سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] آن که زمام خود را به دست سستى سپارد ، حقوق را خوار دارد ، و آن که سخن چین را پیروى کند ، دوست را از دست بدهد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :15
بازدید دیروز :1
کل بازدید :108371
تعداد کل یاداشته ها : 190
103/1/9
8:52 ع

جیم بیلند راجرز (متولد 19 اکتبر 1942-اهل دموپولیس ایالت آلاباما) یک سرمایه‌گذار آمریکایی و مفسر مالی موفق است که در حال حاضر در سنگاپور زندگی می‌کند. او یکی از پدیدآورندگان کوانتوم فاند (quantum fund)،استاد دانشگاه، نویسنده، مفسر اقتصادی است.نشریاتی چون تایم، واشینگتن پست و نیویورک تایمز، بارونز فوربز، فورچون، وال استریت جورنال، فایننشال تایمز و بسیاری دیگر از نشریاتی که در زمینه اقتصاد یا فاینانس به فعالیت می‌پردازند به طور مستمر مقالاتی در مورد وی به چاپ رسانده‌اند. وی خود را پیرو مکتب اتریشی در اقتصاد می‌داند.


- آیا هیچ وقت فکر می‌کردید که روزی به جایی که‌امروز هستید خواهید رسید
خیر، من هم مثل تمامی افرادی که به چنین موقعیتی دست یافته‌اند، غافلگیر شده‌ام. من مطمئنا می‌خواستم که در زندگی به جای خوبی برسم و حاضر بودم که برای آن به سختی کار کنم. من همیشه می‌خواستم که زود بازنشسته شوم، ولی هیچ وقت فکر نمی‌کردم که این اتفاق قبل از چهل سالگی‌ام به وقوع بپیوندد.

- وقتی متوجه شدید که اولین میلیون ثروت خود را به دست آورده‌اید آیا وسوسه شدید که کمی کندتر به کارتان ادامه دهید؟
به روشنی روزی را که ارزش خالص دارایی‌ام به‌ یک میلیون دلار رسید، به یاد دارم، نوامبر 1977? آن موقع 35 سال داشتم، و می‌دانستم که برای انجام کاری که می‌خواستم در 37 سالگی – سنی که تصمیم گرفته بودم در آن برای ماجراجویی دست از کار بکشم – انجام دهم.به بیشتر از اینها نیاز دارم.

- رمز موفقیت شما در چیست؟
من اصلا باهوش‌تر از قسمت اعظمی از مردم نیستم، بلکه انگیزه‌ام برای کار و تحمل سختی، از آنها بیشتر بود. من آماده بودم تا عقل سلیم را بیازمایم. اگر همه‌ یک جور فکر کنند باز هم دلیل نمی‌شود که اشتباه نکنند و اگر بتوانید بفهمید که همه دارند اشتباه می‌کنند، به راحتی می‌توانید مقدار زیادی پول درآورید.

 

 


- استراتژی سرمایه‌گذاری شما چیست؟
ارزان می‌خرم و گران می‌فروشم. من سعی می‌کنم کالایی را پیدا کنم که ارزان باشد و یک تغییر مثبت در حال اتفاق افتادن باشد. سپس به قدری مطالعه و پژوهش می‌کنم که قانع شوم درست فکر می‌کردم. البته آن کالا هم باید به قدری ارزان باشد که اگر هم اشتباه کرده باشم خیلی ضرر نکنم. معمولا هر باری که اشتباه می‌کنم به این دلیل است که به‌اندازه‌ کافی بررسی و مطالعه نکرده‌ام.هیچ وقت ارزش «انجام مسوولیت» را دست کم نگیرید. در دهه‌ 1960، جنرال موتورز موفق‌ترین شرکت جهان بود. یک روز، یک تحلیلگر جنرال موتورز به جلسه‌ هیات مدیره رفت و این پیغام را به آنها داد: «ژاپنی‌ها دارند می‌آیند.» آنها این حرف وی را جدی نگرفتند. ولی سرمایه‌گذارانی که مطالعه و بررسی‌های خودشان را درست و دقیق انجام می‌دادند سهام جنرال موتورز خود را فروختند و به جایش سهام تویوتا خریدند.من در حال حاضر به دنبال خرید هیچ سهامی نیستم. ولی اگر چیزهایی وجود داشته باشند که در حال حاضر از لحاظ ارزشی دست کم گرفته شده باشند، برخی کالاهای اولیه و برخی از ارزها هستند.

- بهترین سودی که کردید کی و چگونه بود؟
کوانتوم فاند. وقتی در سال 1970 شرکت را تاسیس کردیم، من تنها 600دلار ته جیبم داشتم. بعد از 10 سال دارایی ما 4200 برابر شده بود.

- آیا می‌خواهید آنقدر ادامه دهید تا بالاخره سقوط کنید؟
خیر. این روزها من ساعات بسیار کمی از روز را صرف کار می‌کنم، چرا که دو دختر کوچک دارم و می‌خواهم بیشترین وقت ممکن را با آنها بگذرانم.هر دو دختر ما دایه‌‌ای چینی دارند و زبان چینی را به خوبی صحبت می‌کنند. برای نسل آنها، انگلیسی و چینی مهم‌ترین زبان‌ها خواهند بود.

- آیا هیچ حقوق بازنشستگی دارید؟
من حقوق بازنشستگی ندارم و امیدوارم که نیازی به آن نداشته باشم. من دارایی‌هایم را جمع کرده‌ام و با استفاده از آنها زندگی می‌کنم.

- آیا اهل ولخرجی و افراط هستید؟
من دوبار به دور دنیا سفر کرده‌ام. بار اول سال 1990 حرکت کردم و با موتور سیکلت در22 ماه 6 قاره را در نوردیدم. بار دوم که در سال 1999 شروع شد، من و همسرم در 3 سال، به 116 کشور دنیا سفر کردیم.

- آیا می‌خواهید ثروتتان را به بچه‌هایتان انتقال دهید؟
من همیشه به این موضوع فکر کرده‌ام، اگر شما خیلی به بچه‌هایتان پول بدهید، آنها را لوس می‌کنید. من وصیت نامه‌ام را طوری تنظیم کرده‌ام که تا سن سی سالگی شان چیز زیادی بهشان نرسد.من به دانشگاه‌هایی چون ییل و آکسفورد رفته‌ام و تعداد زیادی از بچه‌های افراد ثروتمند را دیده‌ام که هیچ‌وقت نیازی به کار و سختی کشیدن نداشته‌اند. من می‌خواهم که بچه‌هایم تحصیلات خوبی داشته باشند و محیط کار را تجربه کرده باشند.تحصیلات و لزوم به کار کردن زندگی مرا عوض کرد و مرا از مرداب آلاباما به اقیانوس جهان پرتاب کرد.

- در هنگام رکود مردم با پول‌هایشان باید چه کار کنند؟
روی چیزهایی سرمایه‌گذاری کنید که از آنها سر در می‌آورید. اشتباهی که بیشتر مردم مرتکب می‌شوند این است که بنا به حرف مجلات و برنامه‌های تلویزیونی سرمایه‌گذاری می‌کنند.بسیاری از مردم در مورد چیزهایی اطلاعات زیادی دارند و باید روی همان چیزها سرمایه‌گذاری کنند. این شیوه‌‌ای است که آدم را ثروتمند می‌کند.شما با سرمایه‌گذاری روی چیزهایی که هیچ در مورد آنها نمی‌دانید، هیچ سودی نخواهید کرد.

بعد از خواندن مصاحبه این مرد سرمایه دار بهتر است قدری هم در مورد چگونگی پس انداز کردن بیاموزید. همچنان با ما همراه باشید.


پس انداز چیست؟ با پس انداز درست پولدار شویم
معمولا اولین چیزی که با شنیدن واژه پس انداز به ذهن اکثر ما ایرانی ها می رسد، بانک است. از نظر ما ایرانی ها، پس انداز یعنی پول هایی که در بانک می گذاریم تا در روز مبادا از آن استفاده کنیم.اما پس انداز یا همان saving در واقع " درآمد خرج نشده یا مصرف معوق است." یعنی میزانی از درآمد که ما آن را خرج نمی کنیم یا اموالی که برای مصرف بعد از این کنار می گذاریم.پس می توان نتیجه گرفت که پس انداز فقط نقدی نیست، بدین معنا که هر نوع صرفه جویی ما در هزینه ها هم می تواند پس انداز باشد و چه بسا این نوع پس انداز بتواند گره های بیشتری از زندگی ما را باز کند.

 

 
اما، می توان پا را از این هم می توان فراتر گذاشت، به این معنا که پس انداز فقط برای روز مبادا نباشد و حتی از این راه هم بتوان پولدار شد. احتمالا در نگاه اول محال و غیرممکن به نظر می رسد، اما کمی که فکر کنیم می بینیم شدنی است.


رعایت نکاتی که روزانه در زندگی با آن سرو کار داریم و خیلی راحت از کنارشان می گذریم، می تواند در این راه به ما کمک کند.

