سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پسر آدم آنچه بیش از خوراک روزانه‏ات کسب نمودى در آن گنجور جز خود بودى . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :26
بازدید دیروز :46
کل بازدید :108662
تعداد کل یاداشته ها : 190
103/2/7
5:29 ع

معمولاً خانمها به یه جای خاص گیر می دهند و حسابی تمیزش می کنند و حالا نساب و کی بساب. اینطوری دیگه وقت و انرژی ای برای تمیز کردن بقیه جاها نمی ماند. عاقلانه ترین و موثر ترین روش این هست که همه جا رو پشت سر هم دستمال بکشید و تمیز کنید. هیچ جا گیر نکنید! نظافت منزل توسط خانم اصفهان ، مرحله به مرحله هستند. یعنی مثلا اول گردگیری کل خونه، بعد جارو کشیدن کل خونه و همینطور الی آخر. فقط اینطوری کمی بیشتر راه می روید، که اتفاقا برای سلامتی کمر و رفع خستگی هم خوب هست. اینطوری کارها هم سریعتر پیش میرود چون ذهنتون روی حرکت کردن برنامه ریزی شده است. با انجام این دستور العمل ها بصورت مرحله به مرحله، اگر مبتدی هستید ظرف 4 ساعت ، و وقتی حرفه ای شدید فقط در عرض دو ساعت و نیم کل خانه برق میفته و از تمیزی می درخشد.

 ترکیب سفیدکننده هایی نظیر وایتکس با مواد اسیدی ،بخاری ایجاد میشود که بر مجاری تنفسی نیز اثر سوزاننده می‌گذارد، کاملا خطرناک است و اگر این بخار توسط تهویه مناسب خارج نشود و یا درب حمام یا سرویس بهداشتی بسته باشد می تواند مرگ آفرین باشد.

بخار حاصل از ترکیب سفید کننده ها با مواد اسیدی از طریق استنشاق با عبور از راه دهان و بینی، موجب بروز التهاب در راه های هوایی یعنی نای- نایژه ها و نایژک ها میشود.

با استفاده از این روش های غیر علمی و خطرناک  امکان اینکه فرد دچار برونشیال و آسم شود وجود دارد.  استنشاق مواد شوینده و سفیدکننده ها، موجب بروز علائمی نظیر تنگی نفس- خس خس کردن و سرفه های مزمن می‌شود که بسیار خطرناک اند.

در نظافت منزل استفاده از شوینده های معمولی عامل ایجاد مشکلات چندان و جدی برای افراد نیستند. بنابراین شما باید ،هنگام نظافت منزل برای پیش گیری از ابتلا به مشکلات دائمی تنفسی از ترکیب مواد شوینده با اسیدهایی مثل جوهر نمک به شدت خودداری کنند و اگر ناچار به استفاده از آنها هستید هنگام استفاده از دستکش مناسب، ماسک استفاده کنید و درب هارا به هیچ عنوان بسته نگذارید، از سالم بودن تهویه اطمینان حاصل کنید، کودکان عضو آسیب پذیر خانواده هستند در هنگام استفاده از این مواد شیمیایی مراقب باشید که کودکان در آن محیط نباشند.

همواره به یاد داشته باشید تمیزی را برای سالم نگه داشتن اعضای خانواده انجام می دهیم پس اگر روش این تمیزی اگر موجب زیان رساندن به خانواده می شود از آن جدا صرف نظر کنیم. در ادامه مواد شوینده ای را به شما معرفی می کنیم که از لحاظ زیان رساندن آسیب به مراتب کمتری را برای شما در پی دارد…

 

1.مایع ظرفشویی + جوش شیرین

برای پاک کردن لکه های خشک شده ی کف ظروف و یا دیگ ها مقداری جوش شیرین درون مایع ظرفشویی خود بریزید تا کمی حالت سایشی و اسکرابی پیدا کند و شما را از موقعیت دچار شده رها کند!

به طور کلی میتوانید کمی جوش شیرین و مایع ظرفشویی را درون ظرفی با یک دیگر مخلوط کنید و کنار ظرف شویی خود بگذارید و دیگر نگران غذای چسبیده به کف ظرف ها که به سختی پاک می شوند نباشید.

 

2.سس کچاپ + نمک

اگر طرفدار پر و پا قرص استفاده از ظروف مسی هستید و برای اونها احترام ویژه ای برخوردار هستید اما همیشه لک شدن و سیاه شدن آنها برای شما دغدغه ای تمام نشدنیست، پیشنهاد خوبی برایتان داریم. یک دستمال پارچه ای بردارید و مقداری سس کچاپ روی آن بریزید و کمی نمک به آن اضافه کنید. این ترکیب را روی ظرف مسی بمالید و به اندازه ای تکرار کنید تا تمام سطح ظرف با این ترکیب خوش طعم پوشانده شود. بعد از آبکشی می بینید که سطح صاف و صیقلی برایتان باقی می ماند.

