید در مورد تِم مهمانی و لباس هایی که می توانید در آن مهمانی بپوشید، آگاه باشید. استایل و تناسب لباس، نکات مهم دیگری هستند که باید در نظر داشته باشید، چرا که لباس مناسب شما باید زیبا و راحت باشد. هرچند نکات زیادی وجود دارد که باید به آن ها دقت شود، اما بسته به نوع مراسم شما باید مواردی را در نظر داشته باشید.

در این مطلب به مهم ترین نکات خرید یک لباس مجلسی زنانه می پردازیم. مهمانی های غیررسمی و خودمانی لباس مجلسی گزینه ای کاملاً رسمی در کمد لباس هر خانمی است، اما این گزینه می تواند کمی هم غیررسمی باشد. برای دورهمی های خودمانی، یک لباس مجلسی غیر رسمی می تواند انتخاب مناسب تری باشد. برای خرید یک لباس مجلسی زنانه و غیر رسمی این سوال ها را از خودتان بپرسید: • جواهرات طلایی بیشتر به این لباس مجلسی می آیند یا نقره ای؟

• کدام مدل کیف با این لباس مجلسی هماهنگ تر است؟

• آیا این لباس مجلسی به اندازه کافی برای رقصیدن راحت است؟

• آیا بلندی لباس برای مهمانی مورد نظر مناسب است؟

برای بسیاری از خانم ها اینکه بتوانند دوبار از یک لباس استفاده کنند نکته بسیار مهمی است. به همین دلیل، بهتر است بدانید که بسیاری از لباس های مجلسی غیررسمی می توانند در زمستان هم به راحتی با جوراب شلواری، چکمه و ژاکت پوشیده شوند و استایلی شیک جدید به وجود آورند. پس نگران نباشید، چرا که می توانید از لباس های مجلسی غیررسمی استفاده های روزانه داشته باشید.

مدل مانتو مجلسی 

97مدل مانتو کوتاه مجلسی از انواع مدل مانتوهای محبوب و پرطرفدار در بین خانم ها است و این مدل مانتو در انواع طرح های ساده و کار شده طراحی می شود که انتخاب هر یک از این مدل ها کاملا سلیقه ای است. اگر شما تمایل دارید در مهمانی ها و مجالس مختلف شیک پوش و جذاب تر به نظر برسید بهتر است این مدل مانتوها را با شلواری مناسب و کفش پاشنه دار بپوشید تا فرم اندام تان جذاب و بدون نقص به نظر برسد.

مدل مانتو زنانه طرح دارمدل مانتو مجلسی 97 زنانه و دخترانهمدل مانتو مجلسی 97 و مدل مانتو عید 97 در انواع طرح های مختلف موجود هستند و شما می توانید با توجه به فرم اندام و سایر ویژگی های ظاهری خود از بین این مدل های متنوع مانتویی شیک و با تن پوش مناسب را برای پوشیدن انتخاب نمایید.


  
  
<      1   2   3   4   5      >