1.ولخرجی نکنید
ولخرجی یعنی هزینه های اضافی که خودمان به خودمان تحمیل می کنیم. خرید کردن هایی که مازاد میزان مصرف شما هستند، نمونه ای بارز از ولخرجی های بی موردی است که نتیجه اش فقط به باد دادن پولتان است. پس نگذارید پول هایتان را باد با خود ببرد.

2.سقف خرید تعیین کنید
فروشگاه های بزرگ معمولا بهترین جا برای خرید کردن هستند. می توانید با تنها یکبار مراجعه به این نوع فروشگاه ها همه خریدهایتان را انجام دهید. اما خطر هم شما را یا بهتر بگوییم پولتان را تهدید می کند. برای اینکه وسوسه به سراغتان نیاید، حتما یا لیستی از خریدهایتان تهیه کنید یا سقفی برای پولی که می خواهید خرج کنید، تخمین بزنید.

3.فروش فوق العاده و حراج را از دست ندهید
یکی از بهترین مسیرهای پس انداز است. حراج های فصلی و فروش های فوق العاده برای شما فرصتی است که هم جنس خوب بخرید و هم پول زیادی نپردازید و این یعنی پس انداز.

4.در برابر غذاهای بیرون خویشتن دار باشید
یکی از بزرگترین تفریحات ایرانی ها بیرون غذا خوردن است. غذای بیرون خوردن تفریح خوبی است به شرطی که به این دو نکته توجه کنید. اول اینکه غذاهایی را که می توانید در خانه آماده و نوش جان کنید از رستوران نگیرید. دوم اینکه سعی نکنید به زور همه غذایتان را میل کنید. می توانید اضافه غذای خود را به خانه ببرید و یک وعده دیگر هم از آن استفاده کنید.به این ترتیب هم از خوردن غذای بیرون لذت می برید و هم پول پس انداز می کنید.

5.خرج و مخارجتان را یادداشت کنید
افرادی را می شناسم که با نوشتن تمام هزینه های خود از کوچکترین خرید های روزانه گرفته تا بزرگترین خرج های عمده، هزینه هایشان را کنترل و مدیریت می کنند.اگر به دنبال کنترل هزینه هایتان هستید، از همین امروز دفترچه ای را به این کار اختصاص دهید و همه خرج هایتان را بنویسید. مقایسه ماهیانه این هزینه ها شما را در کنترل هزینه ها موفق تر خواهد کرد.

6.دنبال پاسخ چراها باشید
اگر روزی با دیدن قبوض خدماتی یامسائلی از این دست برق از سرتان پرید و متوجه شدید، بیشتر از حد مجاز خرج روی دستتان گذاشته، دنبال دلیلش باشید تا دیگر شوکه نشوید و اوضاع دوباره برایتان عادی شود.
رعایت همین نکات بسیار ساده می تواند صفرهای پول های خارج از بانک شما را از صفرهای پول هایی که در بانک دارید بیشتر کند، یا به عبارت دیگر با پس انداز پولدار شوید. امتحان کنید، امتحانش ضرری ندارد.


  
  

در همین چند مشت پنبه، یک دنیا راز پنهان شده است. کافی است بازش کنید تا به توانایی مادرانه‌تان شک کنید یا به‌خاطر اینکه فرزندتان درست و به‌موقع آن را کثیف می‌کند به موفقیت‌آمیز بودن تلاش‌های‌تان در مراقبت از او افتخار کنید. شاید برای کسانی که تجربه شما را پشت سر نگذاشته‌اند، پوشک یک نوزاد تنها یک عنصر پر از آلودگی و کثیف در خانه باشد که باید زودبه‌زود از شرش خلاص شوید. اما برای شما که از اوضاع مزاجی گرفته تا سلامت سیستم ایمنی بدن فرزندتان را با آن کنترل می‌کنید، یک پوشک باارزش‌تر از این حرف‌هاست. اگر تازه به گروه مادرها وارد شده‌اید یا اینکه قصد مادر شدن دارید،‌ این مطلب را از دست ندهید. در این صفحات قرار است همه آنچه باید در مورد پوشک بچه‌ها بدانید را با شما در میان بگذاریم.

? تعویض پوشک؛ چندوقت یک بار؟

 

پس از هر بار کار کردن شکم یا خیس شدن پوشک باید آن را تعویض کرد. نوزاد را به پشت بخوابانید و پوشک کثیف را جدا کنید. با استفاده از آب ولرم و حوله تمیز، به آرامی نوزاد را تمیز کنید. وقتی که پوشک یک نوزاد پسر را تعویض می کنید، مراقب باشید چون تماس پوست لخت او با هوای سرد ممکن است موجب ادرار کردن نوزاد شود. موقع تمیز کردن نوزاد دختر دقت کنید حوله را از جلو به عقب بکشید تا مانع به وجود آمدن عفونت ادراری شوید. برای جلوگیری از به وجود آمدن راش یا کهیر ناشی از پوشک هم باید حتما از روغن یا پودر بچه استفاده کنید.

 

? سوختگی پوشک یعنی چه؟

 

سوختگی پوشک یا کهیر ناشی از آن اغلب یک تورم قرمز رنگ و دردناک است که ظرف چند روز و پس از شستن با آب گرم و چرب کردن پوست و مدتی استفاده نکردن از پوشک از بین می رود اما برای جلوگیری از به وجود آمدن آن می توانید کارهای زیر را انجام دهید: پوشک بچه را مرتب تعویض کنید و نگذارید پوشک کثیف زیاد دور بدن نوزاد باقی بماند. پس از عوض کردن پوشک با یک صابون لطیف و آب ولرم نوزاد را بشویید و با یک حوله نرم پاک کنید و کرم بچه بزنید. اگر از پارچه های نرم به عنوان کهنه بچه استفاده می کنید، برای استفاده مجدد آنها را با مواد پاک کننده ضد حساسیت و بدون رنگ بشویید. در روز مدتی نوزاد را بدون پوشک رها کنید تا پوست تنفس طبیعی داشته باشد. اگر سوختگی پوشک پس از سه روز مراقبت خوب نشد و یا بدتر شد، حتما با پزشک تماس بگیرید. استفاده از روغن بچه بهترین روش برای تمیز کردن قسمت هایی از پوست کودک است که با پوشک تماس دارد.

 

 برای خرید پوشک بچه مناسب‌تر برای نوزادتان بهتر است از قبل چند مدل بخرید و آنها را بعد از تولدش امتحان کنید تا بهترین و مناسب‌ترین پوشک را پیدا کنید. برای این خریدها لازم است ویژگی‌های زیر را در نظر بگیرید:

جنس: جنس لایه? رویی پوشک‌های یک‌بارمصرف بهتر است از کتان باشد. پوشک‌هایی که لایه? رویی آنها پلاستیک است، امکان تبادل هوا با بیرون را ندارد و بنابراین پای کودک خیلی زود دچار ادرار سوختگی می‌شود.

قدرت جذب: پوشکی که قدرت جذب خوبی ندارد، ادرار و مدفوع را پس می‌دهد. بهتر است پوشک‌هایی بخرید که داخل و بیرونش لایه? جاذب رطوبت دارد.

ارتفاع و بلندی: مدفوع کودکان شیرخوار، به خصوص نوزادانی که تغذیه? انحصاری با شیر مادر دارند، اغلب آبکی است و امکان نشت به بیرون از پوشک را دارد، پس بهتر است پوشکی با یک پشتی بلند انتخاب کنید.

ظرافت: یک پوشک بزرگ و پهن ممکن است کودک را آزار دهد یا باعث مشکلاتی در پای کودک شود. پوشک‌ باید قطر کمی داشته باشد و فاصله‌ای بیشتر از چهار انگشت نیز بین دو پای کودک ایجاد نکند.

سایز: نوزادان و کودکان شیرخوار سایزهای متفاوتی دارند و هر کدام به یک سایز پوشک نیازمندند. سایز پوشک معمولاً بر اساس وزن کودک شما مشخص می‌شود. برای تشخیص گشادی یا تنگی پوشک بهتر است انگشتان خود را دور کمر و ران‌های کودکتان بچرخانید تا ببینید پوشک گشاد یا خیلی تنگ نباشد. با بزرگ شدن کودکتان سایز پوشک او نیز تغییر می‌کند.

قیمت: کودک شما به ویژه در روزهای اول تولدش به تعداد زیادی پوشک نیاز دارد، پس بهتر است قیمت پوشک‌های مختلف را بدانید.