 

3.لیمو ترش + نمک

برای نظافت منزل بعضی لکه ها روی پارچه های ظریف و حساس ایجاد می شود و ما نمیدانیم که چگونه باید این ها را تمیز کنیم به جرات می گوییم این پاک کننده را می توانید برای هر پارچه ظریف و حساسی هم استفاده کنید. فقط کافی است آب لیمو و نمک را با هم مخلوط کرده و به لکه ها اضافه کنید. اجازه دهید نیم ساعت بماند. لکه را با سرکه و آب گرم آبکشی کنید. حال می توانید با روند همیشه آن را بشویید.

این محلول را می توانید برای برق انداختن ظروف هم استفاده کنید و از نظافت منزل خود نهایت لذت را ببرید.

 

4.مایع ظرفشویی + آب گازدار/ سودا

زیور آلات شما کدر شده اند و جلای خود را از دست داده اند؟

آب گازدار را با چند قطره مایع ظرفشویی رقیق درون یک کاسه مخلوط کنید. زیور آلات خود را درون این مخلوط به مدت 5 دقیقه قرار دهید. سپس از یک مسواک نرم یا پارچه استفاده کنید تا جرم ها را از بین ببرید. گاز و حبابی که در سودا وجود دارد کثیفی را از بین می برد و مایع ظرفشویی آن را درخشان می کند.

 

برای پاک کردن طلا می توانید محلولی از پودر ماشین لباسشویی با آب را درون قابلمه ی کوچکی بریزید و روی شعله ی ملایم بگذارید تا بجوشد سپس طلاهای خود را درون آن بگذارید به مدت 15 دقیقه بماند و سپس با فرچه ای آن ها را تمیز کنید و از تمیزی آنها لذت ببرید.

گردگیری، جارو کردن و کشیدن تی 
شست و شوی ظروف 
شست و شوی لباس و اتو کردن لباس ها
گردگیری لوازم منزل و ویترین
پختن غذا 
تمیز کردن یخچال 
مرتب کردن کمد‌ها
گردگیری و لکه زدایی دیوارها و کف
شستشو با مواد پاک کننده و ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی و حمام 
شست و شوی فرش ، قالی و موکت شست و شوی پتو ، تشک ، ملحفه و 

نکات طلایی  معتبر نظافت منزل

یکی از اشتباهات متداول خانم های منزل دار برای نظافت منزل ، به منظور پاک کنندگی قوی تر سرویس های بهداشتی بهره گیری از ترکیبات مواد اسیدی با سفیدکننده یا جرم گیرها در فضاهای بسته مثل حمام هست.(شما می توانید با خواندن مقاله “نظافت منزل ، نکاتی برای جلوگیری از اشتباهات رایج” به مطالب بیشتر نیز دست پیدا کنید.

از سرکه می توان به عنوان یک پاک کننده قوی برای نظافت منزل ، برق انداختن و میکرب زدایی استفاده کرد .

می توان لکه های آب روی شیشه را با استفاده از سرکه کاملاً پاک کرد.

 برای برق انداختن وسایل زنگ زده استفاده از سرکه موثر است.همچنین نظافت سرویس بهداشتی با سرکه باعث تمیزی و از بین رفتن بوی بد داخل سرویس می شود

جوش شیرین برای از بین بردن چربی روی سطوح بسیار موثر است که با مقداری جوش شیرین و مخلوط آن با نمک این کار انجام می شود.

 

نوشابه با وجود اینکه یک نوشیدنی است ولی می توان از آن عنوان یک پاک کننده و براق کننده سطوح بهره گرفت و با آن می توان تا حدودی جرم وسایل را از بین برد و وسایل را براق ساخت.

مواد شوینده مناسب رموز فوق العاده ای برای انجام کار نظافت منازل دارند. شرکت نظافتی آدا برای انتخاب مواد  پاک کننده مناسب جهت نظافت منزل سه مورد از خواص شوینده ها را در نظر می گیریم.

 الف – مدت زمان تاثیر مواد شوینده روی لکه ها  در نظافت منزل

ب- نداشتن اثرات سوء مواد شوینده بر پوست پرسنل نظافتچی درهنگام کار درنظافت منزل

ج – نداشتن اثرات سوء مواد شوینده بر محیط

د- آسیب نرساندن به سطوحی که در نظافت منزل مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد  پاک کننده مناسب جهت نظافت منازل و لوازم مورد نیاز برای نظافت منازل :

1- دستمال های میکروفایبری و نقش آن در نظافت منازل: در صورت نیاز در نظافت منزل  از نوع قابل شستشوی آن استفاده کنید بخصوص برای شرکت خدماتی که در موسسات و ادارات کارهای خدماتی به صورت حجمی می گیرند یا به صورت حرفه ای نظافت منزل می فرستند استفاده از  این دستمالهای میکرو فایبر برای گردگیری و تمییز کردن دیوارمنزل و یا استفاده از دستمال نانو  در تمییز کردن شیشه ها خیلی از هزینه های یک شرکت نظافتی یا پیمانکار خدماتی  را می تواند کاهش دهد. در شرکت خدماتی نظافتی بهتر است دستمالهایی با کیفیت خریداری شود  و هرگز آنها را با ماشین لباسشویی های خشک کن یا مایع نرم کننده نشوئید.