ویژگی‌های مهم برای انتخاب یک پوشک یک‌بارمصرف خوب

ویژگی اصلی یک پوشک یک‌بارمصرف خوب، داشتن لایه‌هایی است که مدفوع و ادرار به لایه‌های زیری آن ببرد تا از پوست کودک دور شود و با بدن کودک تماس زیادی پیدا نکند تا قابلیت خشک نگه داشتن بهتر را داشته باشد. همچنین دارای انعطاف‌‌پذیری خوب و هماهنگی با شکل بدن نوزادتان باشد. همچنین با داشتن نوارهای جانبی کشی، کودک بتواند احساس راحتی داشته باشد و پاهایش را تکان بدهد. با کمی تحقیق و جست‌وجو می‌توانید به زودی یک پوشک مناسب برای کودک خود پیدا کنید. بد نیست اگر به نکات زیر هنگام امتحان کردن و مقایسه? پوشک‌های مختلف با هم توجه کنید:

  • روی لایه? بیرونی پوشک سوراخ‌های ریزی باشد تا هوا از آنها ردوبدل شود.
  • نوارهای کشی برای حرکات پای کودک داشته باشد.
  • داخل پوشک نرم و پنبه‌ای باشد.
  • جنس بیرون آن پلاستیکی نباشد.
  • چسب‌های آن راحت کنده نشود.
  • حاوی لوسین و ضدحساسیت باشد.
  • بدون عطر و بو باشد.
  • روی ران بچه رد کش نیندازد.
  • محتویات داخلی آن جمع نشود و پنبه‌هایش از هم باز نشود.
  • از اطراف و پشت نم پس ندهد.
  • کریستال‌های رطوبت‌گیر آن از لایه‌های پوشک بیرون نیاید.
  • بین دو پای کودک بیشتر از چهار انگشت فاصله نیندازد.
  • پوشکی با اندازه? مناسب، به تن کودک شکلی صاف دارد و تا کمر و نافش را می‌پوشاند.
  • چسب‌های پوشک باید به صورت قرینه روی قسمت رنگی جلوی آن چسبانده شود.
  • لازم است کش پوشک، اطراف ران کودک را به شکلی مناسب بپوشاند.
  • اگر پوشک خیلی کوچک یا بزرگ باشد، ممکن است نم پس بدهد.

? راهی برای نرم شدن پوست کودک

 

کرم بچه یکی دیگر از چرب کننده های خوب است. این کرم حاوی لانولین است که با پوست کودک بسیار سازگار است و از پوسته پوسته شدن سطح پوست و قسمت هایی از بدن که دارای چین و چروک است، جلوگیری می کند. همچنین برای پیشگیری از سوزش ناشی از ادرار مورد استفاده قرار می گیرد. وازلین نیز مانند کرم برای محافظت از پوست کودک و نرم کردن آن به کار می رود. همچنین وازلین می تواند مانند سدی محافظ میان پوست و میکروب های مهاجم عمل کند. این ماده از التهاب و تحریک پوست که توسط پوشک ایجاد می شود، جلوگیری می کند و موجب نرمی و لطافت پوست در هوای سرد می شود.

 

برای نرم شدن پوست کودک، ایجاد رطوبت روی پوست و نیز پاک کردن پوست کودک در هر بار تعویض پوشک یا بعد از هر حمام برای نرم کردن پوست کودک از ترکیبات نرم کننده استفاده می شود. نرم کننده ها معمولا به شکل لوسیون است. طریقه صحیح مصرف لوسیون به این شکل است که باید تکه ای پنبه را به این ماده آغشته کرد و به آرامی روی پوست کودک مالید. از مزیت های لوسیون این است که از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می کند. لوسیون ماده ای مناسب برای پاک کردن کودکان به جای شستن مکرر است.

 

 

 

? نظرتان درباره قنداق چیست؟

آیا قنداق گرفتن نوزاد خطرناک است؟ اصلاً چه دلیلی دارد که عده ای از مادران و پدران برای نوزادان خود قنداق تهیه می کنند؟ آیا بهره گیری از این قنداق ها خطر جانبی به دنبال ندارد؟

 

سال ها بود که قنداق کردن نوزاد را خطرناک می دانستند اما چندی است که محققان می گویند اولاً نوزادان را باید روی پشتشان خواباند و روی شکم قراردادن نوزادان خطرناک است، ثانیاً روش و سنت قدیمی قنداق کردن (پیچیدن پارچه دور نوزاد برای محدودکردن حرکات نوزاد) می تواند جلوی سندرم مرگ ناگهانی نوزاد کودک را بگیرد. در واقع قنداق کردن نوزاد باعث محدودکردن حرکت او شده و هنگامی که کودک را به پشت می خوابانیم، احتمال برگشتن روی شکم کمتر و درنتیجه احتمال وقوع سندرم مرگ ناگهانی نوزاد کم می شود.

 

با وجود تأکیدهای بسیار زیادی که دراین زمینه به عمل آمده، هنوز 20 درصد مردم آمریکا معتقدند اگربچه را روی شکم بخوابانید، آروغ خواهد زد و راحت تر می خوابد. اما محققان اصرار دارند بقبولانند که بچه هایی که قنداق می شوند، راحت تر و بهتر می خوابند. هنوز رسم قنداق کردن بچه در کشورهایی مانند ترکیه، افغانستان و آلبانی به چشم می خورد. محققان گمان می کنند که در قنداق، نوزاد احساس امنیت می کند و از احتمال حرکات ناگهانی و خطرناک او کاسته می شود.

 

 

باید این نکته بسیار مهم را مدنظر داشت که منظور از قنداق کردن این نیست که چنان نوزاد را در پارچه ای بپوشانیم که هیچ حرکتی در ناحیه لگن وجود نداشته باشد و یا تنفس نوزاد دچار اختلال گردد. اگر بچه را قنداق کرده باشند، طول زمان حرکات چشم او کندتر می شود. در هرحال نتایج تحقیقات جدید ادله و اسناد کافی در اختیار گذاشته که بتوان از سنت دیرینه قنداق دفاع کرد. اما بازهم تأکید می شود که آزادی عمل و رشد نوزاد نباید دچار خدشه شود و بهتر است که پارچه نازکی مورد استفاده قرار بگیرد چون گرمای زیاد نیز موجب سندرم مرگ ناگهانی نوزاد می شود بنابراین پارچه مورد استفاده برای قنداق نوزاد باید نازک و نرم باشد.


  
  

آخرین روزهای تابستان است، اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید پدر و مادرانی را می بینید که مشغول خرید لوازم التحریر برای دانش آموزان خود هستند. شاید به نظر برسد که خرید این لوازم برای کودکان بسیار هیجان انگیز است، ولی برای والدین اهمیت ندارد. راهنمای خرید لوازم التحریر اما بر اساس تحقیقات انجام شده در سال های اخیر برخی از دانش آموزان نسبت به برخی از مواد تشکیل دهنده لوازم التحریر آلرژی دارند. در این مقاله نکاتی را ارائه دادیم که خوب است والدین هنگام خرید به آن ها توجه کنند.

1- نکاتی را در نظر بگیرید تا در عین صرفه جویی و حفظ سلامت فرزندتان، رضایت او را جلب کنید... 2- موقع خرید لوازم التحریر باید سن فرزندتان را در نظر بگیرید. اگر دانش آموز سن کمی دارد نکات ایمنی بیشتری باید رعایت شود.

برای مثال ابزاری مانند مداد و پرگار و گونیا به دلیل نوک تیز بودن می توانند برای چشم بچه خطرناک باشند. رنگ های غیرمجاز بعضی از نوشت افزار مانند ماژیک و مداد شمعی هم ممکن است تولید آلرژی کنند. اصلی ترین ابزار برای نوشتن، مداد و خودکار است.مدادهای معمولی ترکیبی از گرافیت و خاک رس و کمی دوده می باشد که بسته به میزان حرارتی که مدادهای مختلف موقع ساخت می بینند، میزان سفتی و نرمی شان متفاوت است.

بهتر است برای بچه ها مداد خیلی نرم نگیرید چون زود نوکش گرد می شود و مدام باید تراشیده شود. به همین علت مدادهای با نوک نرم خیلی به صرفه نیستند. از طرفی نوشتن با مدادهایی که نوک خیلی سفت دارند برای بچه ها دشوار است، ضمن اینکه این جور مدادها بعد از تراشیده شدن خیلی تیز می شوند و ممکن است در حال شیطنت و بازی در چشم دانش آموز فرو روند. مدادهای اتود هم برای دانش آموزان بالاتر از سن دبستان مناسب اند چون تعویض نوک این مداد برای بچه های کوچک کار آسانی نیست. مزیت این مداد به مداد معمولی این است که نیازی به تراشیدن ندارد و تا مدت ها قابل استفاده است.

اما این عیب را هم دارد که در صورت فشار زیاد یا گذاشتن داخل جامدادی نوک شان می شکند. در مورد خرید خودکار هم جنس و کیفیت آن را در نظر بگیرید. بدنه خودکارها را معمولاً از پلاستیک، چرم، سرامیک، آلومینیوم، چوب و استیل می سازند. بهتر است خودکاری تهیه کنید که سبک وزن باشد و در داشته باشد تا داخل کیف یا جا مدادی را خط خطی نکند و در صورت پس دادن جوهر، وسایل دانش آموز را کثیف نکند.

در خرید خودکارهای معطر دقت کنید این خودکارها توجه بسیاری از دانش آموزان را به خود جلب می کنند اما ممکن است برخی از دانش آموزان به این مواد آلرژی داشته باشند.

راهنمای خرید لوازم التحریر

لوازم التحریر دانش آموزان ویژگی‌های یک خودکار خوب خودکار نامناسب باعث درد مچ دست و انگشتان می ‌شود. از ویژگی‌ های یک خودکار خوب برای نوشتن ‌های درازمدت می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• خودکارهای با سطح مقطع سه‌ گوش از خودکارهای با سطح مقطع دایره ‌ای بهترند.

• خودکارهایی که دارای پوشش لاستیکی نرم هستند، باعث ناراحتی انگشتان نمی ‌شوند.

• افرادی که به هنگام نوشتن خودکار را زیاد فشار می ‌دهند، معمولا در انگشت اشاره خود احساس درد می ‌کنند. در این صورت باید از خودکارها با پوشش لاستیکی ارتجاعی استفاده کنند.

• یکی دیگر از ویژگی ‌های یک خودکار خوب، کیفیت بالای جوهر و روان ‌نویسی آن است که باعث آرامش اعصاب نویسنده می ‌شود. البته بچه های دبستانی معمولا برای استفاده از خودکار محدودیت دارند و بیشتر از مداد استفاده می کنند. می افتی تو حوض نقاشی مدادشمعی و ماژیک هم به دلیل تنوع رنگی شان، از لوازم التحریر مورد علاقه بچه ها برای نقاشی هستند اما در عین حال ممکن است آلرژی زا و سمی هم باشند.

مداد شمعی را از ترکیب پارافین و رنگ می سازند و به همین دلیل خیلی مراقب باشید بچه بعد از استفاده از مداد شمعی دستش را به دهان یا چشمش نزند. خرید مداد شمعی روکش دار بهترین راه برای ایمن کردن دانش آموزان در برابر مسمومیت و آلرژی است. درباره ماژیک هم مانند مداد شمعی بهتر است مارک های مرغوب و قابل اطمینان را تهیه کنید.

ماژیک های غیرسمی که در بازار موجود هستند با عبارت «not poisoning» مشخص می شوند و اگرچه کمی گران تر از دیگر ماژیک ها هستند، برای بچه های کوچک که عادت به دهان بردن همه چیز را دارند مناسب تر است.

انواع رنگ های فسفری و روشن ماژیک هم می توانند چشم بچه ها را خسته و ناراحت کنند. ابزاری مانند گونیا و پرگار و خط کش به خاطر نوک تیز بودن برای دانش آموزان خطرناک اند. بهتر است از انواع پلاستیکی این وسایل را به جای انواع فلزی شان برای فرزندتان بخرید.

از خریدن خط کش های بلند و پرگارهای فلزی بدون درپوش پرهیز کنید. لوازم التحریر,راهنمای خرید لوازم التحریر,لوازم التحریر دانش آموزان مدادتراش و مدادپاک کن هم از دیگر وسایل پرکاربرد دانش آموزان هستند.

بهتر است برای بچه ها مدادتراش مخزن دار تهیه کنید تا مدام مجبور به جمع کردن تراشه ها از روی زمین نباشید. مدادتراش رومیزی هم از این لحاظ که قابل حمل نیست و بچه را در تراشیدن مداوم مدادهایش محدود می کند گزینه خوبی است. در خرید مدادتراش رومیزی دقت کنید که دسته آن متناسب با اندازه دست دانش آموز باشد و جنس آن طوری باشد که در دست لیز نخورد. جنس بیشتر مدادپاک کن ها لاستیک است و ممکن است برای چشم یا پوست ایجاد آلرژی کند. پاک کن به دلیل کوچک بودن سایز آن معمولا زود گم می شود.

در گذشته والدین برای حل این مشکل پاک کن را با نخ به گردن بچه ها آویزان می کردند ولی امروز پاک کن هایی به بازار آمده اند که خودشان بنددار هستند. دفترچه هم از دیگر لوازم التحریر اصلی مورد استفاده دانش آموزان است که در انواع متعدد خط دار و بی خط، 40برگ، 60 برگ، 80 برگ، 100 برگ و 200 برگ در بازار موجود است. بهتر است برای بچه های کوچک دفترچه هایی با تعداد برگ کم بخرید چون دفترچه های قطور دیر تمام می شوند و مدت ها در دست دانش آموز ورق می خورند و ممکن است ورق هایشان لوله یا کثیف شوند.

دفترچه های سیمی با جلدهای محکم بهترین انتخاب برای همه مقاطع تحصیلی اند. بهتر است موقع خرید دفتر، دفترهایی با رنگ و طرح جلد متفاوت بگیرید تا بعد برای پرهیز از اشتباه فرزندتان در تشخیص دفترهایش، برای هر درس دفتری با یک رنگ و یا طرح متفاوت اختصاص دهید.


  
  

لوازم تحریر (نوشت افزار) به عنوان ابزارهایی جهت نوشتن ، طراحی و ترسیم کردن بکار می روند. با گذشت زمان کارایی این محصولات مفید نه تنها کمرنگ تر نشده ، بلکه هر روز شاهد کاربر فراوان آنها در اطرافمان هستیم . بطوریکه ، هر فردی از این مجموعه وسیع لوازم تحریر به نحوی در زندگی خود بهره می برد. 

در ضمن، برای دانش آموزان نیز تحت یک وسیله سودمند و ضروری در امر فراگیر دانش تلقی می گردد . لوازم تحریر ها در شکل ها و رنگ های متنوع توسط کمپانی های مطرح در دنیا تولید و روانه بازار می شوند و هر ساله توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند .

آخرین روزهای تابستان است، اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید پدر و مادرانی را می بینید که مشغول لوازم تحریر برای دانش آموزان خود هستند. شاید به نظر برسد که خرید این لوازم برای کودکان بسیار هیجان انگیز است، ولی برای والدین اهمیت ندارد. 

راهنمای خرید لوازم التحریر اما بر اساس تحقیقات انجام شده در سال های اخیر برخی از دانش آموزان نسبت به برخی از مواد تشکیل دهنده لوازم التحریر آلرژی دارند. در این مقاله نکاتی را ارائه دادیم که خوب است والدین هنگام خرید به آن ها توجه کنند. 

 

  1.  نکاتی را در نظر بگیرید تا در عین صرفه جویی و حفظ سلامت فرزندتان، رضایت او را جلب کنید... 
  2. موقع خرید لوازم التحریر باید سن فرزندتان را در نظر بگیرید.

 اگر دانش آموز سن کمی دارد نکات ایمنی بیشتری باید رعایت شود. برای مثال ابزاری مانند مداد و پرگار و گونیا به دلیل نوک تیز بودن می توانند برای چشم بچه خطرناک باشند. رنگ های غیرمجاز بعضی از نوشت افزار مانند ماژیک و مداد شمعی هم ممکن است تولید آلرژی کنند. اصلی ترین ابزار برای نوشتن، مداد و خودکار است.

مدادهای معمولی ترکیبی از گرافیت و خاک رس و کمی دوده می باشد که بسته به میزان حرارتی که مدادهای مختلف موقع ساخت می بینند، میزان سفتی و نرمی شان متفاوت است. بهتر است برای بچه ها مداد خیلی نرم نگیرید چون زود نوکش گرد می شود و مدام باید تراشیده شود. به همین علت مدادهای با نوک نرم خیلی به صرفه نیستند.

 از طرفی نوشتن با مدادهایی که نوک خیلی سفت دارند برای بچه ها دشوار است، ضمن اینکه این جور مدادها بعد از تراشیده شدن خیلی تیز می شوند و ممکن است در حال شیطنت و بازی در چشم دانش آموز فرو روند.

 مدادهای اتود هم برای دانش آموزان بالاتر از سن دبستان مناسب اند چون تعویض نوک این مداد برای بچه های کوچک کار آسانی نیست. مزیت این مداد به مداد معمولی این است که نیازی به تراشیدن ندارد و تا مدت ها قابل استفاده است. اما این عیب را هم دارد که در صورت فشار زیاد یا گذاشتن داخل جامدادی نوک شان می شکند. 

در مورد خرید خودکار هم جنس و کیفیت آن را در نظر بگیرید. بدنه خودکارها را معمولاً از پلاستیک، چرم، سرامیک، آلومینیوم، چوب و استیل می سازند. بهتر است خودکاری تهیه کنید که سبک وزن باشد و در داشته باشد تا داخل کیف یا جا مدادی را خط خطی نکند و در صورت پس دادن جوهر، وسایل دانش آموز را کثیف نکند.

 در خرید خودکارهای معطر دقت کنید این خودکارها توجه بسیاری از دانش آموزان را به خود جلب می کنند اما ممکن است برخی از دانش آموزان به این مواد آلرژی داشته باشند.