 

تی یکی از لوازم نظافت منزل می باشد که بستگی به حجم کارتان می بایست از انواع تی ،نوع مناسب را انتخاب نمائید درصوتی که تی نخی از نوع میکرو فایبر باشد کارایی آن  خیلی بیشتر خواهد بود این «تی ها» با این که کمی گران هستند، اما ازتی های معمولی ای که هر چند وقت یک بار باید آنها را دور بیندازید بسیار مفیدتر و باصرفه ترند. نکته: این تی ها برای گردگیری جاهای بلندی که دستتان به آن نمی رسد و گوشه دیوارها هم بسیار مناسبند.

شرکت ما دارای سابقه‌ای 10 ساله در این کار است و حالا دیگر شناخته شده‌ایم و مشتری‌های ثابت زیادی داریم که به کارمان اعتماد دارند، نحوه کار ما به این صورت است که مشتریان تماس می‌گیرند و سفارش کار می‌دهند و ما هم با کارگر هماهنگ می‌کنیم و به او معرفی‌نامه می‌دهیم تا برای نظافت به محل مورد نظر برود.

از شرکت های دارای پروانه خدمات بگیرید

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی نیز در این باره به ایسنا گفت: شرکت‌های خدماتی دارای پروانه کسب بوده و تعیین صلاحیت شده‌اند و همشهریان نیز باید ابتدا از پروانه کسب شرکت مطمئن شده سپس از نیروهای آنها استفاده کنند در غیر این صورت هیچگونه مسئولیتی را در قبال هرگونه اتفاقی نخواهیم پذیرفت.

جمشید زند بیان کرد: تعرفه این شرکت‌ها مشخص نیست و کار اتاق اصناف تنها نظارت بر شرکت‌هاست و قیمت‌ها به صورت توافقی مشخص می‌شوند.

به گزارش ایسنا، شب های عید دوران اوج کار و شلوغی برای برخی حرفه هاست، هرچند شاید مشاغلی هم باشند که اوضاعشان در این ایام  کساد شود اما به ندرت پیش می آید کسی نتواند در این ایام کاسبی کند، بویژه اینکه نان برخی مشاغل این روزها در روغن است.

نکته مهم اینجاست که این شرکت ها زیر نظر اتحادیه یا صنف خاصی نیستند و همین امر شاید قدری نگران کننده است، این نگرانی زمانی رنگ بیشتری می گیرد که بدانیم خدمات دهندگان در این حوزه از مرزهای خانه ها گذشته و ساعات و روزهایی را در منازل و در کنار خانواده ها می گذرانند، پس تامین امنیت خانواده خدمات گیرنده در این میان نکته بسیار مهمی است و شاهد این مدعا نظافتچی های مهربانی هستند که سارقان حرفه ای منازل از کار درمی آیند، هرچند ضمانتی نیست که کارگرانی که برای نظافت به کار گرفته می شوند هم در برخی موارد با مشکلاتی از لحاظ تامین امنیت روبرو نشوند چرا که آنها نیز نمی دانند که در نهایت به کجا وارد می شوند.

از سویی این افراد سخت ترین کارها را در منازل انجام می دهند و دستمزدی که دریافت می کنند هرگز با زحمتی که می کشند برابری نمی‌کند، در بیشتر مواقع صاحبخانه ها با بی انصافی تمام کمترین دستمزد را به این افراد می دهند.

بنابراین با توجه به اینکه این شغل در این ایام بازار خوبی پیدا می‌کند بهتر است فعالیت های شرکت های وابسته به آن تحت نظر یک صنف انجام شود تا حقی از افرادی که در این بخش فعالیت دارند ضایع نشود و با توجه به مشکلاتی که در حین کار ممکن است برای این افراد ایجاد شود بتوانند با آرامش خاطر بیشتری فعالیت کنند و مطمئن شوند که صنفی پیگیر مطالبات آنها خواهد بود.

 

شاید با این اقدام افراد بیشتری بتوانند از کنار این سفره نان بخورند زیرا  این شرکت ها در اراک و در شهرهای بزرگ رشد بسیار چشمگیری داشته اند و ساماندهی آنها به یک ضرورت تبدیل شده است. با این اقدام علاوه بر کارگران صاحبخانه‌هایی که این افراد را برای نظافت به منازل خود می‌برند قطعا آرامش خاطر بیشتری خواهند داشت.