 

مدادشمعی و ماژیک هم به دلیل تنوع رنگی شان، از لوازم التحریر مورد علاقه بچه ها برای نقاشی هستند اما در عین حال ممکن است آلرژی زا و سمی هم باشند. مداد شمعی را از ترکیب پارافین و رنگ می سازند و به همین دلیل خیلی مراقب باشید بچه بعد از استفاده از مداد شمعی دستش را به دهان یا چشمش نزند. 

خرید مداد شمعی روکش دار بهترین راه برای ایمن کردن دانش آموزان در برابر مسمومیت و آلرژی است. درباره ماژیک هم مانند مداد شمعی بهتر است مارک های مرغوب و قابل اطمینان را تهیه کنید. 

ماژیک های غیرسمی که در بازار موجود هستند با عبارت «not poisoning» مشخص می شوند و اگرچه کمی گران تر از دیگر ماژیک ها هستند، برای بچه های کوچک که عادت به دهان بردن همه چیز را دارند مناسب تر است. 

انواع رنگ های فسفری و روشن ماژیک هم می توانند چشم بچه ها را خسته و ناراحت کنند. ابزاری مانند گونیا و پرگار و خط کش به خاطر نوک تیز بودن برای دانش آموزان خطرناک اند. بهتر است از انواع پلاستیکی این وسایل را به جای انواع فلزی شان برای فرزندتان بخرید. از خریدن خط کش های بلند و پرگارهای فلزی بدون درپوش پرهیز کنید.

در خرید مدادتراش رومیزی دقت کنید که دسته آن متناسب با اندازه دست دانش آموز باشد و جنس آن طوری باشد که در دست لیز نخورد. جنس بیشتر مدادپاک کن ها لاستیک است و ممکن است برای چشم یا پوست ایجاد آلرژی کند. 

پاک کن به دلیل کوچک بودن سایز آن معمولا زود گم می شود. در گذشته والدین برای حل این مشکل پاک کن را با نخ به گردن بچه ها آویزان می کردند ولی امروز پاک کن هایی به بازار آمده اند که خودشان بنددار هستند. 

دفترچه هم از دیگر لوازم التحریر اصلی مورد استفاده دانش آموزان است که در انواع متعدد خط دار و بی خط، 40برگ، 60 برگ، 80 برگ، 100 برگ و 200 برگ در بازار موجود است. 

برای خرید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.bamilo.com/stationery

بهتر است برای بچه های کوچک دفترچه هایی با تعداد برگ کم بخرید چون دفترچه های قطور دیر تمام می شوند و مدت ها در دست دانش آموز ورق می خورند و ممکن است ورق هایشان لوله یا کثیف شوند. دفترچه های سیمی با جلدهای محکم بهترین انتخاب برای همه مقاطع تحصیلی اند. 

انواع لوازم تحریر چه قیمت هایی دارد؟ یکی از پرسش‌هایی که این در این زمینه می تواند مطرح شود این است که خرید یک مجموعه لوازم تحریر برای یک دانش آموز در حال حاضر به طور متوسط چقدر هزینه خواهد داشت و حداقل و حداکثر قیمتهای لوازم تحریر این روزها در بازار چگونه است. 

انواع لوازم تحریر بسته به کیفیت، طرح، مدل و برند قیمت های بسیار متنوعی در بازار دارند ،به عنوان نمونه کوله پشتی که جزو اصلی ترین وسایل مدرسه است در بازار لوازم تحریر بین 50 هزار تومان تا 180 هزار تومان در مدل ها و طرح های مختلف قیمت دارد. قیمت انواع مداد رنگی که مصرف کننده زیادی هم دارد در بسته‌بندی ها و تعداد مختلف از حدود 5000 تومان شروع و به بیش از 300 هزار تومان هم می رسد. 

همچنین آبرنگ و گواش از دیگر ابزارهای نقاشی که مصرف خاص تری نسبت به مداد رنگی دارد در مدل های ساده کمتر 15 هزار تومان قمیت دارد اما در کیفیت های بهتر و رنگ های با کیفیت تر و متنوع تر بیش از 700 هزار تومان هم در بازار عرضه می شود.


  
  

کت های مجلسی و اسپرت زنانه مدل یقه های مختلفی دارند که انتخاب آن ها بستگی به سلیقه و فرم اندام شما دارد، برای اینکه بتوانید بهترین مدل یقه را کت تان انتخاب کنید باید با انواع یقه کت زنانه آشنا باشید پس در ادامه این مطلب انواع مدل های یقه کت زنانه را مشاهده کنید.

مدل یقه کت زنانه یقه انگلیسی یکی از مدل های پرطرفدار و رایج یقه برای کت زنانه است که البته کمی قدیمی شده است، مدل یقه های ساده تری برای کت های زنانه وجود دارد که امسال مد هستند و بسیار شیک اند.

 

اگر میخواهید کت بدوزید و دنبال مدل های جدید یقه برای کت زنانه هستید پیشنهاد میکنیم از این مدل ها دیدن کنید و ایده بگیرید زیرا زیبایی کت شما را دوبرابر میکنند. 

کت شما چه اسپرت باشد و چه مجلسی میتوانید از این مدل یقه ها استفاده کنید. اگر لاغر هستید سعی کنید از مدل یقه هایی که در ادامه به شما معرفی میکنیم انتخاب کنید و اگر چاق هستید برخی مدل یقه ها برای شما مناسب تر اند که در ادامه با آن ها آشنا میشوید.

خرید کت تک زنانه

در خرید این  لباس از  سایت های اینترنتی که در سال های اخیر بین بانوان به خصوص بانوان جوان متداول شده است به نکاتی  توجه کنید:

  • حتی الامکان از سایت هایی خریداری کنید که گواهی نماد اعتماد الکترونیک (E-NAMAD) از وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته باشند. این نماد در پایین کلیه  صفحات  فروشگاه های اینترنتی مجوز دار و احراز صلاحیت شده ایرانی  در حوزه  مد و لباس  قرار دارد.
  • حتما کت و شلوار را از یک سایت خریداری کنید تا جنس و کیفیت و ست شدن رنگی آن برای شما  راحت و آسان باشد.
  • در سفارش خرید کت و شلوار زنانه مجلسی یا دخترانه از صفحات اینستاگرام و تلگرام، پیش از  پرو کامل  لباس، از پرداخت وجه خودداری کنید.
  • اگر خرید اینترنتی  لباس کردید  و به  هر دلیلی، فروشنده از ارسال کالا در  بازه  زمانی خودداری کرد، گردش حساب ممهور به مهر بانک  خود را به همراه یک اعتراض، تحویل پلیس فتا در استان محل  سکونت خود کنید.
  • اگر دوست دارید از سایت های بین المللی نسبت به خرید این  محصول اقدام  کنید و کارت اعتباری ارزی ندارید، از شرکت های پرداخت مجازی داخلی نسبت به  خرید گیفت کارت  اقدام کرده و آدرس دوست و آشنا  در خارج از کشور  را به  عنوان نشانی دریافت محصول ارائه کنید تا به محض دریافت،  برای  شما ارسال  شود. دقت کنید که در تبدیل سایزها  به اندازه خود،  اشتباه  نکرده  باشید.
  • در خرید پوشاک زنانه، حتما شرایط  مرجوع کالا را در بخش TERMS  & CONDITIONS مطالعه  کنید.

برای انتخاب کت تک مجلسی و اسپرت اگر قصد شما ست شدن کت و شلوار زنانه با بقیه لباس ها و کفش هایی که به تن می کنید به دنبال رنگ های پایه مثل مشکی، خاکستری، طوسی باشید. کت و شلوار زنانه در رنگ های مختلفی وجود دارد اما رنگ های پایه:مشکی، خاکستری، طوسی بهترین انتخاب برای خانوم هایی است که قصد ست کردن سایر لباس ها و اکسسوری ها با این لباس رسمی را دارند.

 اکثر مدل های کت و شلوار زنانه مخصوص یک فرم بدن خاص طراحی شده است و اگر شما سهوا انتخابتان را بر اساس فرم بدنتان انجام ندهید شاید موجب تنگ بودن یا آویزان بودن کت شلوار روی بدن شما شود. این قضیه موجب غیر حرفه ای بودن کت و شلوار انتخابی شما می شود.اگر کمر بزرگی دارید به دنبال شلوارهایی باشید که پاچه ی آن ها خودنمایی می کند و نظرها را از کمر شما دور می کند. 

خانم هایی که قد کوتاهی دارند و ریز نقش هستند باید کت هایی را انتخاب کنند که دقیقا تا روی کمر یا دقیقا زیر آن قرار بگیرند. چراکه این کت ها موجب بلند تر دیده شدن شما می شوند


  
  

کمتر کسی را می توان یافت که تا به حال از شلوار های جین یا لی استفاده نکرده باشد، شلوار هایی که به خاطر کیفیتی که پارچه آن ها دارد و البته نوع خاص ظاهرش مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند.

یک دست لباس عید زمانی کامل می شود که تمامی بخش های آن کامل باشد. پیراهن، شلوار و کقش باید هر کدام به خوبی خود باشند و در کنار دیگر لباس ها نیز خوب و شکیل باشند. در مورد نحوه انتخاب بهترین پیراهن مردانه با هم چند نکته ای را مرور کرده ایم و اینبار به سراغ بهترین شلوار ها می رویم:
شلوار بخشی بسیار مهم از یک دست لباس است که می تواند پیراهن و کفش شما را زیبا کند و یا اینکه هر دوی آن ها را زیر سوال برده و تیپ شما را از بین ببرد. پس قبل از آنکه به خرید بروید آنچه در نظر دارید را به دقت مشخص کنید.

برای خرید شلوار می‌توانید از جنس های جین و پارچه ای استفاده کنید. برای تیپ های مردانه، سنگین و مجلسی حتما از شلوارهای پارچه ای استفاده کنید که دربدن نیر خوب قرار می گیرند. شلوارهای جین برای آندسته از افرادی است که قصد دارند تیپ های اسپرت زده و از تی شرت برای لباس بالا تنه استفاده می کنند.

** بهترین راه برای داشتن یک شلوار پارچه ای زیبا و بدون مشکل بهتر است از یک خیاط استفاده کنید. پارچه ای خوب انتخاب کنید و سپس آن را به دست خیاط بسپارید تا بهترین شلوار را برای قالب پاهای شما بدوزد. 

** برای انتخاب شلوار جین باید یک نکته را در نظر داشته باشید و آن هم خرید شلوارهایی با فاق بلند است. شلوارهای فاق کوتاه از هر نظر بد و نا پسند هستند. این شلوارها به سختی روی بدن شما می ایستد و بسیار اذیت می کند. همچنین این شلوارها قابلیت انعطاف پذیری را از شما می گیرد. 

بهتر است شلوارهای جین را یک سایر کوچکتر از آنچه هستید بگیرید. 

در صورتی که دکمه و زیپ شلوار کمی سخت بسته می شود می تواند بهترین انتخاب شما باشد. شلوارهای جین پس از مدتی استفاده و شست و شو مقداری گشاد می شود و کاملا قالب بدن شما می شود.

 نکته ای که می تواند در میان نکته های انتخاب شلوار به آن اشاره کرد انتخاب یک کمربند مناسب است. همیشه دقت داشته باشید که انتخاب سگک های خیلی شلوغ و متفاوت زود از چشم می افتند و نمی توان دوباره از آن استقاده کرد. پس بهتر است همیشه سگک های ساده را برای کمربند خود انتخاب کنید.

شلوار جین به شلوار ها یا بهتر است بگوییم البسه ای اطلاق می شود که از جنس نوعی پارچه با نام دنیم و یا Dungaree دوخته شده باشند، دنیم یک نوع از پارچه است که مطمئنا شما با ساختار آن با توجه به شلوار های جین قدیمی آشنا هستید، پراچه ای با راه راه های ریز و البته جنس نسبتا ضخیم و خشن که برای ساخت لباس یا معمولا شلوار استفاده می شود.

همانطور که می دانید ما به این نوع شلوار ها به اصلاح  “لی”  یا همان “جین” می گوییم که این نام گذاری بر می گردد به برندی که از نخستین تولید کنندگان شلوار جین بود که نام این شرکت “Lee” بوده است. این نوع شلوار بنا بر آنچه در تاریخ آمده است، از سال 1873 تولید شده اند و در سال های 1945 تا 1950 به اوج محبوبیت رسیدند.

واژه جین یا جینز “jeans”  هم از یک عبارت ایتالیایی به معنی “آبی از جنوا” گرفته شده است. این پارچه مبدای فرانسوی ایتالیایی دارد.

شناسایی شلوار با کیفیت

1) شلوار با وزن بیشتر و سنگین تر را انتخاب کنید: همانطور که بالا تر در رابطه با نوع پارچه شلوار های جین صحبت کردیم پارچه مرغوب دنیم دارای ضخامت و نسبتا خشن و زبر است همه ی این ها باعث می شود تا یک شلوار جین مرغوب معمولا دارای وزن بیشتر و سنگین تر از سایر شلوار ها باشد. شما به راحتی با گرفتن چندین شلوار در دست می توانید متوجه تفاوت وزن آن ها شوید. همچنین یک شلوار جین با کیفیت معمولا دارای بافتی نسبتا قابل دید و لمس است و کمی هم به زبری و خشنی میزند. البته در رابطه با این مورد باید بگوییم که برخی از شلوار ها چون چندین بار شسته می شوند این ویژگی خود را از دست می دهند.

برخی هنگام خرید نگرانند که شاید این نوع شلوار ها با اینکه جنس مرغوبی دارند ولی در هنگام استفاده خیلی راحت نیستند که باید بگوییم این احساس به خاطر شلوار های قبلی کم کیفیت است، که شما با چندین بار استفاده از یک شلوار با کیفیت هم به آن عادت می کنید و هم اینکه آن شلوار پس از مدتی کمی نرم تر و قابل انعصاف تر می شود.

2) شلوار با دوخت های منظم و دقیق و با کیفیت را انتخاب کنید: دفعه بعد که برای خرید یک شلوار جین اقدام می کنید پس از بررسی جنس شلوار جین که در بالا تر به آن اشاره کردیم نوبت به دوخت های شلوار جین میرسد که باید به آن بسیار دقت کنید. موضوعی که با یک نگاه تا حدودی به کیفیت و اصالت شلوار جین می توانید پی ببرید. ابتدا به سراغ دوخت های کنار شلوار و جیب ها  بروید و آن ها را بررسی کنید.

شما علاوه بر بررسی ظاهر دوخت ها که باید کاملا دقیق و منظم باشند باید به نوع دوخت ها هم نگاه کنید که بدونه بیرون زدگی یا نخ کش شدن و باز شدن و البته محکم باشند. همچنین وجود دوخت های دوبل که دو دور دوخت در کنار هم به موازات هم هستند و همچنین دوخت های زنجیره ای هم می توانند نکات مثبت برای خرید یک شلوار با کیفیت باشند. ( وجود دوخت های منظم، محکم و با نخ ضخیم و البته دو نکته بالا از جمله نشانه های اکثر شلوار های یرند هستند) شما همچنین با کشیدن شلوار با دست های خود در ناحیه دوخت ها تا حدودی به محکم بودن و ایستا بودن دوخت ها می توانید پی ببرید.

معرفی برنامه بامیلو (Bamilo)

برنامه بامیلو (Bamilo) امکان خرید آنلاین محصولات مختلف و متنوع با قیمت مناسب را برای کاربران خود به ارمغان آورده است. پس از نصب و اجرای برنامه مذکور قادر به مشاهده محصولات پیشنهادی و پرفروش این برنامه خواهید بود. برنامهدانلود اپلیکیشن تخفیف های ویژه‌ای برای کاربران اپلیکیشن خود در نظر گرفته که در صفحه اصلی برنامه قابل مشاهده خواهند بود.

3) شلوار های جین کشی: برخی از شلوار های جین مخصوصا شلوار های جینی که توسط بانوان و خانوم ها مورد استفاده قرار می گیرد دارای خاصیت کشیده شدن هستند که این موضوع تا حدودی نمی تواند یک فاکتور منفی برای شلوار باشد ولی چگونه؟ همانطور که گفتیم شلوار های جین باکیفیت از شلوار های جین کشی کمی متفاوت هستند ولی از آن جایی که سلیقه و مد گرایی به این سمت قدم برداشته است ناچارا تولید کنندگان معروف شلوار جین هم سعی کرده اند خودشان را با فاکتور کشسانی بودن جین وفق دهند.


  
  

ساعت مچی مردانه با چه قوانینی انتخاب می‌شود؟ آیا همیشه می‌توانید یک مدل ساعت را داشته باشید و در هر موقعیت و با هر استایلی از آن استفاده کنید؟ ساعت‌ها چقدر در استایل شما موثرند؟

جواب همه‌ی این‌ها را در یک مثال ساده می‌توانید پیدا کنید! یک مرد خوش تیپ را با کت وشلوار مشکی، کراوات و کفش‌های براق تصور کنید، حالا دستش را بالا می‌آورد تا زمان را چک کند و نگاه شما به ساعت مچی کاسیو با بند لاستیکی و صفحه‌ی دیجیتال او می‌افتد و همه‌ی تصوراتتان در مورد او محو می‌شود!

 

پس ازین به بعد  قدرت ساعت مچی مردانه را در استایل خود دست کم نگیرید. مردان در استفاده از اکسسوری‌ها محدودیت‌های بیشتری دارند و ساعت یکی از آن اکسسوری‌هایی است که می‌توانند رویش مانور دهند.

کدام مدل ساعت مردانه را بخریم؟

جواب این سوال، در ابتدا به سلیقه‌ی شما برمی‌گردد، اما اگر دلتان می‌خواهد صرفه‌جویانه‌تر عمل کنید و یک ساعت مچی مردانه را برای استایل‌های مختلف به کار ببرید، باید به این نکات توجه داشته باشید:

 

مدل‌های کمی از ساعت مچی وجود دارند که بتوان آن‌ها را برای استایل‌های مختلف به کار برد، شما حداقل بر اساس کمد لباس‌هایتان به دو ساعت مچی نیاز دارید.

ساعت بند فلزی نسبت به ساعت‌های بند چرمی راحت‌تر با لباس‌های دیگر ست می‌شوند، اما بندهای چرمی شیک‌تر و رسمی‌تر هستند.

رنگ تمام فلزات به کار رفته در اکسسوری‌های شما، مثل عینک آفتابی، قلاب کمربند یا گردنبند و ساعت و غیره باید با یکدیگر هماهنگ باشند، رنگ حلقه ازدواج شما از این قاعده مستثنی است.

اگر ساعت بند چرمی انتخاب می‌کنید، رنگ آن باید با رنگ تمام چرم‌های به کار رفته در استایلتان هماهنگ باشد.

هر قدر رنگ دور صفحه، عقربه‌ها و اعداد روی ساعت روشن‌تر، با کنتراست بیشتر و شلوغ‌تر باشند، ساعت مردانه‌ی شما غیررسمی‌تر است

چند ساعت مچی برای شما کافی است؟

خب دوست دارید پولتان را تنها صرف خرید یک ساعت مچی کنید؟ پس به یک ساعت نیاز دارید که بیشترین کاربرد را برای تیپ و استایل شما داشته باشد. سراغ ساعت‌ها خیلی پر زرق و برق نروید و یک مدل ساده‌تر را انتخاب کنید.

کدام مدل ساعت زنانه را بخریم؟

نکته: اگر قرار است تنها یک ساعت مچی داشته باشید و ساعت ست شما هم صفحه و هم بند فلزی داشته باشد، چرم انتخاب خوبی برای شما نیست!

 

اما اگر به ساعت‌های مچی مردانه بیش از این حرف‌ها علاقه‌مندید، دستتان در انتخاب هم بازتر است. حداقل یک ساعت کاملا رسمی و شیک را برای استایل کاری و فرمال خود انتخاب کنید و یک ساعت اسپرت مردانه را با جزییات جذاب و خاص برای استایل روزمره بخرید.

 

دقت داشته باشید که یک ساعت بند چرم مردانه که رنگ آن قهوه‌ای است را نمی‌توانید با کفش مردانه و کمربند چرم مشکی ست کنید و بر عکس. اگرچه که امروزه بسیاری از ساعت‌های مچی مردانه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بند قابل تعویض داشته باشند و بنابراین شما بتوانید بر اساس استایل خودتان رنگ بندها را تغییر دهید­.

 

بند چرمی یا بند فلزی ؟ مسئله این است!

ساعت‌های بند فلزی این مزیت را دارند که در تیپ شما به خوبی ست شوند. اگرچه که فلزهای به کار رفته در زیورآلات مردانه و اکسسوری‌های شما باید همیشه با هم ست باشند، اما اصولا مردان از اکسسوری‌های فلزی کمتری استفاده می‌کنند.

 

ضمن اینکه معمولا مثلا قلاب کمربند شما نقره‌ای رنگ است و کمتر پیش می‌آید که از یک قلاب طلایی استفاده کنید. از سوی دیگر هم قلاب کمربند قابل تعویض است و هم مثلا دکمه سر آستین‌های فلزی شما. پس همیشه ست کردن یک ساعت بند فلزی با سایر اکسسوری‌ها کار آسان‌تری است.

 

در مورد چرم‌ها هم همان قاعده‌ی ست بودن تمام چرم‌های به کار رفته در استایل شما-معمولا کمربند و کفش- چرم وجود دارد. فراموش نکنید که چرم‌ها همیشه نسبت به اکسسوری‌های فلزی ساده‌تر و شیک‌تر به نظر می‌رسند.

ساعت‌های بند چرمی شیک را می‌توانید در برند برند سواچ Swatch پیدا کنید.

به این نکات توجه کنید:

برای استایل کاملا رسمی مردانه ساعت بند چرمی و اکسسوری‌های چرم با رنگ مشکی نسبت به شیک‌ترین ساعت‌های فلزی برتری دارند.

برای استایل نیمه رسمی، استفاده از ساعت بند چرمی هم آسان‌تر است و هم باز هم نسبت به ساعت بند فلزی انتخاب هوشمندانه‌تری به نظر می‌رسد.

بند فلزی در ساعت مچی مردانه حالتی روزمره‌تر و در عین حال قدرتمندتر دارد.

بند چرم به کار رفته در ساعت مچی، آن را شیک‌تر و استایل شما را پیچیده‌تر نشان می‎دهد.


  
  

رازهای انتخاب لباس مردان خوش تیپ درست است که همه چیز در زیبایی و جذابیت لباس نیست اما نمی توان نقش بارز پوشش را نادیده گرفت . 

شاید برایتان سوال باشد که مردان خوش تیپ چگونه و با چه راز و رمزی لباس هایشان را انتخاب می کنند که همیشه جذابیت خود را حفظ می کنند؟ یک نکته که همیشه موقع خرید لباس های جدید باید به خاطر داشته باشید این است که برازنده بودن لباس در تنتان در درجه اول اهمیت قرار دارد. 

اگر یک کت زیبا و گران در تن شما مناسب به نظر نمی رسد، دیگر مهم نیست که چقدر گران باشد یا مارک آن چه باشد، چون به درد شما نمی خورد. برعکس، اگر یک کت ارزانتر خوب به تن شما بنشیند و آن قسمت هایی از بدنتان را که دوست ندارید خیلی نمایان باشد را میپوشاند، بااینکه قیمت چندانی ندارد، اما شما را خوش تیپ نشان خواهد داد .مردان خوش تیپ

 ? با رنگ تیره بدرخشید اگر می خواهید در یک مجلس رسمی مثل جشن عروسی شرکت کنید بهتر است سراغ رنگ های تیره بروید .

 طیف خاکستری تا مشکی که ساده و بدون طرح یا راه راه باشد ، کاملا مناسب است. برای این نوع مجالس پارچه های چهارخانه را فراموش کنید چون اصلا رسمی نیستند .

 ? اهمیت دکمه هنگام خرید کت و شلوار حواستان به تعداد دکمه های کت باشد . کت هایی که دکمه کمتری دارند رسمی تر هستند و باید برای مجالس رسمی انتخاب شوند .

 علتش هم این است که کت های یک یا 2 دکمه، یقه بازتری دارند و پیراهن زیر کت بیشتر دیده می شود ، در نتیجه حالت رسمی تری پیدا می کند. کت های دو دکمه شما را لاغرتر نشان می دهد و پیراهن تان هم بهتر به نظر می رسد . 

مردان خوش تیپ نکات مهم در لباس پوشیدن مردان خوش تیپ نکات انتخاب لباس مردان خوش تیپ سایز بزرگ 1 - از پوشیدن راه راه های افقی پرهیز کنید اگر بزرگ و جثه دار هستید و مخصوصاً در نواحی شکم کمی اضافه دارید، از پوشیدن لباس هایی با راه راه های افقی و راه راه های مورب به شدت خودداری کنید. 

آنچه شما باید با کمال افتخار به تن کنید، پیراهن ها و شلوارهایی با راه راه های عمودی است .

 2 - از پوشیدن کت هایی با دو چاک در پشت پرهیز کنید شما باید سراغ کت هایی بروید که پشت شما را به خوبی بپوشاند. و به خصوص اگر احساس می کنید که در نواحی باسن کمی چاق هستید، باید از پوشیدن کت هایی که در پشتشان دو چاک دارند خودداری کنید، چون این نوع کت ها توجه را بیشتر به سمت باسن شما معطوف می کند. پوشیدن کت های بدون چاک پشت یا حداکثر یک چاک برای شما بهتر است .

پیراهن مردانه قبل از هر چیزی باید کاملا اندازه شما باشد، پس عوامل دیگری مثل استایل یقه، سردست، پشت و … در انتخاب شما تاثیرگذار خواهند بود. در مقالات قبلی به تعدادی از این فاکتورها اشاره شد و در این مقاله همه چیزهایی را که باید درباره پیراهن مردانه رسمی بدانید به طور کامل تر خواهید خواند تا بتوانید انتخابی درست و استایلی عالی برای خودتان داشته باشید. 

آشنایی با پیراهن مردانه رسمی
پیراهن رسمی مردانه به پیراهنی گفته می شود که آستین های بلند، سردست و یقه مردانه دارد و با دکمه بسته می شود. این ساده ترن تعریف برای پیراهن مردانه است اما وقتی نوبت به تفاوت های پیراهن رسمی و اسپورت می رسد این تعاریف چندان ساده نیستند.

ه طور مثال دکمه های پیراهن رسمی از پایین به بالا بسته می شود در دکمه های سردست آن پس از پوشیده شده بسته می شود در حالی که در پیراهن غیررسمی دقیقا برعکس است. همه دکمه های پیراهن رسمی باید بسته شود و در صورت امکان باید با کراوات یا پاپیون همراه شود در صورتی که در پیراهن غیررسمی این کار ضرورتی ندارد. یقه و سردست پیراهن مردانه رسمی انواع مختلفی دارد که در میزان رسمی و غیررسمی بودن پیراهن نقش مهمی دارند و در مقالات قبلی همه انواع آن ها با ویژگی های و کاربرد خاص هرکدام شرح داده شد. به طور کلی پیراهن های آستین کوتاه با کت پوشیده نمی شوند بنابراین در دسته پیراهن های رسمی مردانه قرار نمی گیرند.

جالب است بدانید که در نیم قرن اخیر پیراهن های مردانه از نوعی لباس زیر به یکی از بخش های ضروری استایل مردانه تبدیل شده اند. در گذشته این پیراهن ها رنگبندی خاصی نداشتند و فقط به رنگ سفید ساده یافت می شدند اما امروزه تنوع رنگ و طرح پیراهن های رسمی بسیار بیشتر شده است.

 پیراهن سفید مردانه با سردست های تمیز در گذشته نماد سطح اجتماعی بالا بود چون پوشیدن چنین لباسی به این معنا بود که این شخص کارهای یدی و کارگری انجام نمی دهد و جزو قشر ثروتمند جامعه است. اما امروزه فرقی نمی کند چه شغل یا جاگاهی در اجتماع داشته باشید، در هر صورت به یک پیراهن رسمی نیاز دارید. 

اندازه بودن پیراهن مردانه

همان طور که می دانید اندازه بودن لباس به خصوص لباس های مردانه با استایل رسمی اهمیت زیادی در شیکپوشی دارد اما متاسفانه بیشتر آقایان پیراهن هایی می پوشند که کاملا اندازه بدنشان نیست.

 اندازه بودن پیراهن مردانه به این معنا است که قسمت تنه، سینه، شکم، سرشانه ها، یقه، آستین ها، سردست و همه قسمت های پیراهن کاملا اندازه است و در هیچ قسمت گشاد یا تنگ یا بلند و کوتاه نیست. این اندازه بودن در واقع مرز تعیین کننده شیکپوشی شما است که باید آن را کاملا جدی بگیرید تا تیپی کامل و سطح بالا داشته باشید.

هر شخصی ویژگی های اندامی خاصی دارد و برای تولیدکنندگان عمده پوشاک ممکن نیست که بتوانند نیازهای همه اقشار جامعه را تحت پوشش قرار دهند بنابراین وقتی پیراهن آماده ای تهیه می کنید همیشه این احتمال وجود دارد که بخشی از آن کمی تنگ یا گشاد باشد در این شرایط است که لباس های سفارشی دست دوز می توانند به کمک شما بیایند. 

در هر حال پیراهن رسمی چه با کت پوشیده شود و چه بدون آن، باید در سرشانه ها کاملا فیت باشد و در بازوها احساس راحتی داشته باشید و بتوانید به سادگی آن ها را حرکت دهید. دکمه های پیراهن هم چه در قسمت جلو و یقه و چه در سرآستین ها باید به سادگی بسته شود و فاصله ای میان آن ها دیده نشود.

 استفاده از زیرپیراهن هم همراه با پیراهن توصیه می شود تا عرق و چربی بدن توسط پیراهن جذب نشود و نیاز به شستشوی کمتری داشته باشد. 


  
  

برنامه بامیلو (Bamilo) این امکان را فراهم آورده تا کاربران بتوانند به راحتی با استفاده از گوشی خود به محصولات فروشگاه بامیلو دسترسی داشته باشند و نسبت به خرید آنلاین محصول دلخواه خود اقدام نمایند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و بررسی برنامه بامیلو (Bamilo) بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با اپلیکیشن بامیلو (Bamilo)

بامیلو (Bamilo) یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه های اینترنتی ایران به شمار می‌رود که از تنوع بالای محصولات در زمینه های مختلفی اعم از مد و لباس، لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی و غیره برخوردار است. فروشگاه اینترنتی بامیلو شامل یک اپلیکیشن فروشگاهی اختصاصی با همین نام نیز می‌شود. کاربران می‌توانند با نصب اپلیکیشن بامیلو (Bamilo) بر روی گوشی خود در هر زمان و به راحتی به لیست محصولات و کالاهای این فروشگاه اینترنتی معتبر دسترسی داشته باشند و محصول دلخواه خود را به صورت آنلاین خریداری کنند.

اپلیکیشن Bamilo (بامیلو) برای سیستم عامل اندروید عرضه شده و تجربه خرید آسان و مطمئن را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به معرفی و بررسی اپلیکیشن (Bamilo) بپردازیم. چنانچه در مورد این برنامه نیاز به توضیحات و راهنمایی بیشتری داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک یاری بخواهید. با ما همراه باشید.

 


 

معرفی برنامه بامیلو (Bamilo)

برنامه بامیلو (Bamilo) امکان خرید آنلاین محصولات مختلف و متنوع با قیمت مناسب را برای کاربران خود به ارمغان آورده است. پس از نصب و اجرای برنامه مذکور قادر به مشاهده محصولات پیشنهادی و پرفروش این برنامه خواهید بود. برنامهدانلود اپلیکیشن خرید تخفیف های ویژه‌ای برای کاربران اپلیکیشن خود در نظر گرفته که در صفحه اصلی برنامه قابل مشاهده خواهند بود.

برنامه بامیلو (Bamilo)

همانطور که پیش از این هم اشاره شد، برنامه بامیلو شامل محصولات متنوعی می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به مد و لباس، لوازم الکترونیکی، لوازم خودرو و بسیاری دیگر اشاره کرد. با لمس آیکون به شکل سه خط در گوشه بالا و سمت راست صفحه قادر به مشاهده دسته بندی‌ محصولات این برنامه خواهید بود. شما می‌توانید ترتیب نمایش محصولات را بر اساس محبوبیت، قیمت و برند تغییر دهید. همچنین امکان فیلتر کردن نتایج هم در اختیار کاربر قرار داده شده است.

برنامه بامیلو (Bamilo)

اگر به دنبال کالای خاصی هستید، می‌توانید با لمس آیکون به شکل ذره بین به جستجوی محصول مورد نظر خود بپردازید.

با انتخاب هر یک از محصولات موجود در برنامه بامیلو (Bamilo) به تصاویر، مشخصات کالا و فروشنده و توضیحات محصول دسترسی خواهید داشت. بنابراین کاربران می‌توانند پس از بررسی مشخصات محصول مورد نظر خود، نسبت به سفارش و خرید آن اقدام نمایند. برنامه بامیلو امکان امتیاز دهی به محصول را هم در اختیار کاربران خود قرار داده است.

کاربران می‌توانند با لمس آیکون به شکل قلب محصول مورد نظر خود را جهت دسترسی سریع و آسان به لیست علاقه‌مندی‌ها بیفزایند. از سوی دیگر اشتراک گذاری مشخصات محصول از طریق سایر اپلیکیشن ها نیز امکان پذیر است.

به منظور سفارش و خرید محصول در برنامه بامیلو (Bamilo) نیازمند ایجاد حساب کاربری خواهید بود. با لمس آیکون به شکل سه نقطه در گوشه بالا و سمت چپ صفحه می‌توانید نسبت به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری اقدام نمایید.

برنامه بامیلو (Bamilo)

کاربران می‌توانند با خرید از فروشگاه بامیلو از خدماتی نظیر تضمین اصل بودن کالا و ضمانت بازگشت رایگان کالا تا 100 روز بهره مند شوند. از دیگر قابلیت های ارائه شده توسط برنامه بامیلو (Bamilo) می‌توان به امکان پرداخت اینترنتی و نقدی هزینه سفارش اشاره کرد. کاربران می‌توانند هزینه سفارش خود را هنگام دریافت کالا به صورت نقدی و یا توسط کارت بانکی پرداخت نمایند.

 

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی برنامه بامیلو (Bamilo) پرداختیم. با استفاده از آیکون دانلود ضمیمه شده در انتهای این مطلب قادر به دانلود برنامه مذکور خواهید بود. چنانچه در مورد این برنامه نیاز به توضیحات و راهنمایی بیشتری داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک یاری بخواهید.

نقاط قوت:

  • ارائه محصولات متنوع
  • دسته بندی محصولات
  • امکان پرداخت آنلاین و نقدی هزینه سفارش
  • قابلیت جستجو
  • امکان فیلتر کردن نتایج جستجو
  • امکان افزودن کالا به لیست علاقه‌مندی‌ها
  • امکان به اشتراک گذاری محصولات

نقاط ضعف:

 

  • این برنامه تقریبا نقطه ضعفی ندارد